Ανεστάλησαν νόμιμες άδειες για οικοδομικές εργασίες εντός σχεδίου!

Ερωτήματα, απορίες και πολλούς προβληματισμούς έχει προκαλέσει η πρόσφατη ψήφιση του Ν. 3818/16-2-2010, που μεταξύ των άλλων επιβάλλει αναστολή στην έκδοση οικοδομικών αδειών, ακόμα και αδειών που έχουν εκδοθεί, σε μια κρίσιμη στιγμή, που η οικοδομή πεθαίνει.
Χαρακτηριστική αλλά και πολύ σημαντική για όλους
εκείνους που αδικούνται είναι η παρακάτω επιστολή στην
οποία παρατίθενται οι διατάξεις του νόμου οι οποίες ανατρέπουν δικαιώματα που νόμιμα απέκτησαν.
«Κύριε Διευθυντά,
Προ λίγων ημερών ήλθε στα χέρια μου ο Ν. 3818/16-2-10 περί “Προστασίας δασών και δασικών εκτάσεων του Νομού Αττικής, σύστασης Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και λοιπές διατάξεις”.
Πριν από κάθε παρατήρησή μου θα ήθελα να τονίσω ότι συντάσσομαι απόλυτα με όλους εκείνους που πιστεύουν και προσπαθούν για την προστασία του περιβάλλοντος. Δυστυχώς όμως ο νόμος αυτός περιέχει διατάξεις που,
ενώ δεν προστατεύουν το περιβάλλον, δημιουργούν ένα σωρό προβλήματα και συγκεκριμένα:
Στο Αρ. 1 παρ. 2β ορίζεται ότι η αναστολή της εκδόσεως οικοδομικών αδειών και η
απαγόρευση της εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών αφορά και τις εκτάσεις που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλης. Αναρωτιέμαι τι είδους προστασία στο περιβάλλον παρέχει η διάταξη αυτή. Μήπως στο μυαλό του νομοθέτη
υπάρχει η σκέψη της αλλαγής των όρων δόμησης των περιοχών αυτών; Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να υπάρχει μόνο η αναστολή της έκδοσης αδειών και όχι και η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών για τις οποίες υπάρχουν νόμιμα εκδοθείσες οικοδομικές άδειες.
Στο Αρ. 2 παρ. 1α ο νόμος επιτρέπει “την έκδοση αδειών για ανέγερση ή επισκευή κτισμάτων τα οποία έχουν ανεγερθεί με νόμιμη οικοδομική άδεια και καταστράφηκαν ολοσχερώς ή υπέστησαν ζημιές αντιστοίχως από τις πυρκαγιές”.
Βέβαια, όλοι μας θα πρέπει να βλέπουμε με συμπάθεια τους συμπολίτες μας που υπέστησαν καταστροφές από φυσικά φαινόμενα και να τους συνδράμουμε κατά το δυνατόν. Γεννιέται, όμως, το εύλογο ερώτημα: Γιατί, ενώ ο νομοθέτης αναγνωρίζει την ισχύ μιας νομίμου άδειας για την κατηγορία αυτήν των συνανθρώπων μας, την αρνείται σε όλους τους υπολοίπους;
Στο Αρ. 2 παρ. 2 επιτρέπει την έναρξη οικοδομικών εργασιών για ανέγερση κτισμάτων για τα οποία είχε εκδοθεί νόμιμη οικοδομική άδεια μόνο “…μετά από βεβαίωση και κατόπιν αυτοψίας από την ειδική επιτροπή ελέγχου… ότι η θέση του οικοπέδου ή γηπέδου και η τοποθέτηση του κτίσματος ταυτίζεται με τα αντίστοιχα στοιχεία της οικοδομικής αδείας”.
Γιατί ο νομοθέτης βάζει αυτήν τη γραφειοκρατική διαδικασία και για τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων;
Ύστερα από όλα αυτά οι συγκεκριμένες διατάξεις μπορεί να έχουν λόγο ύπαρξης για τις άδειες που έχουν εκδοθεί για οικόπεδα βρισκόμενα εκτός σχεδίου πόλης, σε καμία όμως περίπτωση δεν έχουν λόγο ύπαρξης για τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, γιατί το μόνο που επιτυγχάνεται είναι:
1. Να δημιουργούνται δύο κατηγορίες πολιτών, άρα αντισυνταγματικό,
2. Να επιβαρύνεται η πολύπαθη Δημόσια Διοίκηση με γραφειοκρατικές διαδικασίες άνευ σημασίας και αποτελεσματικότητας.
3. Να επιβαρύνονται οι πολίτες με επιπλέον κοστολόγια.
4. Η θεωρητική μεν τρίμηνη αναστολή των οικοδομικών εργασιών, που στην πράξη ένας Θεός ξέρει πόση θα είναι στην πραγματικότητα, θα βάλει σε περιπέτεια τους πολίτες εκείνους που λόγω της καθυστέρησης αυτής δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν τις νόμιμα εκδοθείσες άδειες γιατί εν τω μεταξύ θα έχουν λήξει.
5. Στην κρίσιμη αυτή στιγμή για την οικονομία και την ανεργία οι διατάξεις αυτές στερούν έσοδα ΦΠΑ, εισφορές υπέρ ΙΚΑ και συμβάλλουν και στην ανεργία.
6. Δεν προσθέτουν απολύτως τίποτα στην υπόθεση ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει ο νόμος αυτός να τροποποιηθεί και να αφαιρεθεί η παρ. 2β του Αρ. 1 ή να τροποποιηθεί ως εξής:
β) Για εκτάσεις εντός των ορίων οριοθετημένων οικισμών μέχρι την κήρυξη ως αναδασωτέων των δασών και δασικών εκτάσεων των περιοχών της προηγουμένης παραγράφου.
ΧΑΡ. ΧΡ. ΜΠΟΥΓΑΣ
Πειραιάς»


Σχολιάστε εδώ