Μέτρα-ανάσα για τον Πειραιά
Το κλιμάκιο το αποτελούσαν οι υπουργοί Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού, και επικεφαλής ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος. Στη συνεδρίαση μετείχαν επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, ο νομάρχης Πειραιά, ο δήμαρχος, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Α΄ και Β΄ Πειραιά, ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής και εκπρόσωποι φορέων. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αποφασίστηκαν και ανακοινώθηκαν μια σειρά έργων και παρεμβάσεων για το λιμάνι και την περιοχή της πόλης του Πειραιά, που όταν ολοκληρωθούν θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην πόλη. Τα έργα θα κοστίσουν περίπου 1,5 δισ. ευρώ και ορισμένα εξ αυτών έχουν ήδη δρομολογηθεί και έχουν διασφαλιστεί από κοινοτικούς ή άλλους πόρους τα κονδύλια που θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωσή τους. Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Π. Φασούλας, το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο για τον Πειραιά είναι η τελευταία ευκαιρία για να μη χάσει η πόλη το τρένο της ανάπτυξης. Και βέβαια δεσμεύτηκε να συμμετάσχει ο δήμος με όλες του τις δυνάμεις στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, η διυπουργική επιτροπή ενέκρινε την υλοποίηση των παρακάτω έργων:
= Εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο στο λιμάνι = Επέκταση του τμήματος του λιμανιού που φιλοξενεί τα κρουαζιερόπλοια, στο Παλατάκι =Λειτουργία μονορέιλ περιμετρικά του λιμανιού = Ενοποίηση και ολοκλήρωση της λεωφόρου Αν. Παπανδρέου = Υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι και δημιουργία σταθμού στα Καμίνια = Επέκταση του τραμ και του μετρό μέχρι το λιμάνι = Αποπεράτωση του Πύργου = Ανακατασκευή του παλαιού κτιρίου του Ρολογιού κ.λπ.
Όπως φαίνεται, η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αναπτύξει το λιμάνι κατά κύριο λόγο, αλλά τα έργα που θα γίνουν θα ωφελήσουν και την πόλη. Παρατηρούμε επίσης πως όλος ο σχεδιασμός αφορά μόνο τον Πειραιά και όχι τους δήμους της Β΄ Περιφέρειας. Αυτό σημαίνει πως παρέχεται απλόχερα στήριξη στον Π. Φασούλα εν όψει των επερχόμενων δημοτικών εκλογών και πως το ΠΑΣΟΚ θα κάνει ό,τι μπορεί για να ξαναπάρει τον δήμο. Κάτι βέβαια που είναι απόλυτα φυσιολογικό, αν αναλογισθούμε πως πιθανή απώλεια του Πειραιά θα είναι μεγάλο πλήγμα για το κυβερνών κόμμα, αφού θεωρείται μάλλον απίθανο να μπορέσει να διεκδικήσει την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Να σημειώσουμε ακόμη ότι τα πιο πολλά έργα γίνονται με κοινοτική χρηματοδότηση (όπως π.χ. το τραμ), ενώ σχεδόν όλα όσα γίνουν στο λιμάνι θα χρηματοδοτηθούν από τον ΟΛΠ. Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση επέλεξε να κάνει έργα που θα «φανούν», αλλά δεν θα κοστίσουν στην ίδια, κάτι που με την πενία που υπάρχει είναι απόλυτα φυσιολογικό.