MUSIC+ MEDIA
// Η χρονιά που φεύγει έφερε αρκετές ανατροπές στον χώρο της μουσικής και ευρύτερα στον τρόπο που το κοινό «καταναλώνει» κάθε είδους περιεχόμενο.
// Τις περισσότερες από αυτές τις αλλαγές το ευρύ κοινό δεν τις έχει νιώσει, ακόμα περισσότερο στην Ελλάδα στην οποία έχουμε μια χρονοκαθυστέρηση.
// Το σημαντικότερο όμως που παρατηρούμε είναι ότι το ψηφιακό δίκτυο διανομής αποκτά υπόσταση και αρχίζει να είναι ουσιαστική πηγή εσόδων, ικανή να αποτελεί ισχυρό συμπληρωματικό έσοδο δίπλα στα δίκτυα λιανικής.
// Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι σημαντικές επενδύσεις σε τεχνικές υποδομές, σε συνδυασμό με τις ασυμβατότητες και τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, δεν είχαν δημιουργήσει προϋποθέσεις για ιδιαίτερα έσοδα για τους δημιουργούς περιεχομένου.
// Οι μόνοι που έβγαζαν χρήματα ήταν οι «ενδιάμεσοι». Χρήματα έβγαζαν όχι από τη λειτουργία υπηρεσιών, αλλά κυρίως από τις προκαταβολές που ήταν διατεθειμένοι κάποιοι να τους δίνουν προκειμένου να αποκτήσουν το «προνόμιο» να πουλήσουν περιεχόμενο.
// Από μια τέτοια παθητική κατάσταση όμως κανείς δεν μπορεί να επιβιώσει, έτσι το 2009 παρατηρήσαμε για πρώτη φορά να αποκτά στέρεα βάση η λογική των υπηρεσιών μετάδοσης (streaming) περιεχομένου.
// Τόσο στον χώρο του βιβλίου και της μουσικής, όσο και στο τηλεοπτικό περιεχόμενο αυτό φαίνεται να είναι το μοντέλο που θα κυριαρχήσει την ερχόμενη χρονιά.
// Οι νέοι καταναλωτές δεν φαίνεται να έχουν την «κτητική» διάθεση που είχαν οι παλαιότερες γενιές – τους αρκεί να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό τους
οποτεδήποτε, οπουδήποτε και στην καλύτερη οθόνη κάθε φορά (anytime, anywhere, best available screen), και δεν τους απασχολεί να έχουν στοιβαγμένα δισκάκια και
βιβλία.
// Αν εξαιρέσουμε την οικονομική κρίση λοιπόν, τα επόμενα χρόνια πρόκειται να είναι λαμπρά για όσους ασχολούνται με το περιεχόμενο,
αφού θα μπορούν το ίδιο πράγμα να το πουλάνε με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους και πολλές φορές. Αυτό που τα προηγούμενα χρόνια συνέβαινε σε μεγαλύτερους χρονικούς κύκλους (αγόρασες βινύλιο τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη, μετά πήρες κασέτα, μετά cd), τώρα θα συμβαίνει με απίστευτη συχνότητα – θα πληρώνεις μικροποσά συνεχώς!
// Σ’ αυτήν την εξέλιξη φαίνεται να βαδίζει το βιβλίο – μέσα στον Δεκέμβρη το Amazon λόγω της πετυχημένης ηλεκτρονικής συσκευής Kindle πούλησε περισσότερα ηλεκτρονικά παρά έντυπα βιβλία.
// Για να προλάβουμε τους λάτρεις της τεχνολογίας, αυτό δεν σημαίνει ότι τα έντυπα βιβλία πέθαναν – απλώς όποιοι πήραν για δώρο ένα kindle ή κάποια άλλη αντίστοιχη συσκευή, αγόρασαν όπως ήταν φυσικό και αρκετό περιεχόμενο για να το γεμίσουν και να το δοκιμάσουν.
// Στον χώρο της μουσικής οι επιτυχέστερες υπηρεσίες είναι το Last.fm, το Spotify, το iLike και το Lala, το οποίο αγοράστηκε από την Apple.
// Στον χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου το Hulu, η υπηρεσία «ενοικίασης» online περιεχομένου του Netflix, ενώ σύντομα αναμένεται η υπηρεσία μηνιαίας συνδρομής-ενοικίασης από την Apple.
// Αντίστοιχη, πιο εντυπωσιακή και καινοτόμος υπηρεσία ετοιμάζεται και στον χώρο των videogames. Η εταιρεία OnLive θα παρουσιάσει μια συνδρομητική υπηρεσία στην οποία θα μπορείς να παίξεις οποιοδήποτε παιχνίδι, οποιασδήποτε «κονσόλας», σε όποια συσκευή διαθέτεις. Αν π.χ. έχεις έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή χωρίς καλή κάρτα γραφικών, ή ακόμα και από το iPhone, θα μπορείς να έχεις πρόσβαση σε κάθε παιχνίδι, με τις υψηλότερες προδιαγραφές.
// Το μυστικό και σ’ αυτήν την περίπτωση είναι ότι το «περιεχόμενο» (videogame) δεν θα βρίσκεται στη συσκευή σου, αλλά σε δικούς τους κεντρικούς υπολογιστές
και απλώς θα σου «μεταδίδουν» την εικόνα του!