MUSIC+ MEDIA

// Η μια μετά την άλλη οι δισκογραφικές εταιρείες στριμώχνονται στα γραφεία εφημερίδων προσφέροντας την «πραμάτεια» τους και διατεθειμένες να ρίξουν τις τιμές, βλέποντας τον Ψυχάρη να κινείται σε πορεία σύγκρουσης στο θέμα των προσφορών.
// Τελευταίο άλμπουμ το οποίο έχει βγει σε πλειοδοσία είναι αυτό της
Έλενας Παπαρίζου. Η δισκογραφική θεωρεί ότι το άλμπουμ δεν είναι αρκετά καλό ώστε να βγει στο εμπόριο και έχει πείσει την καλλιτέχνιδα ότι η καλύτερή της επιλογή είναι να το μοσχοπουλήσουν σε μια εφημερίδα της οποίας τα στελέχη δεν είναι σε θέση να κρίνουν αν είναι καλό.
// Στις κινήσεις αυτές τα δίκτυα λιανεμπορίου δεν είναι διατεθειμένα να μείνουν με σταυρωμένα χέρια και προετοιμάζονται για νομικές κινήσεις ώστε να αναζητηθούν ευθύνες σε όσους άμεσα δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αποκρύπτοντας ΦΠΑ από το Δημόσιο. Στις κινήσεις τους αυτές δεν αποκλείεται να βρουν έναν (αναμενόμενο) υποστηρικτή – εκδοτικό οργανισμό.
// Μέχρι τότε όμως αυτό το οποίο θα βλέπουμε θα είναι ένα ιδιότυπο
εμπάργκο. Η εταιρεία η οποία επιλέγει να καταστρέψει κυκλοφορίες ξεπουλώντας τες σε έντυπα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει αυτή την κυκλοφορία ως ευκαιριακή, η οποία πέραν της μίας ημέρας στα περίπτερα δεν θα εμφανιστεί πουθενά αλλού.
// Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί οι
εταιρείες (cd και dvd) κάνουν αυτό που κατηγορούσαν τον Μίλτο Καρατζά ότι έκανε δώδεκα χρόνια πριν και «κατέστρεψε τη δισκογραφία».
// Η απάντηση είναι απλή – για τον
ίδιο λόγο που και ο ίδιος το είχε κάνει τότε: στόχοι, οι οποίοι όμως πάντα για τα στελέχη αυτά είναι ετήσιοι.
// Για τον ίδιο λόγο κάθε ελληνική κυβέρνηση κοιτάζει τη θητεία της,
αδιαφορώντας τελικά για τη χώρα.
Έτσι και οι διευθύνσεις των δισκογραφικών, ενδιαφέρονται για τη θητεία τους, περισσότερο απ’ ό,τι για την ίδια την επιβίωση της μουσικής βιομηχανίας στη χώρα αυτή.
// Η διαφορά βεβαίως είναι ότι πριν από δώδεκα χρόνια η βιομηχανία ήταν τόσο δυνατή που δεν υπήρχε λόγος να γίνει. Σήμερα μπορεί να είναι μια εύκολη λύση για να βρει κανείς
έσοδα από έναν ταλαιπωρημένο τομέα, όμως με τέτοια τακτική η κάθε
εταιρεία επισπεύδει, αντί να αποφεύγει, το πρόβλημα.
// Το κακό οικονομικό περιβάλλον έχει επηρεάσει φυσικά και το λιανεμπόριο. Έτσι μία μία οι αλυσίδες αναπροσαρμόζουν τους όρους συνεργασίας τους προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα που δημιουργούνται. Οι περισσότερες πολυεθνικές, σε διεθνές επίπεδο, έχουν ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, με πρώτη απ’ όλες τη Universal Music, η οποία, κόντρα στα προβλήματα, στηρίζει την αγορά θεωρώντας ότι μόνον έτσι θα μπορέσει να ξεπεράσει ο κλάδος την κρίση.
// Προσπάθεια για ενεργοποίηση εκ νέου του επίσημου chart πωλήσεων γίνεται από την IFPI. Αυτήν τη φορά σε νέες βάσεις: οι εταιρείες θέλουν με τη βοήθεια της Nielsen να συνθέσουν έναν δείκτη πραγματικών πωλήσεων και όχι αποστολών από τις δισκογραφικές προς τα καταστήματα.
// Ξαφνικό ενδιαφέρον δείχνει και άλλη μια εταιρεία εκτός από τη Nielsen. Αυτή είναι η GfK, η οποία διεθνώς έχει συνεργασία με τη Fnac και ελπίζει λόγω αυτής της σχέσης να μπορέσει να ενεργοποιηθεί και στην Ελλάδα στον χώρο της μουσικής.
// Είναι πιθανόν ο «ανταγωνισμός» μεταξύ των εταιρειών αυτών να ρίξει το κόστος για τις δισκογραφικές και έτσι πολύ σύντομα να δούμε να δημοσιοποιείται ξανά ένα επίσημο chart πωλήσεων.


Σχολιάστε εδώ