Αθέμιτος ανταγωνισμός από τις μεγάλες εφημερίδες

Στο σύνολο, τα παραπάνω δώρα, προσφέροντας ταυτόχρονα τις δύο εφημερίδες, πούλησαν 500.000 φύλλα, ενώ στην αγορά του κυριακάτικου Τύπου μπήκαν ακόμη 358.730 αναγνώστες, με συνολικές πωλήσεις 1.135.670 φύλλων, με προσφορές ή χωρίς. Η κατάσταση στον Τύπο έχει ξεπεράσει κάθε λογικό όριο, αφού αυτήν τη βδομάδα ο Μιχάλης Χατζηγιάννης θα διαθέσει το νέο του CD μέσα από τη «Real News», ενώ το «Θέμα» διαφημίζει τη νέα του ταινία από την Τετάρτη στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Είναι μια μάχη μεταξύ Μπόμπολα, Λαμπράκη, Αναστασιάδη, Τριανταφυλλόπουλου, Ψυχάρη, Χατζηνικολάου και Γ. Κουρή για τον εγωισμό της πρωτιάς. Το ζήτημα που προκύπτει είναι ποιος πληρώνει όλο αυτό το κόστος των προσφορών και της τηλεοπτικής διαφήμισης, σε μια εποχή που κατά τα άλλα τα media κάνουν λόγο για κρίση στον Τύπο.
Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, το «Θέμα» δαπάνησε τουλάχιστον 600.000 ευρώ για τα δικαιώματα της ταινίας (300.000 ευρώ) και για την τηλεοπτική διαφήμιση (300.000), ενώ η «Veto» δαπάνησε στο σύνολο, για την καμπάνια της ως πρώτο φύλλο, μαζί με τις προσφορές, περίπου 400.000 ευρώ. Το ερώτημα είναι από πού προέρχονται όλα αυτά τα χρήματα, εκτός κι αν τα έσοδα από τις πωλήσεις ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ.
Ζήτημα ΦΠΑ για το υπ. Οικονομικών
Μιλώντας για το κόστος των προσφορών, ανοικτό είναι το ζήτημα της τιμολόγησης του ΦΠΑ. Αν δηλαδή θεωρούνται σε όλες τις περιπτώσεις δημοσιογραφικό υλικό, οπότε έχουν χαμηλότερο συντελεστή φορολόγησης, ή αν τιμολογούνται σαν αυτό που είναι. Σε αυτήν την εποχή που το
υπουργείο Οικονομικών αναζητεί έσοδα, η περίπτωση των προσφορών των εφημερίδων προσελκύει το ενδιαφέρον. Μάλιστα, υπάρχει η πληροφορία πως η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων πρόκειται το επόμενο διάστημα να προχωρήσει σε έλεγχο σε όλα τα μεγάλα συγκροτήματα Τύπου.
Οι νέοι εκδότες πανηγυρίζουν για τις κυκλοφορίες, οι «παλαιοί» όμως
αποφάσισαν να απέχουν από την ξέφρενη κούρσα.
Έχουν στη διάθεσή τους μια έρευνα που αναφέρει πως, για να επιβιώσει μια εφημερίδα, χωρίς οικονομικά προβλήματα, με κυκλοφορία 150.000 φύλλων, θα πρέπει να δαπανά ως 100.000 ευρώ τη βδομάδα για τηλεοπτική διαφήμιση. Γι’ αυτό και, όπως λένε, θα προτιμήσουν να κατρακυλήσουν σε χαμηλότερες θέσεις κυκλοφορίας, παρά να έχουν ζημίες που δεν θα μπορούν να καλύψουν.
Το ζήτημα είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός προς τις αλυσίδες και τα καταστήματα πώλησης CD και DVD. Η Λ. Κατσέλη αλλά και ο Γ. Παπακωνσταντίνου πρέπει να αναζητήσουν την προηγούμενη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που έκρινε πως οι εφημερίδες δεν δίνουν ταινίες πρώτης κυκλοφορίας και ως εκ τούτου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Σε λίγο καιρό οι εφημερίδες θα
ανταγωνίζονται και τους κινηματογράφους με την τακτική που ακολουθούν στις ταινίες, ενώ αυτό συμβαίνει ήδη με τα δισκοπωλεία με τις πρώτες κυκλοφορίες CD διαφόρων καλλιτεχνών.


Σχολιάστε εδώ