Κάτω στον Πειραιά

Όπως είχε γράψει η στήλη την επόμενη Κυριακή των εκλογών, οι Πειραιώτες περιμένουν συγκεκριμένα πράγματα από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την πρόοδο και την ανάπτυξη της πόλης τους. Ακριβώς αυτά τα πράγματα ήρθε να καταγράψει και να αξιολογήσει κυβερνητικό κλιμάκιο που συνεδρίασε την περασμένη εβδομάδα στην Ιπποκράτους με τη συμμετοχή του νομάρχη και του δημάρχου Πειραιά, βουλευτών και άλλων παραγόντων της πόλης.

Στο κλιμάκιο μετείχαν ο Θόδωρος Πάγκαλος, η Λούκα Κατσέλη, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και οι βουλευτές Μπεντενιώτης, Καρύδης, Διαμαντίδης, Νιώτης και Λιντζέρης.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να διαμορφωθεί πλαίσιο προτάσεων που θα συζητηθεί σε ειδική σύσκεψη που θα γίνει στις 17 Φεβρουαρίου στον Πειραιά, στην οποία θα μετάσχουν κι άλλοι υπουργοί εκτός Πάγκαλου και Κατσέλη και θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις. Την περασμένη Τετάρτη έγινε στο ΕΒΕΠ συγκέντρωση παραγόντων του Πειραιά με πρωτοβουλία του Μ. Μπεντενιώτη στην οποία συζητήθηκαν προτάσεις που θα τεθούν στη σύσκεψη της 17ης Φεβρουαρίου. Οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν την προέκταση του τραμ και του μετρό στον Πειραιά, την υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι, τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο οικόπεδο της ΧΡΩΠΕΙ κ.ά. Προτάσεις στη σύσκεψη της Ιπποκράτους είχε καταθέσει και ο βουλευτής Δημ. Καρύδης, στις οποίες περιλαμβάνονταν η αξιοποίηση των οικοπέδων Δηλαβέρη και εργοστασίου ΟΣΕ, η αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης του Πειραιά, η λειτουργία των δικαστηρίων σε κτίριο που θα ανεγερθεί στο οικόπεδο Ρετσίνα κ.λπ. Όλα τα βλέμματα πλέον είναι στραμμένα στις 17 Φεβρουαρίου που μάλλον θα είναι μέρα… ορόσημο για τον Πειραιά. Για να δούμε, αυτήν τη φορά θα δικαιωθούν οι ελπίδες;

// Την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Σαρωνικού με τον Πειραιά καταγγέλλει με ερώτησή του ο βουλευτής Θ. Δρίτσας. Όπως αναφέρει, η πολιτική της «απελευθέρωσης» και του κερδοσκοπικού μοντέλου για την ακτοπλοΐα που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση επέφερε σημαντική αύξηση των ναύλων με ταυτόχρονη μείωση των καθημερινών δρομολογίων, επιβαρύνοντας την ήδη δυσμενή κατάσταση των νησιωτών. Για να πάει κανείς Πειραιά από Αίγινα και να γυρίσει θέλει 28 ευρώ με το ταχύπλοο, από Ύδρα 51 ευρώ και από Σπέτσες 70 ευρώ! Μάλιστα για Ύδρα και Σπέτσες δεν υπάρχει άλλη επιλογή, καθώς έχουν καταργηθεί τα αντίστοιχα δρομολόγια με συμβατικά πλοία.

Επιπρόσθετα, τα δρομολόγια σταματούν νωρίς το απόγευμα και έτσι για την Αίγινα το τελευταίο δρομολόγιο είναι στις 6 το απόγευμα, ενώ για Ύδρα – Σπέτσες στις 5, με αποτέλεσμα τα νησιά να μένουν για πάνω από 12 ώρες χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση! Καταλήγοντας ερωτά την αρμόδια υπουργό Οικονομίας τι προτίθεται να κάνει για να σταματήσει αυτός ο ιδιότυπος… αποκλεισμός των νησιών.

// Ένα πολύ σοβαρό προσωπικό πρόβλημα αντιμετωπίζει ο δήμαρχος Π. Φασούλας που τον ανάγκασε να φύγει εσπευσμένως την περασμένη Παρασκευή για τη Θεσσαλονίκη. Ευχόμαστε όλα να πάνε καλά…

// Απόλυτη επιτυχία σημείωσε η εκδήλωση για την κοπή της βασιλόπιτας που έγινε στο Γ΄ Διαμέρισμα. Πάνω από 500 άτομα κατέκλυσαν την αίθουσα του νεοκλασικού κτιρίου όπου στεγάζεται το Διαμέρισμα, παρακολούθησαν με προσοχή τις ομιλίες και συμμετείχαν στην εκδήλωση. Παρόντες ήταν οι δύο βουλευτές της Α΄ Πειραιά του ΠΑΣΟΚ, εκπρόσωποι του νομάρχη και των δημάρχων, όλοι σχεδόν οι αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, οι πρόεδροι των Διαμερισμάτων και πολλοί εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων. Και του χρόνου…

// Κρίσιμες ώρες περνούν οι επαγγελματίες και οι έμποροι του Πειραιά. Μετά το ιστορικό κατάστημα νεωτερισμών της πλατείας Κοραή που χρωστάει στον ιδιοκτήτη πάνω από 100.000 ευρώ από ενοίκια και του έχει κάνει έξωση, ένα άλλο ιστορικό μαγαζί στα Καμίνια έκλεισε, κι αυτό μετά από δικαστική απόφαση επειδή και αυτού ο ιδιοκτήτης είχε κάνει αγωγή εξώσεως! Πρόκειται για την ταβέρνα του Τηγανέλου στην πλατεία Καμινίων, το ιστορικό μαγαζί όπου μαζεύονταν οι αντιστασιακοί την περίοδο της Κατοχής και εκεί όπου έγραψαν τα σημαντικότερα τραγούδια τους οι μεγάλοι ρεμπέτες του περασμένου αιώνα. Τώρα το μαγαζί βιώνει την κρίση και ήδη εδώ και δύο μέρες έχει αναστείλει τη λειτουργία του. Ιδιοκτήτης του μαγαζιού είναι γνωστό δημόσιο νοσοκομείο των Αθηνών, του οποίου είναι κληροδότημα. Το χρέος ξεπερνάει τα 10.000 ευρώ. Για τη συνέχιση της λειτουργίας του μαγαζιού έκαναν παρέμβαση οι βουλευτές Β. Μιχαλολιάκος και Δ. Καρύδης αλλά δεν κατάφεραν τίποτα, δεδομένου ότι οι υπεύθυνοι του νοσοκομείου φοβήθηκαν ότι θα έχουν νομικές συνέπειες αν δεν διεκδικήσουν τα χρήματα.


Σχολιάστε εδώ