ΔΩΣΑΜΕ ΠΡΟΙΚΑ 2 ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΣΤΟ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ… ΝΥΦΗ, ΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ!
Και η δικαιολογία της άτακτης υποχώρησής μας, μέχρι σημείου να κρατήσουμε εμείς το υποβρύχιο που όχι μόνο γέρνει αλλά και προκαλεί θόρυβο, που σημαίνει ότι αμέσως εντοπίζεται από εχθρικό πλοίο, που διέρρευσε από το περιβάλλον του υπουργού Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλου, είναι ότι κάναμε τη… θυσία για να μην κλείσουν τα Ναυπηγεία και μείνουν στον δρόμο 2.000 εργαζόμενοι…
Θυμίζει τη συνταγή που ακολουθήθηκε το 1981 για να κρατηθούν στη ζωή οι περιβόητες προβληματικές και να μην απολυθούν 20.000 περίπου εργαζόμενοι και στο τέλος αυτοί που σώθηκαν ήταν οι ιδιοκτήτες τους βιομήχανοι, που, αντί να πάνε φυλακή, γλεντούσαν στις βίλες τους στην Ελβετία και στα κότερά τους, και όλες οι προβληματικές βούλιαξαν αφού καταληστεύθηκαν τα περιουσιακά τους στοιχεία (ακίνητα – φιλέτα) από τους γνωστούς επιτήδειους και φορτώθηκε το Δημόσιο με δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές τότε. Και στο τέλος έμειναν τα κουφάρια με σκουριασμένα και άχρηστα μηχανήματα. Κερδισμένοι ήταν και όλοι οι κύριοι συνδικαλιστές που είχαν κτίσει το μαγαζάκι τους στις επιχειρήσεις αυτές και έκαναν τους βιομηχάνους…
Και είχε απόλυτο δίκιο ο βουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, που μιλώντας στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής, όπου ο κ. Βενιζέλος ενημέρωνε για την… πολύφερνη νύφη, τη συμφωνία, είπε ότι δεν πρόκειται να σώσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αυτή η λύση και ότι έπειτα από πέντε χρόνια θα συζητάμε πάλι το ίδιο πρόβλημα…
Ποιος τρελός θα αγοράσει
πλοίο που γέρνει;
Είναι πάντως να γελάει κανείς με την αφέλεια της κυβέρνησης να νομίζει ότι θα βρεθεί κράτος… παλαβό (λένε ότι το παζαρεύουν με την Πολωνία) ή έστω μια εταιρεία, να αγοράσει ένα υποβρύχιο όταν το έχεις απορρίψει, δηλώνοντας δημόσια ότι αυτό γέρνει, δηλαδή δεν είναι αξιόπλοο. Του περισσεύουν 300 με 400 εκατ. ευρώ να τα πετάξει σ’ ένα ακατάλληλο πλοίο;
Εκτός βέβαια από εμάς που το πήραμε και με τη βούλα πλέον. Και σίγουρα θα μας μείνει για… ενθύμιο των εκβιασμών της κυρίας Μέρκελ, στους οποίους υποκύψαμε, χωρίς μάλιστα να πάρουμε κάποιο αντάλλαγμα. Και αυτό αποτελεί μέγα σκάνδαλο, που το χρεώνεται ολόκληρη η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Κατά μοιραία σύμπτωση, υπουργός προηγούμενης κυβέρνησης πάλι του ΠΑΣΟΚ, ο Άκης Τσοχατζόπουλος, είχε συνάψει την εξ αρχής σκανδαλώδη σύμβαση ύψους 2 δισ. 850 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των 4 υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3!
Και ενώ τους έχουμε δώσει και προκαταβολή ΔΥΟ δισεκατομμύρια ευρώ, μέχρι στιγμής δεν έχουμε παραλάβει από τα 4 υποβρύχια ούτε… βίδα!
Και με προίκα
Όχι μόνο καθαρά παίρνουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι Άραβες, αλλά και με προίκα την παραγγελία άλλων δύο υποβρυχίων τύπου 214, έναντι ΕΝΟΣ ΔΙΣ. ΕΥΡΩ!
Η Abu Dhabi Mar παίρνει το 75,1% των Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ ο τίτλος της εταιρείας) έναντι 80 εκατ. ευρώ που θα δώσει στους Γερμανούς, στην εταιρεία ΤΚMS, για να φύγουν.
Ούτε μια δουλειά…
Και σαν… μνημόσυνο για τους γερμανούς επενδυτές που φεύγουν πρέπει να τονιστεί ότι στα χρόνια που είχαν στα χέρια τους τον Σκαραμαγκά δεν έφεραν ούτε μια δουλειά απ’ έξω. Δούλευαν με δουλειά των Ενόπλων Δυνάμεων και του
ΟΣΕ! Ελπίζουμε να μην κάνουν το ίδιο οι Αμπουνταμπιανοί…
Προβληματισμοί για τα υποβρύχια
Το πρώτο υποβρύχιο, το «Παπανικολής», βρίσκεται ήδη από το 2005 ανενεργό, με αρκετά κατασκευαστικά προβλήματα, στα οποία είναι πιθανόν να προστεθούν και άλλα από τα χρόνια που παραμένει εκτός επιχειρησιακής ενέργειας. Μπορεί η γερμανική εταιρεία πιστοποίησης BVB να έχει πιστοποιήσει το υποβρύχιο, η ομάδα παραλαβής του Πολεμικού μας Ναυτικού όμως δεν το έχει καν επιθεωρήσει. Δεν είναι συνεπώς καθόλου δεδομένο ότι κατά τη διαδικασία επιθεώρησης παραλαβής από το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα εντοπισθούν προβλήματα, όταν, σύμφωνα με έγκυρους ναυπηγοεπισκευαστικούς κύκλους του Λονδίνου, το υποβρύχιο όχι μόνο έχει πρόβλημα ευστάθειας, αλλά και προκαλεί θόρυβο!
Η εκτίμηση ότι το επιπλέον κόστος της όλης παραγγελίας θα φτάσει στο ποσό των 165 εκατ. ευρώ, χαρακτηρίστηκε ακόμα και από τον φιλοκυβερνητικό Τύπο
υπεραισιόδοξη.
Η «εκ των άνω» επιβληθείσα απαίτηση για επιπλέον αγορά δύο υποβρυχίων του συγκεκριμένου τύπου, κόστους 1 δισ. ευρώ, γεννά ερωτήματα αφού δεν προηγήθηκε σχετική επιχειρησιακή μελέτη του Πολεμικού Ναυτικού. Και εν πάση περιπτώσει, όταν έχουμε έναν νέο τύπο υποβρυχίου ο οποίος δεν έχει παραληφθεί γιατί το πρώτο της σειράς αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα, δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί στο δύσκολο και ιδιόμορφο επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου, δεν γνωρίζουμε αν θα ανταποκρίνεται πλήρως στα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά που έχουν τεθεί από το Πολεμικό Ναυτικό, δεν υπάρχουν άλλες χώρες που να το έχουν ήδη αξιοποιήσει και αξιολογήσει κ.λπ. κ.λπ., πόσο ορθολογικό είναι εμείς παρ’ όλα αυτά να αυξάνουμε την παραγγελία και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης;
Η λειτουργία των ναυπηγείων δεν θα μπορούσε να εξασφαλιστεί από άλλα προγράμματα του Ναυτικού (π.χ. φρεγάτες);
Κόντρα των Βαγγέληδων
Κόντρα μεταξύ του νυν υπουργού Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλου και του τέως Βαγγέλη Μεϊμαράκη υπήρξε στην κλειστή συνεδρίαση της Επιτροπής, όπως έγραψε το μπλοκ ANTINEWS.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτό, ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος επέκρινε τον προκάτοχό του Ευάγγελο Μεϊμαράκη ότι ευθύνεται επειδή δεν ολοκλήρωσε τη συμφωνία με τους Γερμανούς για το υποβρύχιο «Παπανικολής».
Ο τέως υπουργός Άμυνας απάντησε ότι «εγώ δεν θα παρελάμβανα το υποβρύχιο όσα τηλέφωνα κι αν μου έκανε η Μέρκελ, επειδή θέλω να κοιμάμαι ήσυχος τα βράδια». Πρόσθεσε δε ότι ήδη το υποβρύχιο αποκαλείται «φέρετρο».
Ακολούθησε ανταλλαγή φράσεων και εκφράσεων σε έντονο ύφος, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κ. Βενιζέλος αρνήθηκε να απαντήσει αν η κυβέρνηση θα πουλήσει το υποβρύχιο.
Βενιζέλος: Φταίω εγώ που σου φέρθηκε καλά.
Μεϊμαράκης: Γιατί, σου ζήτησα τίποτα; Είμαι ανοικτός πουθενά; Αν είμαι, να κάνεις τώρα εξεταστική επιτροπή.
Σε 12 ώρες;
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, μέσα σε 12 ώρες πάρθηκε η απόφαση.
Συγκεκριμένα, ερωτάται ο υπουργός Άμυνας «για ποιο λόγο έκλεισε η συμφωνία για μια προμήθεια μέσα σε 12 ώρες, κατόπιν συνεδρίασης του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου, ΣΑΓΕ και ΚΥΣΕΑ, που είναι πρωτοφανής για την ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας».