MUSIC+ MEDIA

// Την προηγούμενη εβδομάδα, με συντονισμένες προσπάθειες αρκετών φορέων προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, έκλεισε ξανά το site «gamato.info», και συνέλαβαν τους διαχειριστές του.
// Το site είχε κλείσει πρόσφατα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί εντυπωσιακά η διακίνηση πειρατικού υλικού στο ελληνικό internet, σε βαθμό τέτοιο που όλοι οι internet providers στη χώρα μας είδαν ξαφνικά να μειώνεται σημαντικότατα η κίνηση στα δίκτυά τους. Έπειτα όμως από λίγο καιρό άνοιξε και πάλι ανανεωμένο, και οι διαχειριστές του διαφήμιζαν ότι επέστρεψαν πιο δυνατοί, για ακόμα μεγαλύτερη διακίνηση!
// Οι διαχειριστές με αρκετή θρασύτητα διαφήμιζαν την ιδιότητά τους στις προσωπικές τους σελίδες στο Facebook, δίνοντας τη δυνατότητα στις αρχές να τους αναζητήσουν.
// Αυτό που ακολούθησε σε αρκετά ελληνικά Μέσα ήταν απερίγραπτο: Αυτοί οι οποίοι έθεταν τις βάσεις για να πραγματοποιούνται εγκληματικές ενέργειες και ασύδοτη διακίνηση πνευματικής ιδιοκτησίας μετατράπηκαν σε Ρομπέν των Δασών και… θύματα.
// Προς υπεράσπισή τους έσπευσαν πολλοί, οι οποίοι με μεγάλη ελαφρότητα υποστήριζαν πόσο καλό ήταν αυτό που έκαναν «τα παιδιά που συνέλαβαν άδικα», ότι «δεν έβγαζαν χρήματα, το έκαναν για τους χρήστες» και ότι «τιμωρούσαν τις κακές δισκογραφικές», οι οποίες έχουν βασικό έσοδό τους τις αγωγές!
// Ανάμεσα σε όσα διαβάσαμε ενδιαφέρον είχε ένα σχόλιο αναγνώστη, το οποίο δημοσιεύουμε:
// «Οι δισκογραφικές δεν είναι φιλανθρωπικά, αλλά κερδοσκοπικά ιδρύματα, μην έχετε καμία αμφιβολία για αυτό.
// Όμως αυτό που πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε είναι ότι επί της ουσίας είναι επενδυτικοί οργανισμοί – τίποτε παραπάνω. Η διαφορά όμως ήταν και είναι ότι προκειμένου να βγάλουν το κέρδος τους, έδιναν ευκαιρίες σε φιλόδοξους καλλιτέχνες πολύ πιο εύκολα από ό,τι θα έδινε οποιοσδήποτε άλλος.
// Εξηγώ τι εννοώ: – Πόσες πιθανότητες πιστεύετε θα είχαν 100 άγνωστοι φέτος καλλιτέχνες και να πάρουν 200.000 ευρώ δάνειο από μια τράπεζα, με μόνη εγγύηση μέρος (μεγάλο) των πιθανών κερδών τους;
// Μάλλον καμία. Αυτός ήταν και είναι ο ρόλος της δισκογραφικής. Επενδύει στους 100 και με την εμπειρία που έχει χτίσει ελπίζει ότι 10 από αυτούς θα φέρουν πίσω την επένδυση και ένα κέρδος – γι’ αυτό άλλωστε λειτουργούν.
// Ας φανταστούμε λοιπόν το σενάριο όπου εξαφανίζουμε από τον χάρτη αυτές τις “επενδυτικές εταιρείες”.
// Πιστεύετε ότι θα εξακολουθήσουμε να έχουμε τη μουσική παραγωγή που έχουμε; Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε τα videoclip με τα οποία είναι γεμάτο το youtube; Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε tour καλλιτεχνών σε όλο τον πλανήτη;
// Σίγουρα τα μέσα παραγωγής έχουν γίνει πιο προσιτά στον καθένα. Αλλά μην έχετε την ψευδαίσθηση ότι μπορείτε εσείς με ένα mac σπίτι σας να βγάλετε το αποτέλεσμα που βγάζει ο Timbaland με τον εξοπλισμό και κυρίως την εμπειρία που διαθέτει. Για να συνεργαστεί μαζί σας ως παραγωγός και να σας πει πώς μπορείτε να βελτιώσετε το ταλέντο και τη δουλειά σας θέλει χρήματα. Χρήματα θέλει και ο σκηνοθέτης του κλιπ ή αυτός που θα κάνει το επαγγελματικό color correction. Χρήματα προκαταβολικά θέλει και το μαγαζί ή το στάδιο το οποίο πρέπει να κλείσεις 6 μήνες πριν εμφανιστείς, όπως χρήματα θέλουν και αυτοί που θα σου φέρουν τον εξοπλισμό για τη συναυλία.
// Πιστεύετε ότι για να πληρωθούν όλα αυτά η αγορά θα δεχθεί “υποσχετικές” από τους καλλιτέχνες ότι όταν πετύχουν, θα τους πληρώσουν;
// Αυτό δεν σημαίνει ότι μόνο με τα χρήματα μπορείς να βγάλεις κάτι καλό. Έχουμε δει περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται καταπληκτικές δουλειές από ομάδες ανθρώπων που δούλεψαν μαζί χωρίς οικονομική υποστήριξη.
// Αυτές όμως οι περιπτώσεις είναι απειροελάχιστες και δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το ένα τοις χιλίοις από τη μουσική που συναντάμε παντού.
// Αυτός είναι και ο λόγος που στο top100 στα torrent site, όπως το gamato.info, δεν θα συναντήσεις ούτε μια από τις “ανεξάρτητες” αυτές παραγωγές – το πιο πιθανό είναι ότι θα βρεις τη Lady Gaga και τους Black Eyed Peas.
// Είναι πολύ εύκολο να αφορίζεις τις δισκογραφικές, όπως εξίσου εύκολο είναι να αφορίζουμε τις τράπεζες. Φανταστείτε αν θα ήταν δυνατή οποιαδήποτε ανάπτυξη χωρίς αυτές να δανείζονται χρήματα από αυτούς που τα έχουν και να τα δανείζουν σ’ αυτούς που τα θέλουν για να δημιουργήσουν κάτι.
// Καλό είναι να σκεφτόμαστε με ευρύτητα και να διακρίνουμε ότι για να ευημερούμε χρειάζεται ένα λειτουργικό σύστημα στο οποίο ο καθένας πληρώνεται ανάλογα με το έργο που παράγει αλλά και το ρίσκο που αναλαμβάνει.»


Σχολιάστε εδώ