«Ρυθμίσεις» και όχι κατάργηση των αντεργατικών νόμων!

Και παράλληλα, επί της ουσίας για τη διαδοχική ασφάλιση, θα συνεδριάσει για δεύτερη φορά αύριο επιτροπή που ορίστηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Στόχος των δύο παράλληλων διαδικασιών η δημιουργία νέου νομοθετικού καθεστώτος που θα ισχύσει αρχές του 2010 και το οποίο αφορά περισσότερους από 2 εκατομμύρια εργαζομένους. Αναλυτικά:
• Αντεργατικοί νόμοι δεν πρόκειται να καταργηθούν, αλλά θα αναζητηθούν «ευνοϊκότερες ρυθμίσεις», ενώ το πλαίσιο για την «ενοικίαση» εργαζομένων θα αναμορφωθεί όπως είπε ο υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος ο οποίος παραδέχεται ότι: «Οι εργασιακές σχέσεις σήμερα αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα αυθαιρεσίας, έκδηλα συμπτώματα απορρύθμισης που, ορισμένες φορές, δημιουργούν την εντύπωση πως η Ελλάδα επέλεξε την κατάργηση της παρουσίας των εργαζομένων…».
Το έργο της επιτροπής θα ολοκληρωθεί μέσα στον Δεκέμβριο, με κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στις 15 του ίδιου μήνα. Αντικείμενο των εργασιών της Επιτροπής, σύμφωνα πάντα με τον κ. Λοβέρδο, είναι:
– Η υπογράμμιση μη εφαρμοσμένων στην πράξη, αλλά υπαρχουσών εγγυητικών ρυθμίσεων στις εργασιακές σχέσεις, η οποία θα βοηθήσει να επικεντρωθεί ο έλεγχος εκεί που πρέπει και
– Η πρόταση συγκεκριμένων νομοθετικών ρυθμίσεων «στο πλαίσιο βεβαίως, του ενωσιακού δικαίου».
Υπό την εποπτεία του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνη και με τη συμμετοχή εκπροσώπων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιακών παραγόντων, επιχειρείται η ένταξη του δεύτερου για το 2009 πορίσματος για τη διαδοχική ασφάλιση. Ως εκπρόσωπος των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ συμμετέχει ο επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Εργασίας Γιώργος Ρωμανιάς, όπως και ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στο ΙΚΑ Βασ. Κόκκαλης. Στο επίκεντρο των συζητήσεων αύριο θα βρεθούν:
• Η δυνατότητα έκδοσης σύνταξης εντός τριών μηνών και:
α) Αν ο νέος νόμος θα προβλέπει αναδρομικότητα της ισχύος του (σ.σ.: Η άποψη που φαίνεται να κυριαρχεί είναι αρνητική).
β) Αν και πώς αξιολογείται η έκδοση σύνταξης από τον τελευταίο ασφαλιστικό φορέα του εργαζομένου.
γ) Αν είναι λειτουργική η πρόβλεψη για έκδοση σύνταξης από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο ο εργαζόμενος, διαθέτει τα περισσότερα ένσημα. Και κυρίως:

• Αν ο ίδιος νόμος θα ισχύσει επακριβώς τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Εμπειρογνώμονες εκτιμούν σχετικά ότι τυχόν απόφαση για έκδοση της σύνταξης από τον τελευταίο ασφαλιστικό φορέα πιο εύκολα μπορεί να εφαρμοστεί στον δημόσιο παρά στον ιδιωτικό τομέα. Και το πιο σημαντικό:
• Η εύρεση των πόρων που θα στηρίζουν το νέο σύστημα.
Η συζήτηση για το φλέγον θέμα της διαδοχικής ασφάλισης, τώρα ξεκινά, στο τραπέζι όμως βρίσκεται και το σχετικό πόρισμα που συντάχθηκε μέσα στο 2009 με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της τότε κυβέρνησης της ΝΔ (Φάνης Πάλλη – Πετραλιά και Γ. Κοντογιάννη).
Η επιτροπή επί ΝΔ υπολόγισε ως εξής την οικονομική εξέλιξη επιβάρυνσης κατά την προσεχή 15ετία της εφαρμογής νέου νόμου με πρόβλεψη τη σύνταξη να απονέμει ο φορέας στον οποίο πραγματοποιήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός ημερών εργασίας (με τιμές του 2009). Το κόστος αφορά στο συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας και παροχές κύριας σύνταξης.
Στο ίδιο πόρισμα προβλέπεται η δυνατότητα του ασφαλισμένου να επιλέξει εκείνος τον φορέα που θα απονέμει την σύνταξή του εφόσον το ποσό είναι υψηλότερο από τον τελευταίο φορέα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γ. Κουτρουμάνη:
Οι διαδικασίες απονομής της σύνταξης, οι μεγάλες καθυστερήσεις η ταλαιπωρία που υφίστανται οι υποψήφιοι συνταξιούχοι καθώς και ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θα βελτιωθούν, ώστε να μπορεί η σύνταξη να απονέμεται νωρίτερα και ταυτόχρονα να υπολογίζεται αναλογικά, ανταποδοτικά (σ.σ.: νόμος από το 1983 προβλέπει την απονομή σύνταξης σε 2-3 μήνες και τιμωρία των διοικήσεων των φορέων αν το χρονικό αυτό όριο παραβιαστεί!).
Ως προς την κοστολόγηση των προτάσεων, ο υφυπουργός τονίζει ότι θα υπάρξουν εναλλακτικά σενάρια από την επιτροπή, θα κοστολογηθούν και στη συνέχεια θα διαμορφωθεί η νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων. Εκτός από σχετικό κονδύλι στον κρατικό προϋπολογισμό, η στήριξη νέου Συστήματος Διαδοχικής Ασφάλισης είναι καιρός να προέλθει τόσο από τη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών όσο και από μια ουσιαστική προσπάθεια πάταξης της εισφοροδιαφυγής, της μαύρης εργασίας κ.λπ.
Μέλη της Επιτροπής Διαδοχικής Ασφάλισης είναι:
• Μπούρλος Δημ. δικηγόρος. Ταλαδώρου Αικ., προϊσταμένη του τμήματος διαδοχικής ασφάλισης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Ασφάλισης. Νιάρχος Παν., προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αναλογικών Μελετών της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Παλαιοχρονοπούλου Μαρία, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διαδοχικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Γάτα Ιωάννα, προϊσταμένη του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, Τσιάκαλος Βαγ., προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παροχών Συντάξεων του ΟΑΕΕ. Αθομάκη Μαρία, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Συντάξεων της Κεντρικής Υπηρεσίας ΟΓΑ. Ξύδης Γεώργιος, προϊστάμενος της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του υπουργείου Οικονομικών. Μπαρδάνη Ρένα, εκπρόσωπος του ΣΕΒ. Ραβάνης Παύλος, εκπρόσωπος της ΓΣΒΕΕ. Αρμενάκης Δημ., πρόεδρος του ΕΣΕΕ. Ρωμανιάς Γεώργιος, εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Κόκαλης Βασ., εκπρόσωπος της ΠΟΣΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Στη νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για τις εργασιακές σχέσεις, υπό την προεδρία του καθηγητή Γ. Κουκάδη μετέχουν οι: Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος, Θοδωρής Δεληγιαννάκης (νομικός σύμβουλος), Καζάκου Σοφία. Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων, Ηλ. Ηλιόπουλος. Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων, Μπορδάνη Ειρήνη. Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος, Γράβαρης Διονύσιος (επιστημονικός Δ/ντης). Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, Αρμενάκης Δημήτριος (πρόεδρος) και Κορκίδης Βασίλης (αντιπρόεδρος). Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, Νικόλαος Ζωητός. Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ, Κουζής Ιωάννης και Λαμπουσάκη Σοφία.

Έτος εφαρμογής      Κόστος Διαδοχικής
	  1	             14.069.300
	  2	             28.490.333
	  3	             43.271.891
	  4	             58.422.988
	  5	             73.952.863
	  6	             89.870.984
	  7	           106.187.059
	  8	           122.911.035
	  9	           140.053.111
	10	           157.623.739
	11	           175.633.633
	12	           194.093.773
	13	           213.015.418
	14	            232.410.103
	15	           252.289.656
	
	

Σχολιάστε εδώ