MUSIC+ MEDIA

// Η πρόσφατη συνάντηση της μουσικής βιομηχανίας στις Κάννες στη Midem είχε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, με κυρίαρχη την τελείως αντίθετη στάση καλλιτεχνών και δισκογραφικών στο internet και το τι εννοεί ο καθένας πειρατεία.

// Οι δισκογραφικές εμφανίζονται κάθετες απέναντι σε οποιαδήποτε χρήση γίνεται χωρίς την ευλογία τους, όταν οι καλλιτέχνες φαίνεται να πιστεύουν ότι λίγη ελευθερία όχι μόνο δεν βλάπτει, αλλά τελικά βοηθά τη μουσική να φτάσει πιο μακριά.

// Πριν όμως προλάβουν να επιστρέψουν όλοι από τις Κάννες, το Google προχώρησε σε μαζικό κλείσιμο μουσικών μπλογκ τα οποία για αρκετό καιρό δικηγόροι των δισκογραφικών κατήγγελλαν ότι διακινούσαν παράνομα αρχεία.

// Ανάμεσα σ’ αυτά που έκλεισαν ήταν και δεκάδες καταξιωμένα μπλογκ, τα οποία τα τελευταία χρόνια είχαν γράψει εκατοντάδες αξιόλογα άρθρα και κριτικές, τα οποία απλώς πλέον δεν υπάρχουν. Αυτό δείχνει και πόσο εφήμερο μέσο είναι το internet – μπορεί κάποιος να διαγράψει ένα κομμάτι του παρελθόντος σαν αυτό απλώς να μην υπήρξε ποτέ.

// Από τα διάφορα θέματα που συζητήθηκαν εκεί ενδιαφέροντα στοιχεία είδαν το φως της δημοσιότητας. Το πολυσυζητημένο Spotify, το οποίο ξεκίνησε από τη Σκανδιναβία και συνεχίζει στην υπόλοιπη Ευρώπη, έχει αρκετά εκατομμύρια χρήστες στη δωρεάν υπηρεσία του και μόλις 250.000 στη συνδρομητική και το παρουσιάζουν αυτό σαν επιτυχία.

// Μαζί τους δεν φαίνεται να συμφωνεί ο διευθυντής του We7, του μεγαλύτερου download service στην Αγγλία, με περισσότερους από 2.500.000 πελάτες, ο οποίος δηλώνει ότι «μετέτρεψε περισσότερους πελάτες του We7 σε δωρεάν ακροατές του Spotify από ό,τι σε δικούς του συνδρομητές».

// Την άποψη αυτή φαίνεται να συμμερίζεται ο Edgar Bronfman, διευθύνων σύμβουλος της Warner, ο οποίος λέει ότι «οι δωρεάν υπηρεσίες μετάδοσης μουσικής στο internet δεν αφήνουν θετικό οικονομικό αποτέλεσμα και σε ό,τι αφορά τη Warner απλώς δεν πρόκειται να τις αδειοδοτήσει».

// Ακόμα πιο παραστατικά, σε πηγαδάκι δημοσιογράφων δήλωσε ότι «η λογική του «πάρε όλη τη μουσική δωρεάν και μετά με ένα-δυο προσφορούλες μπορεί να σε περάσουμε σε συνδρομή» δεν λειτουργεί».

// Αυτό πιθανόν να δημιουργεί πρόβλημα όχι μόνο στις δωρεάν υπηρεσίες, αλλά και σε όσες θα ήθελαν να δοκιμάσουν συνδρομητικά μοντέλα με εξαιρετικά χαμηλές χρεώσεις, όπως αυτή που ετοίμαζε η Virgin Media και στην οποία μόνο η Universal Music έχει υπογράψει. Το όνομά της Music Fish – κοντινό με το Jumping Fish της Cosmote.

// Στη Midem η Vodafone ανακοίνωσε ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο περισσότεροι από 450.000 χρήστες είναι συνδρομητές των μουσικών της υπηρεσιών. Αυτό το νούμερο μπορεί να ακούγεται μεγάλο από μόνο του, όμως μοιάζει απογοητευτικό, καθώς δείχνει ότι η χρήση δεν πλησιάζει ούτε το 1% των πελατών της.

// Αντίστοιχα φαίνεται δυστυχώς να είναι τα μεγέθη και στις ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και η μέχρι σήμερα χρήση ψηφιακών υπηρεσιών από το ελληνικό κοινό δεν φαίνεται να μπορεί να συγκριθεί με τις φυσικές πωλήσεις.

// Οι πωλήσεις αυτές όμως συνέχισαν τη συρρίκνωση τους και το 2009. Έτσι ο τζίρος των εταιρειών που βρίσκονται στην IFPI έπεσε από τα 30 εκατομμύρια ευρώ το 2008, στα 25 το 2009, με μόνο θετικό γεγονός ότι τα έσοδα από συνεργασίες με τα έντυπα έδειξαν αύξηση πάνω από 50%.


Σχολιάστε εδώ