Μείωση τέλους και διαφημίσεων… στο μέλλον
Δεν έδωσε όμως στοιχεία για το πόση θα είναι αυτή η μείωση και πότε θα επιτευχθεί, όταν το ανταποδοτικό τέλος (στοιχεία 2008) αποτελεί το 79,51% των εσόδων της ΕΡΤ, με περίπου 299 εκατ. ευρώ, και τα έσοδα από διαφημίσεις – χορηγίες το 13,36% (50 εκατ. ευρώ). Για να υπάρξουν μειώσεις, θα πρέπει η ΕΡΤ αντίστοιχα να περιορίσει π.χ. το κόστος μισθοδοσίας της, που ανέρχεται στο 54,21% των εξόδων της. Σύμφωνα με όσα είπε ο Π. Γερουλάνος, με την εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης θα εξοικονομηθούν χρήματα στην ΕΡΤ όχι μόνο από τους μισθούς αλλά και από τη μείωση των κονδυλίων για τις συμπαραγωγές. «Πράγματι, εάν η ΕΡΤ ανταγωνίζεται τα ιδιωτικά κανάλια, αν αυτός είναι ο στόχος της, τότε θα πρέπει να βασίζει όλη της τη χρηματοδότηση από τη διαφήμιση και όχι από το τέλος», είπε, ενώ αργότερα επανέλαβε ότι «ο ρόλος της δημόσιας τηλεόρασης είναι διαφορετικός». Και «για να συμβεί αυτό, πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το τέλος από τη ΔΕΗ. Το τέλος αυτό δίνει την ευκαιρία στην ΕΡΤ να μην πιέζεται ούτε να δημιουργεί περιεχόμενο μόνο για εμπορική εκμετάλλευση, αλλά ούτε και από τα συμφέροντα των διαφημιζομένων». Ο υπουργός δήλωσε διατεθειμένος να συζητήσει «οποιαδήποτε πρόταση για διαφορετικό τρόπο χρηματοδότησης της ΕΡΤ», αλλά στην παρούσα φάση «στόχος είναι να μειώσουμε και τα δύο. Έχουμε κάθε λόγο να θέλουμε μείωση της διαφήμισης στην ΕΡΤ, κάθε λόγο να θέλουμε χαμηλότερο τέλος για τον έλληνα πολίτη. Και γι’ αυτό έχουμε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της ΕΡΤ», είπε. Ανήγγειλε ακόμη ότι η ΕΡΤ θα εκμεταλλευτεί άλλα προϊόντα της όπως, για παράδειγμα, το Οπτικοακουστικό Αρχείο.