Η Κοινοπραξία ευθύνεται για την κατολίσθηση στα Τέμπη

Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το ελληνικό Δημόσιο μέσω της εταιρείας Εγνατία Οδός ως εκπροσώπου, η Κοινοπραξία όφειλε να πραγματοποιήσει μέχρι τον περασμένο Απρίλιο ή το αργότερο τον Μάιο εργασίες εκβραχισμών στα επικίνδυνα σημεία των Τεμπών με προσωρινές διακοπές της κυκλοφορίας, φροντίζοντας παράλληλα για την καλή κατάσταση του οδικού δικτύου που θα χρησιμοποιείτο στους παρακαμπτήριους δρόμους. Αυτό μάλιστα της είχε επισημανθεί και εγγράφως από την Εγνατία Οδό, αλλά όπως φαίνεται το έγγραφο αυτό αγνοήθηκε!
Μάλιστα στη σύμβαση προβλέπεται ρητά πως για κάθε μέρα που η Κοινοπραξία δεν έχει κάνει εκβραχισμούς μετά τις 5 Μαΐου που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί, θα πληρώνει ρήτρα 80.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί, λόγω της ρήτρας, πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα της αφαιρεθούν από την επόμενη χρηματοδότηση που θα πάρει.
Την καθυστέρηση των εργασιών την είχε επισημάνει και ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος είχε γίνει έξαλλος με τη συμπεριφορά της κοινοπραξίας και είχε ζητήσει να της επιβληθούν οι κυρώσεις που προβλέπει η σύμβαση. Μετά όμως προκηρύχθηκαν οι εκλογές, το πράγμα ατόνησε, ήρθε η νέα κυβέρνηση, ήρθε και ο χειμώνας και το κακό έγινε! Ένας άνθρωπος, ο ιταλός γενικός διευθυντής της Κοινοπραξίας, όταν πήγε να δει τι συμβαίνει, μετά την ειδοποίηση από την Εγνατία ΑΕ, που είναι ο εκπρόσωπος του Δημοσίου, έχασε τη ζωή του και τα Τέμπη παραμένουν εδώ κι έναν μήνα κλειστά, χωρίς να ξέρει κανείς πότε θα ξανανοίξουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας και τις μεταφορές. Και βέβαια με ό,τι συνεπάγεται και για τα νεύρα των ταξιδιωτών, που βλαστημούν την ώρα που αποφάσισαν να μετακινηθούν οδικώς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο…
Η Κοινοπραξία δεν προχώρησε στις εργασίες για τους εκβραχισμούς στην Κοιλάδα γιατί θα έχανε έσοδα από τη μη είσπραξη διοδίων από το κλείσιμο των δρόμων. Έτσι, περίμενε να τελειώσουν τα έργα στις δύο σήραγγες που κατασκευάζονται, να δοθούν στην κυκλοφορία και μετά να κλείσει τα Τέμπη για τις εργασίες εκβραχισμού. Οι σήραγγες θα ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια. Η φύση όμως δεν περίμενε.
Μέτοχοι της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ είναι οι: Hochtief PPP Solutions με 35%, Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ με 20%, J&P Άβαξ με 16,25%, Vinci Concessions SA με 13,75%, ΑΕΓΕΚ με 10% και Αθηνά ΑΤΕ με 5%.
Διαφωνία για τα αίτια
Το ότι η Εγνατία ΑΕ επιμένει πως η ευθύνη για την κατάσταση στα Τέμπη ανήκει στην κοινοπραξία το επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνη Σκυλλάκου. Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη διάσταση του θέματος, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι «πράγματι υπάρχει διάσταση. Δεν συμφωνεί η Εγνατία ΑΕ, που είναι ο διαχειριστής του έργου για λογαριασμό του Δημοσίου, με τον παραχωρησιούχο για τα αίτια τα οποία οδήγησαν στο κλείσιμο των Τεμπών. Το θέμα αυτό θα αντιμετωπιστεί, όπως προβλέπει η σύμβαση, στο πλαίσιο της διαιτησίας».
Να σημειωθεί ότι η κατασκευαστική εταιρεία δεν έχει προσκομίσει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως υποχρεούτο, για να εκδοθούν οι άδειες για την εκτέλεση των έργων!


Σχολιάστε εδώ