Δίχως έργο στα media οι πρώτες 100 μέρες της κυβέρνησης

Μάλιστα, μετά την κατάργηση του υπουργείου Επικρατείας υπάρχουν ακόμη αρμοδιότητες που δεν έχουν διανεμηθεί ξεκάθαρα, όπως συνέβη με το ΑΠΕ, που αρχικά μετακινήθηκε στην εποπτεία του Π. Γερουλάνου και στη συνέχεια έγινε απόπειρα να επιστρέψει στον Γ. Πεταλωτή, χωρίς ωστόσο να είναι ξεκάθαρο αν νομικά έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Το κυβερνητικό σχήμα για τα ΜΜΕ φαίνεται να έχει ως εξής: Ο Παύλος Γερουλάνος έχει την ΕΡΤ και την εποπτεία του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου. Ο Γιάννης Ραγκούσης, ως υπουργός Εσωτερικών, έχει το μεγαλύτερο μέρος των αρμοδιοτήτων του πρώην υπουργείου Επικρατείας, όπως το πολιτικό σκέλος της έκδοσης των ραδιοτηλεοπτικών αδειών, την κρατική διαφήμιση, τη Διεύθυνση Εποπτείας ΜΜΕ της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας, την εποπτεία του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων κ.ά. Ο Γιώργος Πεταλωτής αναμένει το ΑΠΕ, έχει τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και μάλλον είναι στην αρμοδιότητά του ο περιφερειακός Τύπος. Το τεχνικό σκέλος των αδειών των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών ανήκει στο υπουργείο Υποδομών και στον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη, ενώ τα ζητήματα διαφάνειας ανήκουν στο υπουργείο Δικαιοσύνης.
Μια μικρή λίστα με τα καυτά ζητήματα των ΜΜΕ περιλαμβάνει:
– Διαπλοκή συμφερόντων: Η κατάργηση του νόμου για τον «βασικό μέτοχο» επιτρέπει στους προμηθευτές του Δημοσίου να ελέγχουν και ΜΜΕ, ασκώντας αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι σε όσους δεν έχουν πρόσβαση στο κρατικό χρήμα.
– Κρίση: Μικρά και μεγάλα συγκροτήματα κινδυνεύουν με κατάρρευση. Η προηγούμενη κυβέρνηση όταν έβαλε λουκέτο ο “Ελεύθερος Τύπος” δεν εκπόνησε κανένα πρόγραμμα για την αποκατάσταση των ανέργων. Ο φόβος είναι μήπως επαναληφθεί το σκηνικό.
– Άδειες: Η προθεσμία της προκήρυξης για την έκδοση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών αδειών έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2009, χωρίς να δοθεί νέα παράταση. Κοινώς, οι σταθμοί για άλλη μια φορά είναι στον αέρα.
– Μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση: Η διαδικασία παραδόθηκε στην Digea, την εταιρεία των 7 σταθμών εθνικής εμβέλειας, από την προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως έχουμε ξαναγράψει, για τη μετάβαση πρέπει να εκδοθεί ο οριστικός ψηφιακός χάρτης συχνοτήτων, το Προεδρικό Διάταγμα για τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις για τις τεχνικές προδιαγραφές τηλεοπτικού εξοπλισμού (ψηφιακοί δέκτες και τηλεοράσεις με ενσωματωμένο δέκτη), για τον καθορισμό οικονομικού ανταλλάγματος του δικαιώματος χρήσης της άδειας, για την τιμολόγηση από την ΕΡΤ των σταθμών εθνικής και τοπικής εμβέλειας που θα φιλοξενούνται στους διαύλους της και για τα πάρκα κεραιών ψηφιακής τηλεόρασης κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας. Επίσης, πρέπει να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για την προκήρυξη του αριθμού των αδειών εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας. Πρέπει ακόμη να υπάρξει νομικό πλαίσιο για την IPTV και τις ευρυζωνικές υπηρεσίες.
– Κρατική διαφήμιση: Το σύστημα Ρουσόπουλου με τον ίσο αριθμό καταχωρίσεων με διαφορετικό τιμολόγιο, ανάλογα με την κυκλοφορία, δεν λειτούργησε σχεδόν ποτέ.
– Δημοσιογράφοι και Δημόσιο: Εξακολουθεί να επικρατεί αδιαφάνεια στη σχέση των δημοσιογράφων με το Δημόσιο, καθώς η σχετική λίστα με τους εργαζόμενους δημοσιογράφους σε υπουργεία, φορείς και
ΟΤΑ δημοσιοποιήθηκε τελευταία φορά το 2005. Εκκρεμεί ακόμη η αντιμετώπιση των σχέσεων εργασίας των συμβασιούχων στα δημοτικά ΜΜΕ και στην ΕΡΤ.
– Ασφάλιση: Εκκρεμεί η κατοχύρωση των ηλεκτρονικών ΜΜΕ ως ενημερωτικών Μέσων και η θεσμοθέτηση κανόνων για την απασχόληση και την ασφάλιση εργαζομένων σε αυτά. Οι επιχειρηματίες θέτουν ζήτημα μείωσης του αγγελιοσήμου.
– Ανεξάρτητες Αρχές: Επείγουσα η ρύθμιση των αρμοδιοτήτων ΕΣΡ – ΕΕΤΤ.
– Αγωγές: Η βιομηχανία των αγωγών συνεχίζει να υφίσταται.


Σχολιάστε εδώ