Επιστράτευση ακόμη και ΜΑΤ κατά των απεργών!

Σκληρή γραμμή απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει η κυβέρνηση στην περίπτωση που συνεχίσουν και την εβδομάδα που αρχίζει αύριο τις κινητοποιήσεις τους.
Γι’ αυτό άλλωστε ανατέθηκε στον Θ. Πάγκαλο ο χειρισμός, μια και ο ελευσίνιος πολιτικός θεωρείται ως ο πλέον ενδεδειγμένος για να αναλαμβάνει «βρώμικες» αποστολές. Θεωρείται βέβαιο πως, αν δεν ανοίξει μέχρι την Τρίτη το Λιμάνι, οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές.
Η κατάσταση θα εκτραχυνθεί, αφού συζητείται να χρησιμοποιηθούν τα ΜΑΤ για την εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων στην περίπτωση που θα κρίνουν παράνομη και καταχρηστική την απεργία μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που κατατέθηκαν από προχθές από αυτοκινητιστές, εμπόρους, μεταφορικές εταιρείες, παραγωγούς κ.λπ.
Ασφαλιστικά μέτρα θα καταθέσουν και αύριο πολλοί εμπορικοί σύλλογοι, τα Εμπορικά-Βιομηχανικά Επιμελητήρια Πειραιώς και Αθηνών που θα ζητούν να απαγορευτεί η απεργία. Οι προσφεύγοντες στα δικαστήρια επικαλούνται την υπ’ αριθ. 258/08 απόφαση του Εφετείου Πειραιά, η οποία απαγορεύει οποιαδήποτε κινητοποίηση για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού, αφού το θέμα έχει κριθεί τελεσίδικα από το Συμβούλιο της Επικρατείας και αποτελεί νόμο του κράτους!
Το μόνο θέμα που αφορά τους εργαζόμενους και δέχεται η κυβέρνηση να συζητήσει με την Cosco είναι το Ασφαλιστικό για βελτίωση των όρων που περιλαμβάνει η σύμβαση. Που σημαίνει ότι τα περί ακύρωσης της σύμβασης, που ζητούν οι απεργοί, η κυβέρνηση δεν τα συζητά.
Στην πιο δύσκολη φάση
Στην πιο δύσκολη φάση της μπαίνει η υπόθεση της σύμβασης του ΟΛΠ με την Cosco. Όπως είχε γράψει το «Π» –που για μια φορά ακόμα επιβεβαιώθηκε– οι εργαζόμενοι αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και ήδη σήμερα το Λιμάνι βρίσκεται για έβδομη ημέρα κλειστό! Ο δεύτερος γύρος της απεργίας άρχισε με τους χειρότερους οιωνούς: Την αγορά να… στεγνώνει από κάθε είδους υλικό, τις απειλές για απολύσεις να πολλαπλασιάζονται, τον εκνευρισμό των εμπόρων να… χτυπάει κόκκινο και πολλές βιομηχανίες και βιοτεχνίες να ετοιμάζονται να κλείσουν ελλείψει πρώτων υλών!
Το πρόβλημα που δημιουργείται για την κυβέρνηση είναι τεράστιο. Από τη μια υπάρχει μια σύμβαση την οποία το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση αποκαλούσε «λεόντειο», αλλά σήμερα είναι υποχρεωμένο να την εφαρμόσει γιατί σε κάθε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά για τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας, και από την άλλη έχει να αντιμετωπίσει εκείνους τους οποίους έπεισε να το στηρίξουν στις εκλογές υποσχόμενο ότι αυτή η σύμβαση δεν θα εφαρμοστεί!
Τώρα λοιπόν είναι η ώρα της αλήθειας τόσο για την κυβέρνηση όσο και για το Λιμάνι. Ό,τι γίνει τώρα θα είναι καθοριστικό και για τις δύο πλευρές. Η κυβέρνηση με τη διελκυστίνδα των διαπραγματεύσεων με την Cosco κέρδισε λίγο χρόνο. Όμως κανένας δεν έμαθε ποτέ τι αφορούσαν αυτές οι διαπραγματεύσεις που έκανε η κ. Κατσέλη, αν υπήρχε αποτέλεσμα και τι θα μπορούσαν να περιμένουν οι εργαζόμενοι από αυτές. Ακριβώς λοιπόν επειδή δεν υπάρχει κανένα φως από πουθενά, η απεργία επαναλήφθηκε. Κι όπως είπαμε, αυτήν τη φορά τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Δεν υπάρχουν αντοχές στην αγορά, ενώ υπάρχει καχυποψία στους εργαζομένους όσον αφορά τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Από την πλευρά τους, οι Κινέζοι απλώς περιμένουν τις εξελίξεις και μάλιστα από θέση ισχύος. Γιατί αν δεν εφαρμοστεί η σύμβαση, θα απαιτήσουν εξωφρενικά ποσά ως ρήτρες, ενώ αν γίνουν αλλαγές θα τους δώσουν την ευκαιρία να έχουν μεγαλύτερα οφέλη! Γιατί, ας μη γελιόμαστε, η Cosco έχει «καθίσει» πάνω στη σύμβαση που τη συμφέρει και βέβαια δεν πρόκειται να διαπραγματευθεί ποτέ κάτι που διασφαλίζει τα συμφέροντά της. Θα καθίσει στο τραπέζι, αλλά θα συζητήσει μόνο τις περιπτώσεις από τις οποίες θα κερδίσει. Δεν θα διακινδυνεύσει να χάσει το παραμικρό. Άλλωστε ο πρόεδρος της εταιρείας, όταν είχε έρθει στη χώρα μας για την υπογραφή της σύμβασης με τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, είχε πει ξεκάθαρα πως αισθάνεται ότι κάθεται σε ηλεκτρική καρέκλα, επειδή αν κάποιο σημείο της σύμβασης δεν θεωρηθεί σωστό από την ηγεσία της χώρας του, δεν θα είναι αιτία απολύσεώς του, αλλά αιτία για πολύ χειρότερα πράγματα. Ήθελε να δείξει έτσι πως η Cosco είναι κρατική εταιρεία και σ’ αυτήν τα λάθη, ηθελημένα ή αθέλητα, δεν συγχωρούνται! Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να πιστεύει τώρα η κυβέρνηση ότι θα δεχθεί η Cosco να κάνει υποχωρήσεις;
Στο μεταξύ, όπως πληροφορούμαστε, εκτός των ασφαλιστικών μέτρων που κατατέθηκαν και θα κατατεθούν, εμπορικοί σύλλογοι και άλλοι φορείς που εκπροσωπούν επαγγελματίες οι οποίοι θίγονται από την απεργία στο Λιμάνι ετοιμάζουν αγωγές κατά των απεργών με τις οποίες θα τους ζητούν αποζημιώσεις! Από εκεί και πέρα εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να γίνει… Γιατί έστω και μία αγωγή να γίνει δεκτή και να δεσμευθούν περιουσίες συνδικαλιστών, οι παρενέργειες θα είναι φοβερές.
Γι’ αυτό και το πρόβλημα στο Λιμάνι θα πρέπει να λυθεί αμέσως.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι το γεγονός ότι ο πρόεδρος της Cosco, που είναι ανώτατος αξιωματούχος της Κίνας, θα έρθει τις επόμενες μέρες στην Αθήνα για να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου και την αρμόδια υπουργό Λούκα Κατσέλη.
Είναι γεγονός πάντως ότι το ΠΑΣΟΚ έχει… μαζέψει τα στελέχη του που έλεγαν ότι πρέπει να ακυρωθεί η σύμβαση, μια και ακόμα και μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν απόψεις σύμφωνα με τις οποίες θα πρέπει να κρατηθεί σκληρή γραμμή απέναντι στους απεργούς!
Ο κ. Ανωμερίτης, έμπειρος πολιτικός, προγραμματίζει συναντήσεις με τους απεργούς και τις άλλες ενδιαφερόμενες πλευρές, ενώ η κ. Κατσέλη επιχειρεί διάλογο για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σύμβαση παραχώρησης. Όλα δείχνουν ότι οι εξελίξεις θα είναι καθοριστικές τις επόμενες μέρες, ως προς τον δρόμο που θα πάρει η διαμάχη η οποία έχει παραλύσει τον ΟΛΠ. Συμπαράσταση προς τους απεργούς εξέφρασε η ΓΣΕΕ με σχετική ανακοίνωση, στην οποία όμως το αίτημα για δημόσιο έλεγχο του ΟΛΠ μοιάζει να υποβαθμίζεται, ό,τι και αν σημαίνει αυτό.
Τέλος στη σημερινή γενική συνέλευση των εργαζομένων αναμένεται να γίνει «μάχη», καθώς θα υπάρξει πρόταση προσωρινής αναστολής των κινητοποιήσεων, την οποία όμως δεν θα αποδεχτεί η ΔΑΚΕ και οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν αποκλείεται πάντως ύστερα από διαβουλεύσεις οι οποίες επρόκειτο να ξεκινήσουν από χθες, να «περάσει» η πρόταση για προσωρινή αναστολή και από αύριο να λειτουργήσει κανονικά το Λιμάνι.


Σχολιάστε εδώ