Για πρόεδρος της UNESCO ή του ΠΙΚΠΑ…

…θα έπρεπε να είχε βάλει υποψηφιότητα ο κ. Ιερώνυμος και όχι για Αρχιεπίσκοπος… Βαρύνουσα πάντα η άποψη του καθηγητή κ. Χρήστου Γιανναρά όπως την καταθέτει κάθε Κυριακή στην «Καθημερινή». Και εύστοχη. Όπως ο σχολιασμός της τηλεοπτικής συνέντευξης του Αρχιεπισκόπου. Και να σημειωθεί ότι ο κ. Χρ. Γιανναράς πολέμησε με την πένα του σφόδρα τον Μακαριστό Χριστόδουλο και υποστήριζε μέχρι πρότινος με ιδιαίτερη ζέση τον νυν Αρχιεπίσκοπο. Έγραφε συγκεκριμένα:
Κυριακή των Βαΐων βράδυ, μιλούσε ο αρχιεπίσκοπος σε τηλεοπτική συνέντευξη: Για τη διοίκηση που τόσο τον κουράζει και τον κάνει να λαχταράει την απόσυρση στα βιβλία του και στα γραψίματά του. Αλλά δεν αποσύρεται, γιατί θέλει να φτιάξει τα φιλανθρωπικά ιδρύματα που ονειρεύεται: για την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά, για την προστασία παιδιών με αναπηρίες. Και προέκυπτε εύλογη η απορία: γιατί έβαλε υποψηφιότητα για Αρχιεπίσκοπος και όχι για πρόεδρος της UNESCO ή του ΠΙΚΠΑ, αφού δεν έχει ούτε μια λέξη να πει για το νόημα της ζωής και το αίνιγμα του θανάτου, τίποτα για τον σταυρό και την ανάσταση; Σε τι διαφέρει η αγαθοεργία της Αρχιεπισκοπής από τις δραστηριότητες της UNESCO ή του ΠΙΚΠΑ, αν δεν είναι φανέρωση και μήνυμα ελπίδας για νίκη καταπάνω στον θάνατο;
Άκουγε ο τηλεθεατής το θλιβερό περιαυτολογικό curriculum και συνειδητοποιούσε σε ποια ορφάνια είναι βυθισμένη η Εκκλησία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών δεκαετίες τώρα, ποια μοναξιά και εγκατάλειψη βιώνει ο εφημεριακός κλήρος αποκλεισμένος από κάθε σχέση με ”πατέρα” και ”ποιμένα” επίσκοπο. Όταν η διακονία της ”πατρότητας” εκλαμβάνεται σαν διοίκηση και τη μαρτυρία της Ανάστασης υποκαθιστούν κοινωφελή ιδρύματα, τι πιο φυσικό το εκκλησιαστικό έργο να έχει εγκαταλειφθεί στις εισπρακτικές μονομανίες εξ επαρχίας αρχιλογιστή που έχει πια και την ισχύ να επιτιμά με δημόσιες δηλώσεις Επισκόπους».
Όμως πώς περιμένετε, κύριε καθηγητά, απαντήσεις θεολογικού περιεχομένου από τον πρώτο Αρχιεπίσκοπο που προτίμησε να καθίσει… σπίτι του και να μη συμμετάσχει στην Ακολουθία της Αποκαθήλωσης τη Μεγάλη Παρασκευή ή στη λειτουργία του Μ. Βασιλείου το Μ. Σάββατο;


Σχολιάστε εδώ