Η «σιωπή» των Τεμπών

Το ημερολόγιο έδειχνε 17-12-2009 όταν η κοιλάδα των Τεμπών έκλεινε λόγω εκτεταμένων κατολισθήσεων που κόστισαν τη ζωή ενός ανθρώπου. Η Ελλάδα έκτοτε είναι κομμένη στα δύο, με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και με συντριπτικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομική ζωή της Πιερίας.
Σήμερα, τρεις μήνες μετά, κανείς δεν δείχνει να νοιάζεται για το πότε θα δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η εθνική οδός.
Η προβολή του θέματος και των συνεπειών του χαρακτηρίζεται από ήπια έως απούσα.
Τα ΜΜΕ τελικώς δεν καταγράφουν, αλλά διαμορφώνουν την επικαιρότητα. Είναι απορίας άξιο πως σήμερα κανείς δεν καταστροφολογεί, ενώ στις αγροτικές κινητοποιήσεις η σύνδεση με την περιοχή των Τεμπών ήταν μόνιμη και οι ρεπόρτερ διεκτραγωδώντας την κατάσταση επαναλάμβαναν μόνιμα πως η «Ελλάδα έχει κοπεί στα δύο με ανυπολόγιστες συνέπειες στην οικονομία και την ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων και αγαθών».
Πράγματι ο αποκλεισμός της εθνικής οδού από τους αγρότες δημιουργούσε πολλά προβλήματα. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει και τώρα;
Η σιωπή έχει σκεπάσει την κοιλάδα σαν την ομίχλη του Πηνειού. Κανείς δεν μιλά, κανείς δεν αναδεικνύει το θέμα ως πρωτεύον και κυρίαρχο για τη χώρα, κανείς δεν ρωτά τον κάτοικο της Πιερίας πώς βιώνει τον αποκλεισμό και πώς στραγγαλίζεται οικονομικά μέρα την ημέρα. Η σιωπή όμως γεννά την καχυποψία που μετασχηματίζεται σε οργή.
«Γιατί κανένας εισαγγελέας δεν διατάζει έρευνα για τα αίτια των κατολισθήσεων», με ρωτούν οι συντοπίτες μου. Οι κατολισθήσεις είναι άσχετες με τα συντελούμενα έργα και με τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται; Τι αποκαλύπτει η αλληλογραφία ανάμεσα στην επιβλέπουσα για λογαριασμό του Δημοσίου ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, τη συμβουλευτική εταιρεία με την επωνυμία PARSONS LTD και την εταιρεία ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ; Ο ρυθμός ολοκλήρωσης των σηράγγων (12 μέτρα ημερησίως) είναι άσχετος με το γεγονός ότι η εθνική οδός είναι κλειστή; Είναι αμείλικτα ερωτήματα που συναντώ καθημερινά από πολίτες σε απόγνωση.
Είναι καιρός η κρίσιμη, για τη διαλεύκανση της υπόθεσης, αλληλογραφία μεταξύ των εμπλεκομένων μερών να έρθει στη Βουλή για διερεύνηση.
Γεγονός είναι πως οριστική απάντηση για τα αίτια δεν μπορεί να δοθεί πριν ολοκληρωθούν οι ειδικές μελέτες. Όμως ο πολίτης δικαιούται να πληροφορηθεί την αλήθεια, όποια και αν είναι αυτή.
Προσωπικά δυσπιστώ για το αν οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρωθούν στο χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το υπουργείο και η κατασκευάστρια εταιρεία.
Να θυμίσω πως οι κατολισθήσεις στην περιοχή της Μαλακάσας, αν και πιο ήπιες, στοίχισαν το κλείσιμο της εθνικής οδού για τρία χρόνια.
Ως τελευταία επισήμανση να αναφέρω πως όλο αυτό το διάστημα καμία επίσημη επίσκεψη δεν πραγματοποιήθηκε στον χώρο εργασιών από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που σημαίνει ότι έστω και σε επίπεδο συμβολισμών το έργο έχει αφεθεί στην τύχη του.


Σχολιάστε εδώ