Αντίστροφη μέτρηση για την κοινοτική οδηγία
Στις 19 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για τις χώρες-μέλη της ΕΕ προκειμένου να ενσωματώσουν στο εθνικό τους δίκαιο την οδηγία (2007/65/ΕΚ) που φέρνει σημαντικές αλλαγές κυρίως στην εμπορική εκμετάλλευση της τηλεόρασης με την καθιέρωση της «τοποθέτησης προϊόντος» («placement»).
Πρόκειται για την έμμεση προβολή προϊόντων σε σειρές και ταινίες -όχι σε ενημερωτικές εκπομπές- χωρίς να υπάρχει η υποχρέωση καταβολής αγγελιόσημου.
Η αρμόδια επιτροπή που επεξεργάστηκε το σχέδιο επί της ουσίας προτείνει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση για τους σταθμούς υποτιτλισμού του 3% του ελληνικού τους προγράμματος για να μπορούν να παρακολουθούν και τα άτομα με αναπηρία, την απαγόρευση εκμετάλλευσης δεισιδαιμονιών και προλήψεων από τις διαφημίσεις των γραμμών 9011, την απαγόρευση διαφήμισης όπλων, σνακ, αλλά και την
απαγόρευση της προτροπής για συμμετοχή ανηλίκων σε τηλεφωνικές αγορές.
Το σχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα ακύρωσης μιας σύμβασης τηλεοπτικών δικαιωμάτων από το ΕΣΡ, αλλά και την υποχρέωση για την ελληνική Πολιτεία σύνταξης λίστας με τα αθλητικά γεγονότα μείζονος σημασίας.
Σύμφωνα με το σχέδιο, οι οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις (τηλεοπτική διαφήμιση, χορηγία, τηλεπώληση και «τοποθέτηση προϊόντος») οφείλουν να αναγνωρίζονται εύκολα ως τέτοιες, ενώ απαγορεύονται οι συγκεκαλυμμένες οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις.
Το σχέδιο νόμου είναι στο ΣτΕ και μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος θα επιστραφεί στα αρμόδια υπουργεία για να πάει προς ψήφιση στη Βουλή.