Μείον 20% σε όλα τα media

Οι εκδότες, ορισμένοι εκ των οποίων είναι στην κόψη του ξυραφιού εξαιτίας του υψηλού δανεισμού των επιχειρήσεών τους, δηλώνουν μέχρι τώρα ικανοποιημένοι από τα πρώτα μέτρα που έλαβε για τους δημοσίους υπαλλήλους η κυβέρνηση και τώρα αναμένουν τη σειρά του ιδιωτικού τομέα. Πρώτο μέλημα είναι η αντικατάσταση, όπως γράφαμε και την περασμένη Κυριακή, των Εθνικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από επιχειρησιακές συμβάσεις, κάτι που θα επιτρέψει -σύμφωνα με τον σχεδιασμό των εκδοτών- στη συνέχεια τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων τους. Αυτό θα γίνει μέσα από μια νέα ΕΙΗΕΑ, διότι από τη μια πλευρά η σημερινή κοστίζει ακριβά στους εκδότες και από την άλλη οι εκδότες χρειάζονται έναν νέο φορέα που θα κάνει τις διαπραγματεύσεις.
Η εξαίρεση από τον ΦΠΑ και τα μπλοκάκια
Ένα από τα δύο ανοικτά ζητήματα που θα δημιουργήσουν προβλήματα το επόμενο διάστημα είναι το καθεστώς του δελτίου παροχής υπηρεσιών. Η σχετική διάταξη του υπουργείου Εργασίας που θα επιβάλλει την πρόσληψη του εργαζομένου ύστερα από τρεις συνεχόμενους μήνες εργασίας «παγώνει» για έξι μήνες, μέχρι να βρεθεί λύση. Αν δεν βρεθεί, θα κινδυνεύσουν πολλές παράλληλες θέσεις εργασίας στον Τύπο, χωρίς να είναι βέβαιο αν θα καλυφθούν από ανέργους. Το δεύτερο ζήτημα είναι το καθεστώς ασυλίας των δημοσιογράφων από τον ΦΠΑ. Οι δημοσιογράφοι με βάση παλαιότερες εγκυκλίους του υπουργείου Οικονομικών απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ, ενώ την ίδια ώρα άλλοι τον αποδίδουν. Τώρα, αν και υπάρχουν ευθύνες της διοίκησης, υπάρχουν εφορίες που αρνούνται να ανανεώσουν τα δελτία παροχής υπηρεσιών αν δεν πληρωθούν πρόστιμα για τα προηγούμενα χρόνια!
Κατρακύλα…
Πτώση-σοκ για τη διαφημιστική αγορά τον Φεβρουάριο κατά 7,3%, με την τηλεόραση να διασώζεται και να εμφανίζει τη μικρότερη μείωση! Το ραδιόφωνο εμφανίζει δραματική μείωση στα έσοδά του, καταγράφοντας απώλειες κατά σχεδόν 30%. Σε όλα τα ΜΜΕ εισέρρευσαν 137,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η τηλεόραση έλαβε τα περισσότερα, περίπου 52,6 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα περιοδικά με ονομαστικά έσοδα 47 εκατ. και έπονται οι εφημερίδες με 29,1 εκατ. και το ραδιόφωνο με 8,9 εκατ. ευρώ. Αυτό το διάστημα στις διαφημιστικές εταιρείες επικρατεί προβληματισμός για το ενδεχόμενο η αύξηση του ΦΠΑ να έχει επιπτώσεις στη διαφήμιση, καθώς οι διαφημιζόμενοι θα προχωρήσουν σε μείωση των μπάτζετ τους.


Σχολιάστε εδώ