Τα του Καίσαρος…

lΕίμαστε στη Μεγαλοβδομάδα και
οφείλουμε να εξομολογηθούμε…
lΗ στήλη δεν υπήρξε ποτέ κολακευτική για τον κ. Ε. Βασιλάκο. Κάθε άλλο. Του κάναμε άγρια κριτική, χωρίς να αμφισβητήσουμε ποτέ την εντιμότητά του.
l Σήμερα οφείλουμε να προβάλουμε δύο ενέργειές του που αξίζουν επιδοκιμασία.
Ο Ηλεκτρονικός
Πόλεμος Στρατού
lΑμαρτιών μου τα πλήθη και κριμάτων σου αβύσσους τίς εξιχνιάσει…
lΟι πάντες γνωρίζουν τη σκανδαλώδη μεθόδευση ανάθεσης στην εταιρεία SONAC (θυγατρική της AXON) της κατασκευής Ηλεκτρονικού Πολέμου Στρατού από τον κ. Άκη Τσοχατζόπουλο, λίγες ημέρες πριν αποχωρήσει από το ΥΕΘΑ (2001).
l Την ανάθεση (σύμβαση 027Α/2001) ακολούθησε άμεση καταβολή προκαταβολής 80 δισ. δρχ. (!) ενώ είχε προκληθεί αδικαιολόγητη ακύρωση του α΄ διαγωνισμού και πλήρης ανατροπή της βαθμολογίας αξιολόγησης (η EADS π.χ. είχε λάβει στον α΄ διαγωνισμό 82% και στον β΄ 40%!).
lΤο έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2005, αλλά επειδή ο «αήρ κοπανιστός» δεν παραδίδεται, το ΥΕΘΑ ματαίως ανέμενε να λάβει παρά του μη έχοντος…
lΤέλος πάντων, για μια στιγμή, ο κ. Βασιλάκος της ΓΔΑΕΕ (της εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης γυνής) προσπάθησε να επιβάλει την πρώτη ποινική ρήτρα στην εταιρεία με έναν ευφυή τρόπο και πλαγίως, αφού ευθέως δεν θα τα εισέπραττε ποτέ.
lΈστειλε έγγραφο στο ΓΕΣ με το οποίο ζήτησε το ποσό της ρήτρας να παρακρατηθεί από καταβολή δόσης του ΓΕΣ προς τη SONAC για άλλη εργολαβία (00242/08), που βρισκόταν στο 2ο συμβατικό έτος. Πολύ σωστά.
l Η Διεύθυνση Προμηθειών / ΓΕΣ, όμως, με το Φ 600.163/48 /22047/21-Οκτ-09, τι απάντησε; «… Οι όποιες οικονομικές απαιτήσεις υφίστανται με τις ποινικές ρήτρες να παρακρατηθούν από την πληρωμή του τελευταίου (5ου) συμβατικού έτους». Μετέφερε αυθαίρετα τον χρόνο παρακράτησης για «αργότερα».
lΟ κ. Βασιλάκος δεν εισέπραξε, βεβαίως, γιατί μερικοί στο ΓΕΣ δεν επιθυμούσαν να συγχύσουν τη SONAC, παραπέμποντας στις ελληνικές καλένδες την υποχρέωσή της…
lΤυχόν αμφισβητήσεις ή αντιρρήσεις δεκτές… Τελικά το πού είμαστε τώρα είναι άλλη ιστορία. Αναμφισβήτητα, το ΓΕΣ στερείται ενός βασικού συστήματος που επηρεάζει σοβαρά την επιχειρησιακή του ισχύ.
Διεμερίσαντο
τα ιμάτια (του κράτους)
lΣτις 15.4.09 συντάχθηκε μια πρωτοφανής και σκανδαλώδης σύμβαση για αγορά δύο ελικοπτέρων PUMA του γαλλογερμανικού κονσόρτσιουμ EUROCOPTER. Ας ρίξουμε μια ματιά στους «πιπεράτους» όρους.
l Κόστος των δύο ελικοπτέρων: 41.385.868 ευρώ.
l Όροι πληρωμής (άρθρο 6.2): Προκαταβολή 12.415.761 ευρώ. Το ΥΕΘΑ, στη συνέχεια, θα πρέπει να καταβάλει μέχρι τον 21ο μήνα (το πρώτο ελικόπτερο παραδίδεται σε 25 μήνες) 35.178.000 ευρώ (το 70% της σύμβασης)! Ουδεμία ποινική ρήτρα υπάρχει για τον πωλητή. Υπάρχουν, όμως, για τον αγοραστή! Το δύσμοιρο ΥΕΘΑ. Καινοφανής πρωτοτυπία.
lΠάμε παρακάτω: Ο ελεγκτής προόδου της σύμβασης θα είναι Γάλλος και το ΥΕΘΑ δεν δικαιούται να συμμετάσχει στις δοκιμές πτήσης!
lΕρωτώ αφελώς: Υπάρχει στα χρονικά του σύγχρονου ΥΕΘΑ πλέον οσφυοκαμπτική και λεόντειος σύμβαση;
lΤη σύμβαση αυτή, όπως τουλάχιστον διέρρευσε από το ΥΕΘΑ, αρνήθηκε να υπογράψει ο κ. Βασιλάκος. Προθυμοποιήθηκε να το κάνει ο κ. Μεϊμαράκης. Τονίζω ότι πρόκειται περί σύμβασης με όλες τις μικρές λεπτομέρειες, και όχι περί συμφωνίας. Έχει ξανασυμβεί αυτό;
Κακά μαντάτα από τα ΝΗ-90
lΠέρα από το ότι τα 20 ελικόπτερα, που τα έχουμε χρυσοπληρώσει προκαταβάλλοντας το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας τους, θα παραδοθούν, αν παραδοθούν, το… 2015 αντί του 2007 που προβλεπόταν από τη σύμβαση, κουβαλάνε κι άλλες… αμαρτίες.
lΟ γερμανικός Στρατός κυκλοφόρησε (20 Φεβρουαρίου 2010), για εσωτερική υπηρεσιακή χρήση, μια έκθεση 103 σελίδων, όπου μπορεί να βρει κανείς… ανθούς και… κρίνα για το ελικόπτερο.
lΙδού μερικοί τίτλοι:
– Έχει περιορισμένες επιχειρησιακές δυνατότητες.
– Η απόσταση εδάφους – σκάφους είναι μικρή και η προσγείωση είναι προβληματική αν τα εμπόδια (πέτρες) στο έδαφος είναι υψηλότερα των 16 cm. Να προβλεφθεί παρκέ…
– Το βάρος των επιβατών-στρατιωτών είναι περιορισμένο. Χοντροί και… παραφορτωμένοι… αποβάλλονται.
– Το δάπεδο είναι τόσο λεπτεπίλεπτο, που μπορεί να καταστραφεί ακόμη και από… βρώμικες αρβύλες. Οι στρατιώτες πρέπει να φοράνε… πουέντ μπαλέτου.
Φτάνουν αυτά;
lΤην προηγούμενη εβδομάδα ήρθαν εκπρόσωποι της εταιρείας για να βρουν με το ΥΕΘΑ συμβιβαστική λύση. Τον νου σας, κύριοι υπουργοί. Ούτε ένα βήμα πίσω… Διαψεύστε τη φήμη ότι
οι Έλληνες είναι ενδοτικοί…
Όψιμες
αποκαλύψεις
lΟ αναπληρωτής υπουργός Άμυνας κ. Π. Μπεγλίτης στη διημερίδα για την Ασφάλεια EXPOSEC 2010 (Ζάππειο 16-17 Μαρτίου), που οργάνωσε η SGT (Συμεών Τσομόκος), ομίλησε και τόλμησε να μας πει ότι:
– Η χώρα μας έχει το θλιβερό προνόμιο να είναι πρώτη σε αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη.
– Υπάρχει «έλλειμμα εθνικής ασφάλειας»!
– Το υψηλό ποσοστό των αμυντικών δαπανών είναι υψηλότερο από τις
υπάρχουσες ανάγκες! Συμπεριφερόμαστε όπως οι ανώριμοι αγοραστές σε σούπερ μάρκετ!
– Οι Ε.Δ. μας, αριθμητικά, είναι δυσανάλογες με τον πληθυσμό μας.
– Οι εξοπλισμοί, δυστυχώς, απεδείχθη ότι δεν έχουν ανταλλακτική διπλωματική αξία. (σ.σ.: Αναφέρεται όλο το «θέατρο» ψευτοπατριωτισμών. Να τα πείτε στον κ. Βενιζέλο, που επιμένει να «προχωρεί» χαριστικές συμβάσεις της ΝΔ που δόθηκαν για πολιτικούς, δήθεν, λόγους.)
– Η χώρα απέτυχε παταγωδώς στην ανάπτυξη εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, ανάλογης με το δυσβάστακτο κόστος των εξοπλισμών. Οι ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες είναι κρατικοδίαιτες.
– Η διαφάνεια θα φάει την αποτελεσματικότητα;
– Αντισταθμιστικά = αμοιβαία κοροϊδία και απάτη. Χώρος διαπλοκής. Όπως λειτουργούν σήμερα δεν έχουν κανένα μέλλον…
– Έχουμε δώσει 2,4 δισ. ευρώ στους Γερμανούς για 4 υποβρύχια και δεν έχουμε πάρει τίποτα, προηγηθείσας τεράστιας προκαταβολής.
lΩραία όλα αυτά, αλλά να δούμε ο κ. αναπληρωτής τι θα κάνει από δω και πέρα. Θα τον παρακαλούσα να ρωτήσει τον εξαίρετο συνεργάτη του κ. Νίκο Τόσκα, που ξέρει καλά τι σήμαινε «χοντρή» προκαταβολή, και να μάθει πώς μεθοδεύτηκε η ανάθεση των υποβρυχίων στην TΗΥSSEN από τους Ακοσημίτηδες…

***

Αναρωτιόμαστε γιατί εξακολουθεί να υπάρχει το καθεστώς οι σμηνίτες, μετά την ορκωμοσία τους στην 124 ΠΒΕ και τη μικρή άδεια που παίρνουν, να ξανακατεβαίνουν στη μονάδα για τρεις ημέρες και τότε να φεύγουν για τις μονάδες τοποθέτησής τους. Αφού αυτό σημαίνει έξοδα και ταλαιπωρία. Εκτός αν γίνεται για να κινείται τρεις ημέρες η αγορά της Τρίπολης…

***

Ο αρχιπλοίαρχος Ε. Αποστολάκης, που επανέφεραν στο Πολεμικό Ναυτικό, και ήταν υπασπιστής του Παπαντωνίου, αν και είχε μεγάλες ευθύνες ως διοικητής Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών για θανάτους 4 στελεχών, εν τούτοις δεν τον άγγιξαν τελικά… Μπορεί ο αρχηγός ΓΕΝ να μας πει το γιατί;


Σχολιάστε εδώ