Δεν άφησε έργο που να μη δώσει στον ΑΚΤΩΡΑ του Μπόμπολα ο Σουφλιάς
Η εταιρεία καταγγέλλει ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχουν ανατεθεί σ’ έναν μόνο εργολάβο, τον Όμιλο Μπόμπολα, την εταιρεία ΑΚΤΩΡ (αυτοτελώς ή μαζί με άλλες εταιρείες συγκροτώντας περιστασιακές κοινοπραξίες) δημόσια έργα, προϋπολογισμού άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, παρόλο ότι στο 20% των έργων που ανατέθηκαν κατά τα έτη 2007 – 2008 και 2009 δεν ήταν μειοδότης, αλλά δεύτερος ή τρίτος και πήρε τις δουλειές μετά την απόρριψη του πραγματικού μειοδότη, συνήθως για τυπικούς λόγους.
Από τις διαφορές αυτές που κέρδισε ο συγκεκριμένος εργολάβος, αφού «έβγαλε» εκτός διαγωνισμού τον μειοδότη για κάποιο χαρτί που έλειπε από τον φάκελό του ή δεν ήταν «διατυπωμένο» σωστά, το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε κατά 27,9 εκατ. ευρώ!
Συγκεκριμένα:
• Στο έργο κατασκευής σήραγγας Πλατάνου και γέφυρας Λαδοποτάμου, προϋπολογισμού 119,5 εκατ. ευρώ, μειοδότης ήταν η ΑΕΓΕΚ ΑΕ, αλλά τελικά το πήρε ο ΑΚΤΩΡ σε κοινοπραξία με ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ. Η διαφορά από τον μειοδότη ήταν 3.647.835 ευρώ.
• Στο έργο ολοκλήρωσης σήραγγας Καλλιδρομίου, προϋπολογισμού 284,4 εκατ. ευρώ, μειοδότης ήταν η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ αλλά τελικά τη δουλειά την πήρε η προηγούμενη κοινοπραξία με διαφορά 877.930 ευρώ από τον μειοδότη.
• Στο έργο γραμμής σύνδεσης Ικονίου με σιδηροδρομική διάβαση, μειοδότης ήταν η ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ αλλά τελικά το πήρε ο ΑΚΤΩΡ με διαφορά 2.823.616 ευρώ.
• Στο έργο ανανέωσης γραμμών ΗΣΑΠ από Ομόνοια έως Μοναστηράκι, μειοδότης ήταν η STARBAG – ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ αλλά κι αυτό στο τέλος το πήρε ο ΑΚΤΩΡ με διαφορά 4.410.891 ευρώ.
• Στο έργο ενίσχυσης της σήραγγας Ομόνοιας – Μοναστηρακίου, μειοδότης ήταν πάλι η STARBAG – ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ, αλλά κι αυτό το πήρε ο ΑΚΤΩΡ με διαφορά 11.087.361 ευρώ από τον μειοδότη!
• Τέλος, στο έργο για την κατασκευή του τμήματος Αγ. Νικολάου – Καλό Χωριό του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, μειοδότης ήταν η ΕΛΤΕΡ ΑΕ, αλλά κι αυτό το πήρε ο ΑΚΤΩΡ με διαφορά 5.096.092 ευρώ από τον μειοδότη.
Οι συμβάσεις των έργων ήταν προϋπολογισμού 805,1 εκατ. ευρώ και το κράτος έχασε 27.916.718 ευρώ από τις διαφορές που καρπώθηκε ο ΑΚΤΩΡ σε σχέση με τις τιμές που είχαν δώσει οι μειοδότες οι οποίοι στη συνέχεια… αποκλείστηκαν!
Μήπως θα πρέπει να γίνει κάποια εισαγγελική έρευνα για να διαπιστωθεί για ποιους λόγους αποκλείστηκαν οι μειοδότριες εταιρείες από τα έργα αυτά; Κι αν αποδειχθεί ότι κακώς αποκλείστηκαν, να γίνει καταλογισμός του ποσού αυτού στα μέλη της επιτροπής που τις απέκλεισαν. Γιατί κάποτε θα πρέπει να αναλαμβάνουν κάποιοι τις ευθύνες τους και να μην την… πληρώνει πάντα το κράτος!