Συνεχίζει τις γκάφες το υπουργείο Εξωτερικών

Το υπουργείο Εξωτερικών επί υπουργίας και πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου δεν μπορεί να αποστεί των λανθασμένων αποφάσεων και χειρισμών των προηγουμένων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, τις οποίες ακολουθεί και σήμερα σαν «τυφλοσούρτη», γνωρίζοντας εκ των πρότερων τα αρνητικά αποτελέσματα και μη κάνοντας τίποτα για την αλλαγή τους.
Έτσι, τον Νοέμβριο του 2009, το υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε από την ΥΠΑ να αποστείλει στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) τα νεώτερα στοιχεία αναδιάταξης των ελληνικών μέσων Έρευνας και Διάσωσης (ελικόπτερα, πλοιάρια κ.λπ.) προκειμένου να καταχωριστούν στο Ευρωπαϊκό Εγχειρίδιο Αεροναυτιλίας του Οργανισμού.
Στα μέσα αυτά περιλαμβάνεται το ελικόπτερο Έρευνας και Διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Λήμνου, καθώς επίσης και το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ-JRCC) του Πειραιά, υπεύθυνο τόσο για τα αεροπορικά όσο και για τα ναυτικά ατυχήματα. Δεν είναι βεβαίως η πρώτη φορά που το ΥΠΕΞ προχωρά σ’ αυτήν την ενέργεια και έτσι δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα επιβεβαιωθεί, προς τέρψη της Άγκυρας, η αποστρατιωτικοποίηση της Λήμνου σε διεθνές επίπεδο και ακόμα ότι η Ελλάδα και η Τουρκία έχουν ίσα δικαιώματα για Έρευνα και Διάσωση στο Αιγαίο για τα θαλάσσια ατυχήματα .
Το ΥΠΕΞ και η ΥΠΑ γνωρίζουν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ ότι ο ICAO δεν καταχωρίζει το ελικόπτερο της Λήμνου στο Ευρωπαϊκό Εγχειρίδιο Αεροναυτιλίας, με το αιτιολογικό ότι η Τουρκία θεωρεί ότι το νησί βρίσκεται υπό καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης.
Αυτό συνέβη στο παρελθόν γιατί η μεν Ελλάδα αποδέχθηκε τα τουρκικά μέσα Έρευνας και Διάσωσης και η Τουρκία μπλόκαρε τη Λήμνο ως αποστρατιωτικοποιημενη…
Έτσι και με την τωρινή ενέργεια του ΥΠΕΞ θα επιβεβαιωθεί για μια ακόμα φορά η αποστρατιωτικοποίηση της Λήμνου.
Η διαχρονική αυτή εξέλιξη οφείλεται και στην αντιφατική ελληνική πολιτική, που μπορεί να στείλει και κάποιους στο φρενοκομείο:
= Το αεροδρόμιο της Λήμνου, στο οποίο εδρεύει το ελικόπτερο Έρευνας και Διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι αμιγώς στρατιωτικό, κατασκευάστηκε με κονδύλια του υπουργείου Άμυνας και παραχωρήθηκε στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία διατηρεί σʼ αυτό αεροσκάφη επιφυλακής σε ρόλο αεράμυνας.
Την τελευταία 20ετία φιλοξενείται και η ΥΠΑ στο αεροδρόμιο προκειμένου να εξυπηρετεί τα πολιτικά αεροσκάφη, όπως συμβαίνει και στα στρατιωτικά αεροδρόμια Σκύρου, Βόλου, Αράξου, Καλαμάτας,
Ακτίου κ.λπ., στα οποία επίσης φιλοξενείται η ΥΠΑ.
Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών καταχωρίζει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Λήμνου στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδας (AIP/ GREECE), που συντάσσεται από την ΥΠΑ, ως πολιτικό, ενώ όλα τα άλλα αεροδρόμια τα καταχωρίζει ως στρατιωτικά. Έτσι εκ του αποτελέσματος γίνεται «αβάντα» στην πολιτική στα σχέδια και τις βλέψεις της Άγκυρας, που θέλει τη νήσο Λήμνο αποστρατιωτικοποιημενη…
Προσπάθειες, που ξεκίνησαν από τον τότε υφυπουργό Άμυνας Ν. Κουρή το 1994 και συνεχίστηκαν μέχρι το 2002, για την αλλαγή από πολιτικό σε στρατιωτικό, προσέκρουαν στο ΥΠΕΞ, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να καταχωρίζεται το αεροδρόμιο της Λήμνου ως πολιτικό, παρά το γεγονός ότι η Ειδική Νομική Υπηρεσία του ΥΠΕΞ είχε αποφανθεί υπέρ της αλλαγής αυτής. Είναι λοιπόν αντιφατική η πολιτική και της παρούσας κυβέρνησης να δηλώνει το αεροδρόμιο της Λήμνου ως… πολιτικό και να διαμαρτύρεται στο ΝΑΤΟ ότι δεν το συμπεριλαμβάνει στις νατοϊκές ασκήσεις. Χώρια που δημιουργείται και πρόβλημα ασφάλειας πτήσης για τους πιλότους των πολιτικών αεροσκαφών που πηγαίνουν για πρώτη φορά στη Λήμνο, οι οποίοι περιμένουν να δουν πολιτικό αεροδρόμιο και προσγειώνονται ανάμεσα σε καταφύγια μαχητικών αεροσκαφών…
=Από το 2000 έως το 2004 έγινε αναθεώρηση του παραρτήματος 12 του ICAO για την Έρευνα και Διάσωση. Κατά την αναθεώρηση αυτή και με τη συμμετοχή της Ελλάδας η Αθήνα δεν απέτρεψε διάταξη, η οποία προβλέπει ότι για να εγκαταστήσουμε ελικόπτερο Έρευνας και Διάσωσης στη Λήμνο απαιτείται η έγκριση της Τουρκίας και όχι μόνον.
Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν το ΥΠΕΞ ζητά και σήμερα από την ΥΠΑ να αποστείλει στον ICAO τα μέσα Έρευνας και Διάσωσης, για να ανανεωθεί πλέον οριστικά στο πλαίσιο του ICAO η αποστρατιωτικοποίηση της Λήμνου.
Η αποστολή επίσης του ΕΚΣΕΔ για να κατοχυρωθεί στο εγχειρίδιο του ΙCAO θα έχει την ίδια τύχη με τη Λήμνο, διότι και πάλι λόγω ανεπάρκειας η Αθήνα δεν έχει καθορισμένη περιοχή Έρευνας και Διάσωσης στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) για τα ναυτικά ατυχήματα. Για τον λόγο αυτό δεν δίνεται το δικαίωμα στην Αθήνα να έχει Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας- Διάσωσης που να καλύπτει τόσο τα αεροπορικά όσο και τα ναυτικά ατυχήματα. Έτσι ο ICAO δεν καταχωρίζει το Ενιαίο, αλλά απλώς το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, που αφορά μόνον τα αεροπορικά ατυχήματα, για τα οποία η Αθήνα έχει την καθορισμένη περιοχή του FIR Αθηνών.


Σχολιάστε εδώ