Η μάχη των εκδοτών: νέα ΕΙΗΕΑ ή κλείσιμο!
Το «Π» παρουσιάζει σήμερα τη μάχη των συμφερόντων εντός Ένωσης αλλά και την πρόταση του απερχόμενου προέδρου Δημήτρη Καλοφωλιά, ο οποίος βλέπει ως προοπτική τη συνεργασία με την Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδας αλλά και τον δανεισμό για την κάλυψη των αποζημιώσεων των εργαζομένων που θα αποχωρήσουν. Το κόστος της Ένωσης Ιδιοκτητών, που σύμφωνα με τα στοιχεία του 2006 ανήλθε στα 2 εκατ. ευρώ, μπορεί να πέσει σε 500-600.000 ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δ. Καλοφωλιά.
Στην τελευταία εισήγησή του ο εκδότης της «Εξπρές» και πρόεδρος της ΕΙΗΕΑ Δ. Καλοφωλιάς προτείνει τη σύναψη δανείου για τις αποζημιώσεις των εργαζομένων στην ΕΙΗΕΑ. Έτσι, για τα έξοδα αναφέρει τα εξής: «Το λειτουργικό κόστος μπορεί να μειωθεί στο ελάχιστο, από 1.800.000 ευρώ να φθάσει τις 500-600.000 ευρώ τον χρόνο, εξασφαλίζοντας έναν μηχανισμό ευπρεπούς παρουσίας, με ολόκληρο το σημερινό περιεχόμενο». Στο σκέλος των εσόδων ο Δ. Καλοφωλιάς προτείνει: «Οι εισφορές των μελών μπορούν να είναι πραγματικά συμβολικές, σε απόλυτη συνάρτηση με το επιτελούμενο έργο, τις πωλήσεις, τη διαφήμιση και τις συνδρομές. Το κύριο έσοδο μπορεί να στηριχθεί σε νέες πηγές, με καταβολή στην Ένωση ενός μικρού ποσοστού από τις δραστηριότητες: αγγελιόσημο, internet, αφίσες. Τα δύο τελευταία (internet και αφίσες) μπορούν να αποτελέσουν πηγές εσόδου για όλες τις εφημερίδες μετά από μελέτη του θέματος και εκτίμηση των εφαρμοζόμενων σε άλλες χώρες».
Τα μεγάλα θέματα για τον Δ. Καλοφωλιά
έχουν ως εξής:
1. Ουσιαστική συνεργασία μεταξύ όλων των Μέσων. Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση σε όλες τις ευκαιρίες και σε όλους τους τομείς πρέπει να εμφανίζονται από κοινού και να στηρίζει ο ένας τον άλλον.
2. Συντονισμένη από όλα τα Μέσα προσπάθεια για αναβάθμιση της ποιότητας (ευρήματα, κίνητρα, κρατική διαφήμιση).
3. Συνεργασία των Μέσων με τα διαφημιστικά γραφεία και τα γραφεία δημοσίων σχέσεων. Χρήματα διατίθενται και μπορούν να γίνουν περισσότερα. Χρειάζεται καλή κατανομή και καλή συνεργασία ΕΙΗΕΑ – ΕΔΕΕ.
4. Κρατική διαφήμιση. Υπάρχει θέμα καλής οργάνωσης και σωστής κατανομής. Αναγκαία επί νέων βάσεων η συνεργασία με το υπουργείο Τύπου και τους φορείς.
5. Μηχανοργάνωση της κυκλοφορίας. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα, το οποίο μπορεί να λυθεί εάν τηρηθούν κάποιοι κανόνες.
6. Νέα Μέσα (ίντερνετ κ.λπ.). Αναγκαία και χρήσιμα. Καλή οργάνωση προς όφελος του κλάδου.
Ποιες είναι οι ισορροπίες; Υπάρχει η κίνηση των «τεσσάρων» (Σ. Ψυχάρης, Φ. Μπόμπολας, Μ. Τεγοπούλου, Θ. Αλαφούζος) που έχουν προχωρήσει στη συμμαχία της «Εγκάρδιας Συνεννόησης».
Αρνούνται να πληρώνουν υψηλές συνδρομές, που μπορεί να φτάνουν έως και τα 700.000 ευρώ, ανάλογα με τον τζίρο της επιχείρησης, την ίδια ώρα που δεν έχουν τον έλεγχο της Ένωσης. Θέλουν ένα νέο, ευέλικτο όργανο που θα αναλάβει τις συζητήσεις με μια (νέα;) ΕΣΗΕΑ, με κύριο θέμα τη συζήτηση όχι για συλλογική, αλλά για επιχειρησιακή σύμβαση. Οι «4», που συνδέονται με την πολυετή παρουσία των ίδιων ή των οικογενειών τους στα media, έχουν ένα πολύ σοβαρό κοινό χαρακτηριστικό: Οι εταιρείες τους είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και θέλουν όχι μόνο να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις τους, αλλά και να ελέγξουν το πεδίο τα επόμενα χρόνια προς όφελός τους. Η κρίση αποτελεί μια τέτοια ευκαιρία. Από την άλλη, οι μικροί στην Ένωση μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί.
Ο θάνατος του Χρ. Λαμπράκη άλλαξε, όπως φαίνεται, για πάντα τις ισορροπίες… Η μάχη λοιπόν θα κριθεί στο πρόσωπο του προέδρου, καθώς υπήρχε μια διάθεση υποστήριξης του Αντώνη Παπαγιαννίδη, που δεν βρίσκει όμως σύμφωνους όλους τους εκδότες, αφού διετέλεσε διευθυντής στον «Ελεύθερο Τύπο». Η έκπληξη βρίσκεται όχι τόσο στη νέα σύνθεση του ΔΣ όσο στο όνομα του προέδρου.