Τεχνάσματα για την «γκρίζα» διαφήμιση

Τα πρόστιμα του ΕΣΡ για την «γκρίζα» διαφήμιση των προσφορών των εφημερίδων στα κεντρικά δελτία ειδήσεων οδηγούν στην αναζήτηση νέων τρόπων προβολής των CD και των DVD από τα κανάλια. Η αρχή έγινε από τον Νίκο Χατζηνικολάου, καθώς το Alter δέχθηκε ήδη τρία πρόστιμα για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση προσφορών, εκ των οποίων τα δύο για προσφορές της «Real News». Έτσι, η ανακοίνωση για την προσφορά του CD της Άλκ. Πρωτοψάλτη στην εφημερίδα έγινε από την ίδια ως καλεσμένη στο δελτίο του Νίκου Χατζηνικολάου και όχι από κάποιο «ρεπορτάζ»-συνέντευξη Τύπου, όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα.
Τα πρόστιμα του ΕΣΡ γιʼ αυτόν τον λόγο φθάνουν τις 155.000 ευρώ και τη μερίδα του λέοντος έχει το Alter. Στο πρώτο κύμα προστίμων τον Δεκέμβριο του 2009 επιβλήθηκαν στο Alter τρία πρόστιμα: 40.000 ευρώ για τη διαφήμιση της εφημερίδας «Veto» από την εκπομπή «Ζούγκλα» και άλλα δύο των 20.000 ευρώ για προβολή προσφορών της «Real News» (τα CD του Λ. Μαχαιρίτσα και του Γιάννη Πάριου στην εκπομπή «Σήμερα» και στο κεντρικό δελτίο του καναλιού). Με εκείνη την απόφαση τιμωρήθηκε και η ΝΕΤ με 20.000 ευρώ για προβολή στο δελτίο ειδήσεων «ρεπορτάζ» για την προσφορά του «Έθνους» με το CD του Στέλιου Καζαντζίδη.
Το δεύτερο κύμα προστίμων αφορούσε το Mega και την προβολή της προσφοράς του «Βήματος» με το CD του Δ. Σαββόπουλου και του «Πρώτου Θέματος» με το CD του Γιάννη Πάριου. Τα πρόστιμα ήταν πάλι 20.000 ευρώ για κάθε παράβαση. Αξίζει να σημειωθεί πως τα κανάλια υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται για «γκρίζα» διαφήμιση, αλλά για ρεπορτάζ, αφού κάλυπταν συνεντεύξεις Τύπου προς ενημέρωση του κοινού, όμως το ΕΣΡ δεν αποδέχθηκε το επιχείρημα. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δισκογραφικές εταιρείες που «ξεπουλάνε» τα CD τους στις εφημερίδες ως προσφορές είναι ότι ο συγκεκριμένος δίσκος δεν πρόκειται να ακουστεί σε κανένα άλλο ΜΜΕ πέρα από αυτό που δίνει την προσφορά! Αυτό το πρόβλημα φαίνεται να έχει και το CD της Έλενας Παπαρίζου που σχεδιάζει να προσφέρει η «Real News». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί αρνήθηκαν να το διαφημίσουν επειδή η εταιρεία δεν πλήρωνε αγγελιόσημο για την αναφορά του ονόματος της εφημερίδας που θα το προσφέρει.


Σχολιάστε εδώ