Προεκλογικό «πάρτι» προσλήψεων στο Μετρό!
Σχεδόν 1.000 προσλήψεις στις τρεις εταιρείες του Μετρό (Αττικό Μετρό, Εταιρεία Λειτουργίας, Τραμ) ολοκληρώθηκαν μέσα στο καλοκαίρι που μεσολάβησε ανάμεσα στις ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές. Το «Π» αποκαλύπτει σήμερα στοιχεία για τα επτά κύματα προσλήψεων, συνολικά περίπου 250 ατόμων, στην Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), όπου φαίνεται ότι έγιναν και ορισμένοι περίεργοι «συμψηφισμοί» ανάμεσα στην εποπτευόμενη από τον κ. Γιώργο Σουφλιά διοίκηση και ορισμένους συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, με επικεφαλής την κ. Β. Βερελή, εξαδέλφη του πρώην υπουργού Μεταφορών.
Με πρόσχημα την επέκταση του δικτύου του Μετρό και τις (σχεδόν ανύπαρκτες, στην πραγματικότητα) αποχωρήσεις υπαλλήλων λόγω συνταξιοδότησης, το προσωπικό της ΑΜΕΛ έφθασε λίγο πριν από τις εκλογές, επί διοικήσεως Εμμ. Δρακάκη, κοντά στα 1.700 άτομα.
Η «μηχανή» των προσλήψεων της τελευταίας φουρνιάς στήθηκε αμέσως μετά τις ευρωεκλογές και ολοκληρώθηκε με οκτώ αλλεπάλληλες αποφάσεις, που βρίσκονται στη διάθεση του «Π».
Όσον αφορά τις ειδικότητες και την εκπαίδευση των προσλαμβανόμενων, φαίνεται από τις αποφάσεις ότι επικρατεί ο νόμος του… τυχαίου (ή, ορθότερα, της πελατειακής εξυπηρέτησης χωρίς διακρίσεις). Απόφοιτοι ΤΕΙ, πανεπιστημίων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ιδιωτικών σχολών, μέχρι και ιδιωτικής σχολής δημοσιογραφίας συνωθούνται στις λίστες των προσλαμβανόμενων. Μάλιστα, στις τρεις τελευταίες αποφάσεις προσλήψεων (27, 28 Αυγούστου και 4 Σεπτεμβρίου) δεν αναφέρονται καν οι γραμματικές γνώσεις των προσληφθέντων.
Μεταξύ των προσληφθέντων δεν ήταν μόνο «γαλάζια» παιδιά, όπως θα περίμενε κανείς. Σε μία από τις λίστες προσλήψεων, συναντούμε το όνομα του γιου του κορυφαίου συνδικαλιστή της ΠΑΣΚΕ στη ΓΣΕΕ, Ανδρέα Κολλά! Μάλιστα, η λίστα αυτή είναι η τελευταία χρονικά (4/9/2009) και αφορά προσλήψεις που έγιναν ενώ είχε ήδη ανακοινωθεί η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες.
Η εκπρόσωπος των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο και γνωστή «πράσινη» συνδικαλίστρια, Β. Βερελή, είχε αποφύγει να αντιδράσει στις μεθοδεύσεις για τις δεκάδες προσλήψεις από το «παράθυρο» και το έκανε μόνο από τις 27 Αυγούστου και μετά, ζητώντας να της δοθούν βασικά στοιχεία, όπως οι εισηγήσεις των αρμοδίων διευθυντών, ο αριθμός των εργαζομένων ανά διεύθυνση και ειδικότητα, το ισχύον οργανόγραμμα και αναλυτικά στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Ο έλεγχος νομιμότητας των προσλήψεων αυτών ανήκει πλέον στο νέο αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Σηφουνάκη, που ήδη προβληματίζεται από τις προσλήψεις στην εταιρεία του Τραμ και παρέπεμψε την υπόθεση στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κίνηση που είναι πολύ πιθανό να καταλήξει στην απομάκρυνση όσων κριθεί ότι προσλήφθηκαν παράτυπα. Προς το παρόν, από την πλευρά του υφυπουργού δεν έχει γίνει γνωστό σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει για τα αντίστοιχα φαινόμενα στην ΑΜΕΛ.