Στον… αέρα οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων!

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας έχει υπογράψει διεθνή συμφωνία που καθορίζει τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια για κάθε πλοίο το οποίο εκτελεί ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Υπενθυμίζεται ότι με τον Νόμο 2932/2001 ορίστηκε η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων όλων των RORO, των επιβατηγών και φορτηγών πλοίων που δρομολογούνται σε γραμμές του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας.
Ο νόμος αυτός όμως ουδέποτε εφαρμόστηκε ουσιαστικά για τα εκατοντάδες πορθμεία. Μάλιστα νεότερος νόμος, ο 3450/2006 επί υπουργίας Κεφαλογιάννη τροποποίησε τον αρχικό, περιορίζοντας τους ασφαλιζόμενους κινδύνους στην απώλεια ζωής ή σωματικής βλάβης ή ζημία πράγματος που έλαβε χώρα πάνω στο πλοίο, παρά τις ενστάσεις των ενδιαφερομένων και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διεθνείς συμφωνίες.
Το 2006 συγκροτήθηκε επιτροπή και ετοιμάστηκε σχετική υπουργική απόφαση που καθόριζε τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια σε 50.000 ευρώ για σωματικές βλάβες και 10.000 ευρώ για υλικές ζημιές ανά επιβάτη, κεφάλαια τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά που προβλέπει η διεθνής συμφωνία.
Τέτοια όμως υπουργική απόφαση δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα, παρά τα προβλεπόμενα χαμηλά ποσά με αποτέλεσμα να δημιουργείται κενό.
Επειδή το καλοκαίρι έρχεται και η υψηλή σεζόν της ακτοπλοΐας δεν… συγχωρεί παραλείψεις και αναβλητικότητα, μήπως θα πρέπει να εκδοθεί επιτέλους κάποια υπουργική απόφαση που να καλύπτει τους επιβάτες; Μας έχουν που μας έχουν στην… μπούκα οι ξένοι για την οικονομία μας, να μη μας πιάσουν στο… στόμα τους και για την ακτοπλοΐα… Γιατί αρκετά τους έχουμε μπει στο μάτι με τη ναυτιλία μας. Ευκαιρία ψάχνουν για να μας αποδοκιμάσουν…

wΕθιμοτυπική ήταν η συνάντηση του προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά με το προεδρείο της
Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά θα μπορούσε να είχε προετοιμασθεί καλύτερα. Ή τουλάχιστον να είχε φροντίσει το περιβάλλον του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τον ενημερώσει για ορισμένα βασικά θέματα που απασχολούν την ελληνόκτητη ναυτιλία για να δείξει στους πλοιοκτήτες πως γνωρίζει δύο τρία βασικά θέματα. Κι αυτό όμως θα μπορούσε να καλυφθεί, αν καλούσαν κάποιο στέλεχος του κόμματος που να γνωρίζει από ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλιακή πολιτική. Τέτοια στελέχη έχει η ΝΔ και μάλιστα τα στελέχη αυτά έχουν πρωτοστατήσει και στη χάραξη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής τα τελευταία 5 χρόνια. Γιατί τα αγνόησαν και άφησαν τον Σαμαρά να μιλάει με τους εφοπλιστές μόνο για την αναγκαιότητα της επανασύστασης του ΥΕΝ και για θέματα ουσίας που πραγματικά απασχολούν τη ναυτιλία μας (σημαίας, προδιαγραφές, νηογνώμονες κ.λπ.) δεν… ακούστηκε λέξη;
wΑληθεύει ότι δεν μπορεί να πάει αντιπροσωπεία παραγόντων της ναυτιλίας ή αξιωματικών του Λιμενικού στον ΙΜΟ, γιατί δεν γνωρίζουν οι οικονομικές υπηρεσίες από ποιο υπουργείο θα καλυφθούν τα έξοδα;
w«Νερόβραστο» ήταν το προχθεσινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Σε μια εποχή που η ακτοπλοΐα υφίσταται τα πάνδεινα, τα μισά πλοία είναι δεμένα, με τον κόσμο στα νησιά να είναι ανάστατος γιατί δεν έχει επαρκή συγκοινωνιακή κάλυψη, και με το μέλλον να είναι εξαιρετικά ζοφερό μετά τα τελευταία μέτρα, δεν ακούστηκε καμιά ουσιαστική πρόταση και δεν ανακοινώθηκε κανένα σοβαρό μέτρο. Ευχολόγια και… «θα τα ξαναπούμε» ήταν όλη η συνεδρίαση. Βέβαια θέματα τέθηκαν, αλλά δεν δόθηκαν λύσεις. Σίγουρα, αυτήν την εποχή θα περιμέναμε περισσότερη τόλμη και πιο δραστικό ρόλο από το ΣΑΣ. Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας είναι υπαρκτά και τα γνωρίζουν όλοι στον Πειραιά. Δεν είναι ανάγκη να έρθει το καλοκαίρι για να τα διαπιστώσουμε…
wΜιας και μιλάμε όμως για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, να κάνουμε και μια διαπίστωση: Πέρυσι τέτοιαν εποχή, στη Λήμνο έκαναν μέρα παρά μέρα κινητοποιήσεις οι κάτοικοι επειδή δεν είχαν καλή συγκοινωνιακή κάλυψη. Φέτος που γίνονται τα μισά σχεδόν δρομολόγια σε σύγκριση με πέρυσι δεν έχει ακουστεί τίποτα! Τι συμβαίνει; Μήπως κάποιοι έχουν βάλει χρώματα και στην… απομόνωση; Κρίμα…

Ο… Βατσιμάνης


Σχολιάστε εδώ