Κάτω στον Πειραιά

Το ένα ήταν η έντονη παρουσία του κόσμου και ο παλμός που θύμιζε προεκλογικές συγκεντρώσεις, κάτι που σημαίνει ότι ο Σαμαράς αρχίζει και συσπειρώνει τους οπαδούς τού κόμματος και το άλλο τα παράπονα γιατί όλη η συνδιάσκεψη ουσιαστικά ήταν δύο ομιλίες, του Σαμαρά και του Αβραμόπουλου. Πάντως η κινητοποίηση του κόσμου, ο παλμός, ο ενθουσιασμός «ζέσταναν» πάλι τα στελέχη της ΝΔ στον Πειραιά, αλλά και τους οπαδούς της που τώρα είναι πιο αισιόδοξοι για τη συνέχεια.

// Αλήθεια, πόσοι από τους δημάρχους και τους κοινοτάρχες της ΝΔ που είχαν υπογράψει δήλωση στήριξης της Ντόρας στις εσωκομματικές εκλογές, τη χαιρέτησαν την περασμένη Κυριακή στο ΣΕΦ; Γιατί απ’ ό,τι διαπιστώσαμε, οι περισσότεροι έκαναν πως δεν την είδαν… Μακάριοι οι κατέχοντες (θέσεις) κ. Μπακογιάννη…

// Τα… έψαλε στους υπεύθυνους ασφάλειας του προσυνέδριου ο ευρωβουλευτής και πρόεδρος της ΔΑΚΕ Κ. Πουπάκης, γιατί δεν υπήρχε χώρος για να φτάσει το αυτοκίνητό του στην είσοδο του ΣΕΦ και αναγκάστηκε… να περπατήσει λίγα μέτρα! Οι παριστάμενοι απόρησαν για τη συμπεριφορά του, καθώς ακόμα και κορυφαία στελέχη είχαν φτάσει στο στάδιο… με τα πόδια. Δηλαδή οι όποιες δυσκολίες δεν αφορούσαν μόνο αυτόν, αλλά όλους. Ωστόσο άλλα οργανωτικά προβλήματα και παρεξηγήσεις δεν παρουσιάστηκαν και η όλη εκδήλωση -παρά τον πολύ κόσμο- εξελίχθηκε ομαλά.

// Απίστευτο και όμως αληθινό. Το λιμάνι του Περάματος είναι το δεύτερο σε διακίνηση επιβατών στην Ευρώπη μετά το Ντόβερ, ενώ τρίτο είναι το λιμάνι του Πειραιά! Δηλαδή η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά διαθέτει τα δύο από τα τρία λιμάνια με τη μεγαλύτερη κίνηση στην Ευρώπη! Να σημειώσουμε ότι οι διακινούμενοι επιβάτες από Πέραμα προς Παλούκια είναι σχεδόν όλοι Έλληνες ή μετανάστες που ζουν μόνιμα στη χώρα μας, ενώ όσοι διακινούνται από τον Πειραιά είναι μοιρασμένοι, δηλαδή μισοί Έλληνες και μισοί ξένοι τουρίστες. Το 2009 διακινήθηκαν από το Πέραμα 13.063.000 άτομα και από τον Πειραιά 11.079.000 επιβάτες. Από το Ντόβερ, που ήταν το πρώτο λιμάνι της Ευρώπης σε επιβατική κίνηση, διακινήθηκαν πέρυσι 14.000.000 άτομα. Το γεγονός ότι από τα δύο λιμάνια της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά διακινούνται περίπου 24.000.000 άτομα κάθε χρόνο πρέπει να προβληματίσει όλους τους αρμόδιους φορείς, τόσο του Πειραιά όσο και του Περάματος, αλλά και τη νομαρχία, για να εκμεταλλευθούν την ευκαιρία που προσφέρει η διακίνηση αυτού του μεγάλου αριθμού επιβατών τόσο για την οικονομική ανάπτυξη των περιοχών όσο και για την αξιοποίησή τους στο πλαίσιο του εσωτερικού τουρισμού. Αντί δηλαδή να προσπαθούν να πάρουν χρήματα από τον ΟΛΠ για τα λιμάνια, ας τα εκμεταλλευτούν με βάση την επιβατική τους κίνηση.

// Την απόφαση για την επιβολή νέου αντιρρυπαντικού τέλους στις επιχειρήσεις του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού πήρε το δημοτικό συμβούλιο Περάματος, ύστερα από εισήγηση του δημάρχου. Παρόμοια απόφαση είχε πάρει το δημοτικό συμβούλιο και το 2008, η οποία όμως είχε κριθεί μη νόμιμη από τον Συνήγορο του Πολίτη. Στην απόφασή του ο Συνήγορος του Πολίτη ανέφερε συγκεκριμένα: Είναι ανεπίτρεπτο να συνδέεται το συγκεκριμένο τέλος με έργα που χρηματοδοτούνται από θεσμοθετημένους πόρους, όπως και το να επιβάλλονται τέλη χωρίς προηγουμένως να υπάρχει μελέτη για το πού θα διατεθούν τα χρήματα που θα εισπραχθούν, δηλαδή για ποια συγκεκριμένα έργα χρειάζονται τα ποσά που θα προκύψουν από την είσπραξη των τελών. Καταλήγοντας η απόφαση του Συνήγορου του Πολίτη τονίζει πως η απόφαση του ΔΣ Περάματος δεν είναι σύννομη γιατί προσκρούει στις γενικές διατάξεις της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης. Οπότε είναι νομικά και ηθικά ανεπίτρεπτη. Αφού όμως η απόφαση χαρακτηρίστηκε μη σύννομη, γιατί την επαναφέρει ο δήμαρχος;

// Μια και μιλάμε όμως για το Πέραμα, να πούμε ότι το Δασαρχείο Πειραιά υπέβαλε στην Εισαγγελία Πειραιά πρωτόκολλο μηνύσεως κατά του δημάρχου Γιάννη Γλύκα για παράνομη επέμβασή του σε δημόσια αναδασωτέα δασική έκταση και ζητά την ποινική του δίωξη. Μήπως η υπόθεση έχει σχέση με τα μπάζα από το παλαιό νεκροταφείο που πέταξε στις γύρω δασικές εκτάσεις και την οποία είχαμε αποκαλύψει από αυτήν τη στήλη πέρυσι;

// Η λιτότητα και η οικονομική δυσπραγία του κράτους έχει επιπτώσεις και στα… αδέσποτα ζώα! Για πρώτη φορά το υπουργείο Γεωργίας δεν απέδωσε στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα φροντίδας των αδέσποτων την ετήσια επιχορήγηση που προβλέπεται από τον νόμο 3170/2003 και μέχρι πρόπερσι κατεβάλετο κανονικά. Όμως, πέρυσι τα χρήματα για τις δαπάνες του 2008 δεν δόθηκαν και ουδείς γνωρίζει αν θα δοθούν φέτος τα χρήματα για τις δαπάνες που έγιναν πέρυσι. Το πρόβλημα αρχίζει και παίρνει διαστάσεις, γιατί οι φορείς της ΤΑ που έχουν αναλάβει την προστασία και την περισυλλογή αδέσποτων ζώων αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν τους κτηνίατρους, τους νοσηλευτές, τους λοιπούς εργαζομένους αλλά και τα φάρμακα ή τις τροφές των ζώων που περιθάλπουν. Ήδη τα φιλοζωικά σωματεία από είκοσι δήμους του Πειραιά και της Αθήνας με κοινό ψήφισμά τους ζητούν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να δώσει αμέσως τα οφειλόμενα χρήματα, ενώ το θέμα έχει έρθει και στη Βουλή με ερωτήσεις βουλευτών. Πάντως πρέπει να βρεθεί μια λύση στο θέμα γιατί η συγκεκριμένη δράση είχε σημαντικό αποτέλεσμα, αφού άλλαξε την εικόνα της χώρας μας διεθνώς και σταμάτησε τον διασυρμό της από καταγγελίες διαφόρων τουριστών για τη συμπεριφορά μας απέναντι στα αδέσποτα.

// Άρχισε να λειτουργεί το ανανεωμένο σάιτ του Ομίλου UNESCO Πειραιά και Νήσων, σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά. Τα στοιχεία του σάιτ είναι www.Unesco-pireas.gr και σε αυτό περιέχονται στοιχεία για τον Όμιλο UNESCO και πλούσιο φωτογραφικό υλικό για τις εκδηλώσεις που κάνει και τις εν γένει δραστηριότητές του.

***

Αλήθεια, ποιος μεγάλος αυτοδιοικητικός παράγων του Πειραιά έχει το ψευδώνυμο «Τσιμπίδας»;


Σχολιάστε εδώ