Οι απεργίες έδειξαν την πόρτα εξόδου στην MSC
Η σύμβαση της MSC με τον ΟΛΠ αφορούσε μόνο τα φορτία μεταφόρτωσης (transit) και από το 1997 που είχε υπογραφεί μέχρι σήμερα είχε ωφελήσει τα μέγιστα το Λιμάνι, αφού με το μεταφορικό διαμετακομιστικό έργο που του εξασφάλιζε, το είχε φέρει στην 49η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, από την 130ή όπου ήταν!
Παράλληλα, η προσέγγιση πλοίων κάθε μέρα στον Πειραιά για τη φόρτωση ή εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων διασφάλιζε τις θέσεις των εργαζομένων και σε μια σειρά υποστηρικτικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων, όπως τροφοδοσία, καύσιμα, επισκευές, υπηρεσίες ρυμούλκησης κ.λπ.
Η εκτέλεση μεγάλου όγκου μεταφόρτωσης, όπως αυτή που πραγματοποιούσε η MSC στον Πειραιά, απαιτεί σταθερό επιχειρησιακό περιβάλλον. Το περιβάλλον αυτό είχε σοβαρά διαταραχθεί, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω των συχνών απεργιακών κινητοποιήσεων που προκάλεσε η διαδικασία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί μεγάλο μέρος του φορτίου μεταφόρτωσης σε γειτονικά λιμάνια. Οι λόγοι αυτοί οδήγησαν την MSC να προχωρήσει σε καταγγελία, κάνοντας χρήση του ειδικού όρου που της παρείχε η σύμβασή της. Όπως υποστηρίζει πάντως σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η σύμβαση που καταγγέλθηκε αφορά μόνο το διαμετακομιστικό φορτίο, δηλαδή δεν αφορά φορτία που έχουν προορισμό την Ελλάδα ή πρόκειται να εξαχθούν από τη χώρα μας για άλλα κράτη.
Η απεργία
Στο μεταξύ, έκδηλη είναι η αγωνία των επαγγελματιών της αγοράς για το μέλλον των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ. Η ανακωχή που υπάρχει αυτήν τη στιγμή με τη διοίκηση λήγει μεθαύριο, 2 Νοεμβρίου, και όλα δείχνουν πως οι κινητοποιήσεις θα ξαναρχίσουν, καθώς οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους Κινέζους της COSCO δεν έχουν προχωρήσει. Η κινεζική πλευρά πάντως άφησε να διαρρεύσει ότι δεν είναι διατεθειμένη να κάνει πολλές υποχωρήσεις στους όρους της σύμβασης που έχει υπογράψει με το ελληνικό κράτος, καθώς στην περίπτωση αυτή θα θιγούν τα συμφέροντά της!
Αν δεν βρεθεί σημείο επαφής με τους Κινέζους, τότε οι εργαζόμενοι δεν θα δεχτούν να ανασταλεί η απεργία τους, γιατί δεν θα υπάρχει λόγος. Πάντως αυτήν τη στιγμή όλα είναι στον αέρα! Κι αν δεν υπάρξει κάποια προοπτική συμβιβασμού, τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα. Γιατί αν νεκρώσει και πάλι το Λιμάνι, υπάρχει κίνδυνος η κατάσταση να μην είναι στο μέλλον εξασφαλισμένη…