Διανομή διαφημίσεων χωρίς διαφάνεια

Οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες λαμβάνουν θέση στην καινούργια διανομή του κρατικού χρήματος, χωρίς να έχει αλλάξει απολύτως τίποτε απ’ όσα προεκλογικά κατήγγελλε το ΠΑΣΟΚ από τη θέση της αντιπολίτευσης.
Κάτω από τις πιέσεις των εκδοτών,
ανοίγουν τα διαφημιστικά μπάτζετ των κρατικών και των ημικρατικών επιχειρήσεων χωρίς να υπάρχει ένα πιστοποιημένο σύστημα κατανομής των διαφημίσεων. Να θυμίσουμε πως την ίδια πολιτική αδιαφάνειας είχε ακολουθήσει και η ΝΔ στα πέντε χρόνια της διακυβέρνησής της, με αποκορύφωμα τη στήριξη των… τηλεσχολιαστών στα δελτία ειδήσεων, με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα.
Μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί επικοινωνιακά προγράμματα που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ στον «χορό» σύντομα αναμένεται να μπουν και τα υπουργεία. Μια πρόχειρη παράθεση των διαγωνιστικών spec που διακινούνται στον χώρο αποτυπώνει την καινούργια κατάσταση.
Το κονδύλι της Εθνικής Τράπεζας είναι το μεγαλύτερο: 45 εκατ. ευρώ για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής τραπεζικών προγραμμάτων. Στον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε διαφημιστικές εταιρείες.
Ακολουθεί το κονδύλι του ΟΠΑΠ: 30 εκατ. ευρώ για επικοινωνία. Και εδώ το ενδιαφέρον των διαφημιστικών εταιρειών είναι αυξημένο. Ο ΕΟΤ, που χρωστάει σε όλα τα ΜΜΕ τα λεφτά της προηγούμενης διαφημιστικής εκστρατείας, είναι έτοιμος να διακινήσει περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ.
Στον πάγο, αλλά όχι για πολύ, βρίσκονται τα 20 εκατ. για τη διαφήμιση υπηρεσιών από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Από τα υπουργεία τις αναθέσεις άρχισε το Παιδείας και θα ακολουθήσουν κι άλλα. Σε αναμονή βρίσκονται τα κονδύλια επικοινωνίας για το ΕΣΠΑ, όπως και άλλων δημόσιων οργανισμών.
Σε αυτό το κλίμα ευφορίας για τις διαφημιστικές εταιρείες ήρθε και το κονδύλι του ΟΤΕ: 72 εκατ. ευρώ για επικοινωνία των υπηρεσιών του τα επόμενα τρία χρόνια.
Είναι φανερό πως η κρατική διαφήμιση όχι μόνο δεν μειώνεται, όπως είχε δοθεί η εντύπωση στην αρχή, αλλά αυξάνεται με τις ευλογίες των μεσαζόντων και των ισχυρών της μιντιακής αγοράς.


Σχολιάστε εδώ