MUSIC+ MEDIA

// Εβδομάδα με αρκετά θετικά νέα για τον χώρο της μουσικής, σε διεθνές τουλάχιστον επίπεδο. Πληθώρα στοιχείων δείχνει ότι μετά το ναδίρ το 2008, και μέσα στο 2009 και τους πρώτους μήνες του 2010 αρχίζει να φαίνεται φως στο τούνελ, καθώς περιορίζεται η πειρατική κίνηση και αρχίζουν και αποδίδουν οι χιλιάδες νόμιμες ψηφιακές μουσικές υπηρεσίες.
// Σε πλεονεκτική θέση φαίνεται να βρίσκεται η Universal, η μόνη, όπως κατά καιρούς έχουμε αναφέρει, που δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει στο νέο ρεπερτόριο, με αποτέλεσμα να βλέπει συνεχώς το μερίδιό της στην αγορά να αυξάνεται.
// Παρόλο που συνολικά ο τζίρος της το 2009 έπεσε σε σχέση με το 2008, η εταιρεία είδε τις πωλήσεις ψηφιακής μουσικής να ανεβαίνουν κατά 8,4%.
// Παράλληλα τα στοιχεία τα οποία ανακοίνωσε το Vevo, το οποίο αποτελεί κοινοπραξία του YouTube και δισκογραφικών, είναι επίσης ενθαρρυντικά. Σε ημερήσια βάση οι χρήστες του βλέπουν περισσότερα από 35
εκατομμύρια μουσικά κλιπ, και τον Φεβρουάριο κατάφερε να πουλήσει το 85% της διαφημιστικής του χωρητικότητας.
// Αυτό που έχει ενδιαφέρον πέραν αυτού όμως είναι ότι πολλοί διαφημιζόμενοι δεν διστάζουν να πληρώσουν και δεκαπλάσια τιμή προκειμένου να έχουν προνομιακή προβολή στις σελίδες του Vevo, με αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα να έχουν
εκτιναχθεί.
// Κερδισμένη από τη διαδικασία είναι αναμφίβολα και η Google, η
οποία, πέρα από την υποδομή, ευθύνεται και για το 90% της κίνησης του site, η οποία προέρχεται από αναζητήσεις στο YouTube.
// Σύμφωνα δε με στοιχεία που το τελευταίο δημοσιοποίησε, η μουσική είναι το δημοφιλέστερο περιεχόμενο στο site, αντιπροσωπεύοντας το 30% της συνολικής του κίνησης, η οποία με τη σειρά της φαίνεται να προέρχεται κατά 50% από ενσωμάτωση του παραθύρου του YouTube που κάνουν σε μουσικά blogs.
// Αυτό το στοιχείο φαίνεται να είναι και το πιο ενδιαφέρον, καθώς τις προηγούμενες εβδομάδες είδαμε μια συντονισμένη κίνηση από δισκογραφικές να κλείσουν εκατοντάδες μουσικά blogs τα οποία θεώρησαν
ότι χρησιμοποιούσαν περιεχόμενό τους, ακόμα και αν το περιεχόμενο αυτό το είχαν οι ίδιες αποστείλει ως υλικό προώθησης!
// Η δύναμη των blogs είναι αδιαμφισβήτητη και μόνο επιτυχία θα προσφέρει στις δισκογραφικές να δομήσουν συνεργασίες μαζί τους.
// Την εβδομάδα που πέρασε το
iTunes έφθασε τα το 10.000.000.000 τραγούδια, αποδεικνύοντας ότι είναι ο ηγέτης στον χώρο της ψηφιακής πώλησης μουσικής. Σύμφωνα με
ανακοίνωση της εταιρείας ερευνών NPD, προκαλεί μεν προβληματισμό το γεγονός ότι βλέπουν να μειώνονται κατά 3% οι ψηφιακοί πελάτες, όμως το ποσό που οι πελάτες δαπανούν εκτινάχθηκε μέσα στη χρονιά από τα 33 στα 50 δολάρια.
// Ένα ενδιαφέρον ακόμα στοιχείο από την ερευνητική εταιρεία: Τα free online ραδιόφωνα προκαλούν αύξηση 41% στις αγορές νέων κομματιών, ενώ αντίθετα οι streaming, on demand υπηρεσίες ρίχνουν κατά 13% τις αγορές μουσικής.
// Κλείνοντας να αναφερθούμε στα Brit Awards, τα οποία παρακολούθησαν 5,8 εκατομμύρια άτομα στην Αγγλία, κατά την απευθείας προβολή τους από το ITV (από τον AΝΤ1 στην Ελλάδα). Ένα ντουέτο έκπληξη του Dizzee Rascal και Florence + the Machine, το οποίο αμέσως μετά τη μετάδοση ανέβηκε για πώληση στο αγγλικό iTunes, κατάφερε μέσα σε μία εβδομάδα να πουλήσει 62.000 κομμάτια.


Σχολιάστε εδώ