Διαφημίσεις με «πιστοποιητικό αξιολόγησης» στην τηλεόραση

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι διαφημιστικές εταιρείες εξετάζουν ένα σύστημα αξιολόγησης της οικονομικής επιφάνειας των διαφημιζομένων, με τη συνδρομή εταιρείας αξιολόγησης και ασφαλιστικής εταιρείας, με στόχο τη μείωση των επισφαλειών στην εποχή της κρίσης. Το σχέδιο περιλαμβάνει, όπως προκύπτει από τις συζητήσεις που έγιναν και τις αποφάσεις που ελήφθησαν, τη δημιουργία ενός συστήματος βαθμολογίας, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις χώρες και τους οίκους αξιολόγησης, το οποίο θα επιτρέπει τη διάθεση του διαφημιστικού χρόνου των καναλιών στους διαφημιζομένους με μεγαλύτερη
ασφάλεια. Τη δουλειά της αξιολόγησης των εταιρειών φαίνεται να αναλαμβάνει η ICAP, η οποία και θα παρέχει όλα τα στοιχεία για τους υποψήφιους διαφημιζομένους ώστε στη συνέχεια οι τηλεοπτικοί σταθμοί να παραχωρούν τον διαφημιστικό τους χρόνο, προσδοκώντας πως στο τέλος της συνεργασίας θα λάβουν τα χρήματά τους. Μετά την αξιολόγηση μια ασφαλιστική εταιρεία, έναντι μικρού ποσού, θα ασφαλίζει τη σχέση καναλιού – διαφημιστικής – διαφημιζομένου και αν στο τέλος δεν υπάρχουν χρήματα θα αναλαμβάνει να καλύψει τη διαφήμιση. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως όποιος δεν θα λαμβάνει το «πιστοποιητικό αξιολόγησης» δεν θα μπορεί να διαφημιστεί στα κανάλια εθνικής εμβέλειας. Επίσης, δεν είναι γνωστό αν και το Δημόσιο θα υποβάλλεται στη διαδικασία ελέγχου από τους ιδιωτικούς σταθμούς προκειμένου να μεταδοθούν οι διαφημίσεις του. Η ιδέα της αξιολόγησης των επιχειρήσεων περιλαμβανόταν στα προληπτικά μέτρα που πρότεινε η ΕΔΕΕ τον περασμένο Απρίλιο, με τη δημιουργία ενός «κλειστού (με κωδικό) χώρου ανταλλαγής οικονομικής φύσεως πληροφοριών, όπου την ευθύνη θα έχουν αποκλειστικά» όσοι τις παρέχουν. Η ΕΔΕΕ είχε ακόμη προτείνει τη σύσταση ενός επικουρικού ταμείου ασφάλισης των τζίρων, το οποίο θα χρηματοδοτούνταν από τα ίδια τα ΜΜΕ, τις διαφημιστικές και τους διαφημιζομένους, αλλά μάλλον η ιδέα εγκαταλείφθηκε.


Σχολιάστε εδώ