Ανοίγουν οι φάκελοι διαφήμισης – τηλεθέασης στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής
Υπάρχει όμως και ουσιαστική αναβάθμιση της Επιτροπής, καθώς έγινε δεκτή η εισήγηση του Φώτη Κουβέλη, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, να είναι πλέον υποχρεωτική η παρουσία των προσκεκλημένων στη Βουλή, αφού στο παρελθόν υπήρχαν εκδότες που αγνοούσαν τις σχετικές κλήσεις. Ταυτόχρονα, η Επιτροπή θα είναι πλέον σε θέση να ελέγχει και το κυβερνητικό έργο, ενώ στις αρμοδιότητές της είναι τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ και υπό την εποπτεία της το ΕΣΡ και η ΕΕΤΤ.
Η Επιτροπή στη μεθεπόμενη συνεδρίασή της επιστρέφει στα ΜΜΕ, με θέματα όπως η μέτρηση τηλεθέασης αλλά και οι μετρήσεις της κοινής γνώμης, εξετάζοντας όλες τις αιτιάσεις και τις αμφισβητήσεις του συστήματος με το οποίο παράγεται πολιτικό και πολιτιστικό νόμισμα στη χώρα.
Στην περίπτωση της μέτρησης τηλεθέασης μέχρι σήμερα η αγορά κρίνει μόνη της την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων, αν και το πεδίο είναι δημόσιο, καθώς οι τηλεοπτικοί σταθμοί εκπέμπουν σε συχνότητες που ανήκουν στο κράτος.
Πρόσφατα εκδόθηκαν δύο βουλεύματα υπέρ των μελών του διοικητικού συμβουλίου της AGB, μετά την εισαγγελική έρευνα που είχε διενεργήσει η Ελένη Τουλουπάκη, ενώ εντός της ΕΙΤΗΣΕΕ υπάρχει νέα συζήτηση για την ίδρυση αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας μετρήσεων που θα έχει λόγο επί της έρευνας.
Και αν η μέτρηση τηλεθέασης είναι ο ένας πόλος του ραδιοτηλεοπτικού συστήματος, ο δεύτερος είναι η κατανομή της διαφήμισης.
Στις προθέσεις της Επιτροπής είναι να ανοίξει και ο φάκελος σχετικά με τον τρόπο κατανομής της ιδιωτικής και της κρατικής διαφήμισης.
Ένα τρίτο ζήτημα που ίσως να συζητηθεί πολύ νωρίτερα είναι η επιχείρηση μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση, με την κλήση των αρμόδιων υπουργών.