Πρώην Αττικής: «Ανύπαρκτος» και «άπραγος» ο Αρχιεπίσκοπος
«Ανύπαρκτο» και «ανίκανο να αναμετρηθεί με τις προκλήσεις της εποχής μας», «άφωνο» και «άπραγο που διακατέχεται από σύνδρομο πνιγηρής σιωπής και απραξίας» (!) χαρακτηρίζει ο πρώην Αττικής Νικόδημος Γκατζιρούλης τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Ο πρώην Αττικής, πιθανότατα δυσαρεστημένος από τον Αρχιεπισκόπο επειδή παρά την υπόσχεσή του δεν ήρε στην τελευταία σύνοδο της Ιεραρχίας το επιτίμιο της ακοινωνησίας που του επιβλήθηκε τη δεκαετία του ’90, του ασκεί μέσω του περιοδικού του «Ελεύθερη Πληροφόρηση» αυστηρότατη κριτική μεταφέροντας, όπως γράφει, όσα ο ίδιος ακούει να λέγονται γύρω του για τον Ιερώνυμο.
«Ασκώ διακόνημα απλού μεταφορέα και διαβιβάζω τις κρίσεις και τις αντιδράσεις του ευρύτατου λαϊκού δυναμικού, που ενώ φορτίζουν τον ανοιχτό κοινωνικό χώρο, δεν εισχωρούν στα δικά σου ενδιαιτήματα» γράφει ο έκπτωτος Μητροπολίτης. «Ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος είναι φιγούρα κοσμημένη με τα διάσημα του εκκλησιαστικού προκαθήμενου, αλλά προσωπικότητα ανύπαρκτη… Τον μετρούν και τον ζυγίζουν, ως άφωνο και άπραγο» επισημαίνει. «Εκείνο που θέλω να σου επισημάνω, αδελφέ Ιερώνυμε» συνεχίζει, «είναι ότι η σιωπή σου ξεπέρασε κάθε επιτρεπτό όριο. Λειτούργησε και προβλήθηκε στον λαό του Θεού και σ’ ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο ως καταλυτική “απουσία”».
Ο πρώην Αττικής δεν αφήνει ασχολίαστη και παλαιότερη θέση του Αρχιεπισκόπου ότι οι δηλώσεις για εθνικά θέματα και η κριτική για πολιτικούς χειρισμούς συνιστά αίρεση. «Η αίρεση είναι στρέβλωση της διδαχής, αλλοίωση των νοημάτων της Βιβλικής Αποκάλυψης. Το να μιλήσει, όμως, κανείς και να διαμαρτυρηθεί για τα πραξικοπήματα των Τούρκων ή για την κλοπή των σελίδων της δοξασμένης ιστορίας μας από τους Σκοπιανούς, εκφεύγει από τη Θεολογική δεοντολογία… Ποιος κανόνας της ιστοριογραφίας ή του συντακτικού ή ποιος Όρος των Οικουμενικών μας Συνόδων στιγματίζει, ως αίρεση, το κλείδωμα του μυαλού στο ένα θέμα και ποιος Επίσκοπος ή εμβριθής Θεολόγος ή ευλαβής πιστός θα τολμήσει να ισχυριστεί πως πρέπει να συνέλθει η Σύνοδος της Ιεραρχίας ή η Πανορθόδοξη Σύνοδος, για να κατονομάσει την αίρεση και να επιβάλει ποινές στον αιρετικό ή στους αιρετικούς;»
Καταλήγοντας ο Νικόδημος σημειώνει ότι «από όλες τις πτέρυγες ηχεί η διαπίστωση ότι ο Αρχιεπίσκοπος είναι ανύπαρκτος… Οι άνθρωποι της Εκκλησίας θλίβονται και αισθάνονται προδομένοι. Περίμεναν άνοιξη. Και ήρθε χειμώνας. Ικετεύουν και προσδοκούν. Να αλλάξει το κλίμα. Να γίνει αισθητή και οδηγητική η παρουσία του Αρχιεπισκόπου».
Ο πρώην Αττικής Νικόδημος Γκατζιρούλης έχει συνηθίσει να ασκεί μέσω του περιοδικού του αυστηρότατη κριτική (πολλές φορές υπερβαίνοντας και τα όρια) κατά πάντων. Έχει ωστόσο σημασία ότι επιτίθεται κατά του Αρχιεπισκόπου, τη στιγμή που ο Ιερώνυμος είναι από τους λίγους αρχιερείς που διατηρούσαν καλή σχέση μαζί του και φανερός υποστηρικτής της άποψης ότι πρέπει η Ιερά Σύνοδος να άρει το επιτίμιο της ακοινωνησίας που έχει επιβληθεί στον πρώην Αττικής…