Αγγελιόσημο στα σάιτ, αλλαγές στη λειτουργία των ΜΜΕ

Από τη συνάντηση προκύπτει πως η κυβέρνηση αναζητεί τρόπο για να συντάξει εκ νέου τους κανόνες του παιχνιδιού με τα ΜΜΕ. Από την πλευρά της ΕΣΗΕΑ ετέθη το ζήτημα της εισόδου των επιχειρηματιών μέσω ΧA σε μεγάλους εκδοτικούς οργανισμούς και του ελέγχου που μπορούν να ασκήσουν επί της πληροφόρησης.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση προβληματίζεται (όπως και εκείνη της ΝΔ) για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα ανώνυμα μπλογκ, χωρίς να διαφαίνεται ως τώρα κάποιος τρόπος θεσμικής παρέμβασης. Η ΕΣΗΕΑ έθεσε το ζήτημα της επιβολής αγγελιόσημου στις ιντερνετικές καταχωρίσεις και της υποχρεωτικής ασφάλισης όλων των εργαζομένων στο ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, θέση που μάλλον αποδέχθηκε ο κ. Πεταλωτής. Στο επίπεδο των εργασιακών αλλαγών η ΕΣΗΕΑ εκτίμησε πως καταργώντας το «μπλοκάκι» δεν λύνεται το πρόβλημα. Επίσης, ζητήθηκε από τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ να καταργηθεί η δυνατότητα κάποιοι δημοσιογράφοι να δουλεύουν ως σύμβουλοι για υπουργούς και παράλληλα να απασχολούνται σε κρατικά ΜΜΕ. Η κυβέρνηση εξετάζει το ζήτημα της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση και του καθεστώτος λειτουργίας της Digea όπως διαμορφώθηκε από τη ΝΔ, υπό τη σιωπηρή ανοχή του ΠΑΣΟΚ από τη θέση της αντιπολίτευσης. Στο σκέλος της βιομηχανίας των αγωγών εναντίον του Τύπου, υπάρχει διάθεση νομοθετικής ρύθμισης, καθώς, όπως είπε ο Γ. Πεταλωτής, ως δικηγόρος έχει ιδίαν πείρα για το τι συμβαίνει και εμμέσως χαρακτήρισε απαράδεκτη αυτήν την κατάσταση. Συζητήθηκε ακόμη το ζήτημα της διαχείρισης της κρατικής διαφήμισης και η επιβολή ενιαίου τρόπου για τις καταχωρίσεις και το να γίνονται και στον επαρχιακό Τύπο. Η ΕΣΗΕΑ ζήτησε να μην καταργηθεί η υποχρέωση δημοσίευσης ισολογισμών, καθώς διαφορετικά -όπως συμβαίνει και με τη μη ορθή διανομή της κρατικής διαφήμισης- κινδυνεύουν πολλές θέσεις εργασίας. Τέλος, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη συγχώνευση των δύο Γενικών Γραμματειών Επικοινωνίας και Ενημέρωσης σε μία, με διατήρηση των Διευθύνσεων, χωρίς να καταργήσει τα γραφεία Τύπου των πρεσβειών.


Σχολιάστε εδώ