MUSIC+ MEDIA

// Η πτώση τζίρου σε όλα τα επίπεδα έχει αρχίσει να δημιουργεί κινητικότητα σε χώρους που μέχρι σήμερα έδειχναν να μην έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
// Στις μετρήσεις ραδιοφώνων, παρόλο που στην προηγούμενη «διαγωνιστική» διαδικασία της ΑΕΜΑΡ είχαν δείξει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες, καμία δεν είχε να προτείνει κάτι ριζικά διαφορετικό από την πετυχημένη και λειτουργική έρευνα της Focus, και ήταν φυσικό ενδεχόμενο αυτή να κερδίσει την ανάθεση.
// Αυτήν τη φορά μαθαίνουμε όμως ότι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αρκετές εταιρείες και από το εξωτερικό, μερικές από τις οποίες προτίθενται για το αναφερόμενο τίμημα να εφαρμόσουν τελείως διαφορετική μεθοδολογία η οποία με τεχνολογικά μέσα φιλοδοξεί να είναι πιο ακριβής.
// Αντίστοιχες ανακατατάξεις πραγματοποιούνται και στο κομμάτι της Nielsen. Εκπρόσωποι της εταιρείας μετρήσεων βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους δημιουργώντας ένα chart πωλήσεων, σε απευθείας συνεργασία με τα μεγάλα δισκοπωλεία της χώρας.
// Όμως σ’ αυτόν τον τομέα φαίνεται να συναντούν έναν ανταγωνιστή, την εταιρεία GfK, με την οποία έχει ήδη συνεργασία η Fnac, ενώ και στη βασική δουλειά τους, που τη θεωρούσαν δεδομένη, τις μετρήσεις μουσικής στα ραδιόφωνα και κανάλια (Music Control), βρίσκουν έναν έλληνα ανταγωνιστή!
// Πρόκειται για την εταιρεία Media Inspector, η οποία έχει δημιουργηθεί από Έλληνα, στέλεχος του ραδιοφωνικού σταθμού Δρόμος.
// Σε αντίθεση με την εδραιωμένη εταιρεία μετρήσεων Nielsen, της οποίας τα συστήματα χρησιμοποιούνται σε όλο τον πλανήτη με απόλυτα διάφανο τρόπο, ουδείς γνωρίζει με ποια ακριβώς τεχνολογία δουλεύει το Media Inspector, στο site δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο για το ποιος βρίσκεται πίσω από την εταιρεία, ενώ δημιουργεί ακόμα περισσότερο προβληματισμό το ότι χωρίς τακτ ή προβληματισμό για ενδεχόμενη σύγκρουση συμφέροντος, στο site διαφημίζονται οι νέες υπηρεσίες της εταιρείας: «ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ραδιοφωνικού playlist».
// Όπως και να έχει, η ύπαρξη ανταγωνισμού θα δώσει την ευκαιρία να συμπιεστούν οι τιμές και να ανέβει η αξιοπιστία των υπηρεσιών που παρέχονται.
// Αποφασισμένες παρουσιάζονται οι περισσότερες εφημερίδες να περιορίσουν δραστικά τις προσφορές, ενώ ο ΔΟΛ φαίνεται πολύ προσεκτικός ακόμα και στο ποια μουσικά cd θα συμπεριλάβει.
// Παρ’ όλα αυτά η κίνηση της «Real» με το «This is It», αν και είχε αρκετό ρίσκο λόγω των υψηλών δικαιωμάτων, κρίθηκε πετυχημένη, εφόσον όχι μόνο πούλησε μεγάλο αριθμό αυτόνομα στο περίπτερο, αλλά και διέθεσε έναν επίσης μεγάλο αριθμό στον «Τηλεθεατή».
// Στις αρχές Δεκέμβρη ο Μητροπάνος με επιστολή του σε εφημερίδες και περιοδικά ενημέρωνε ότι δεν προτίθεται να δώσει άδεια να κυκλοφορήσουν τα τραγούδια του με ένθεση και δωρεάν διάθεση προς το κοινό. Τις επιστολές κοινοποίησε και στις δισκογραφικές, απαγορεύοντάς τους να προχωρήσουν σε συμφωνίες για ενθέσεις.
// Μία εβδομάδα μετά την επιστολή αυτή, το «TV Zapping» βγήκε με συλλογή του. Την προηγούμενη Κυριακή το «Πρώτο Θέμα» βγήκε με cd του (το πρώτο από έξι!), όπως είχε κάνει και έναν χρόνο περίπου πριν, τον Δεκέμβρη του 2008.
// Τι συνέβη άραγε και ο καλλιτέχνης άλλαξε στάση;


Σχολιάστε εδώ