MUSIC+ MEDIA

// Το Lambada του 2009 είναι εδώ και ονομάζεται Gummy Bear! Ποιος ο λόγος να επενδύσει κανείς σε έναν καλλιτέχνη και να περιμένει τρία τουλάχιστον χρόνια μέχρι να πάρει πίσω τα χρήματά του,
όταν με ένα τραγούδι το οποίο το λιγότερο προσβάλλει τη νοημοσύνη μας, βγάζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ;
// Σε όποιο κανάλι και να γυρίσει κανείς, θα δει το κακόγουστο πράσινο αρκουδάκι είτε να χοροπηδάει σε μια εκπομπή, είτε σε διαφημιστικό ενός προϊόντος να τραγουδάει.
// Η Universal έχει αποφασίσει να ξεζουμίσει το Gummy Bear και φαίνεται να έχει ανεξάντλητη δημιουργικότητα, γεγονός που μάλλον πηγάζει από το ότι δεν έχει να ικανοποιήσει καπρίτσια ενός καλλιτέχνη – όποιος πάει με πρόταση και χρήματα στο χέρι, φεύγει ικανοποιημένος!
// Στο πλαίσιο αυτό βλέπουμε την απόλυτη καταστρατήγηση νόμων: Τηλεοπτικά «περιοδικά» κάνουν πλέον κανονικό εμπόριο, εκμεταλλευόμενα το ιδιότυπο καθεστώς ΦΠΑ και κρατικών ενισχύσεων της διανομής Τύπου, ώστε να πουλάνε CD τυλιγμένα με σελίδες περιοδικού για 11 και πλέον ευρώ!
// Το παιχνίδι των προσφορών δεν φαίνεται να έχει τέλος, δείχνει όμως να είναι αδιέξοδο για τους περισσότερους εκδότες. Είναι ένα παιχνίδι απ’ το οποίο κανένας εκτός από τις εταιρείες παραγωγής περιεχομένου δεν κερδίζει και τους εξαντλεί όλους οικονομικά.
// Σ’ αυτόν τον εκδοτικό μαραθώνιο της Κυριακής ωφελημένος από έναν τέτοιο εξαντλητικό αγώνα μπορεί να βγει μόνο αυτός που έχει περισσότερες αντοχές – οικονομικές ασφαλώς.
// Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Πήγασο και το «Πρώτο Θέμα», που έχει αποφασίσει να τα παίξει όλα για όλα: Γνωρίζει ότι οι υπόλοιποι εκδότες δεν έχουν την πολυτέλεια να χάνουν 100-150.000 ευρώ σε κάθε έκδοσή τους για ένα ένθετο δώρο, και περιμένει να τους δει να αποχωρούν ηττημένοι.
// Αυτό λοιπόν δημιουργεί μια θαυμάσια συγκυρία για τα δίκτυα λιανικών πωλήσεων cd, dvd και άλλων κατηγοριών που αντιμετωπίζουν τόσα χρόνια αθέμιτο ανταγωνισμό από τα έντυπα: Για πρώτη φορά η πλειονότητα των μεγάλων εκδοτών παρακαλά ουσιαστικά να παρουσιαστεί κάποιος φορέας ο οποίος θα τους «διασώσει», αναγκάζοντάς τους με νομικούς τρόπους να εγκαταλείψουν τις προσφορές!
// Σε μια τέτοια κίνηση ο μόνος που θα έφευγε ζημιωμένος θα ήταν ο Πήγασος, ο οποίος θα έχανε το βασικό του πλεονέκτημα: τις βαθιές τσέπες του.
// Μια τέτοια κίνηση βρίσκει λοιπόν όλο και περισσότερους υποστηρικτές από όλα τα στρατόπεδα: Πιθανόν λοιπόν να έχουμε σύντομα εξελίξεις.
// Σ’ αυτήν την υπόθεση έχει πολύ ενδιαφέρον ο ρόλος της ΑΕΠΙ, η οποία με περίεργες μεθοδεύσεις έχει παίξει καθοριστικό ρόλο: Με τις χαμηλές τιμές που έχει προσφέρει, έχει κάνει δυνατή τη δημιουργία ενός μουσικού παραεμπορίου.
// Για να μην κατηγορούμε όμως μόνο τις απρόσωπες εταιρείες και τα επίσης απρόσωπα στελέχη, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες. Από τη μια κατηγορούν τους μηχανισμούς αυτούς και από την πίσω πλευρά σπεύδουν να εισπράξουν το μερίδιό τους από τις προκαταβολές των δισκογραφικών.
// Οι καλλιτέχνες είναι πρόσωπα της δημοσιότητας, έχουν φωνή, και αν διαφωνούν, το λιγότερο που μπορούν να κάνουν είναι να το εκφράσουν και να αποτρέψουν την εκποίηση της δουλειάς τους με τους όρους των εκδοτών.
// Αυτό ακριβώς κάνει και ο Δημήτρης Μητροπάνος, όπως αποκαλύπτουν σήμερα οι Τυπολογίες, και το παράδειγμά του θα πρέπει να το ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι καλλιτέχνες οι οποίοι δεν αντιμετωπίζουν την ενασχόλησή τους με τον χώρο αυτό ως κάτι παροδικό.


Σχολιάστε εδώ