Υπήρξαν και άνθρωποι που δούλεψαν

Ώρα απολογισμού για δύο
ακόμη τομείς του Δημοσίου που σχετίζονται με τα ΜΜΕ, το ΙΟΜ και το ΑΠΕ. Και στις δύο περιπτώσεις οι άνθρωποι που τα ανέλαβαν, ο Ρ. Μορώνης και ο Γ. Ταμπακόπουλος, έκαναν σημαντικά βήματα στους τομείς που ήλεγχαν.
Σε καλύτερη κατάσταση το ΑΠΕ, αλλά με σοβαρές εκκρεμότητες. Ο Γ. Ταμπακόπουλος, κρατώντας χαμηλούς τόνους, κατάφερε να ενοποιήσει χωρίς τριγμούς το Αθηναϊκό με το Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, με την υπογραφή του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος
Το ΑΠΕ, καλύπτοντας ειδησεογραφικά και φωτογραφικά το 70% των περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και το 90% των ομογενειακών Μέσων, δημιούργησε δέκα νέες ιστοσελίδες, για το αυτοκίνητο, τον τουρισμό κ.ά. Στις καινοτομίες περιλαμβάνεται η δημιουργία της πρώτης ιντερνετικής τηλεόρασης στην Ελλάδα (βραβείο Μπότση), ενώ για τη συγκεκριμένη δράση ενημερώθηκαν εκπρόσωποι 30 ευρωπαϊκών πρακτορείων, σε ειδική συνεδρίαση στη Νίκαια της Γαλλίας. Το ΑΠΕ διαθέτει δικά του τηλεοπτικά συνεργεία, δικά του στούντιο, ένα ραδιοφωνικό (το ιντερνετικό του ραδιόφωνο καλύπτει με πρόγραμμα όλο το εικοσιτετράωρο) και ένα τηλεοπτικό, καθώς και υπηρεσία ενημέρωσης από τις οκτώ το πρωί. Η υπηρεσία μοιράζει κάθε πρωί την περίληψη του πρώτου θέματος των εφημερίδων, πολιτικών – οικονομικών, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και την περίληψη όλων των θεμάτων τους ανά υπουργείο και οργανισμό. Το ΑΠΕ έχει φθάσει καθημερινά να επεξεργάζεται 1.400 ειδήσεις και 600 φωτογραφίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τα έσοδά του προέρχονται από διαφημίσεις και συνδρομές. Κύριο έσοδό του η επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού, που εδώ και… 15 χρόνια είναι μικρότερη από όσα ζητά κάθε Ιούνιο στον προγραμματισμό του το πρακτορείο, με αποτέλεσμα να διεκδικεί έκτακτες επιχορηγήσεις. Σημειώνεται ότι και με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα λειτουργίας του το ΑΠΕ είναι η μοναδική ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου που διαθέτει εννεαμελές διοικητικό συμβούλιο, του οποίου η πλειοψηφία είναι… εκλεγμένη.
Το ΙΟΜ, πάλι, υπό τον Ροδόλφο Μορώνη στην προεδρία, επέστρεψε στα ΜΜΕ. Από τον Σεπτέμβριο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2009 διοργάνωσε 14 ημερίδες, μεταξύ των οποίων: «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση», «Το Αλφάβητο των Μέσων», «Αθλητισμός και ΜΜΕ», «Ψηφιακός κινηματογράφος: τάσεις & προοπτικές», «Globalization, Media and Adult/Sexual Content: challenges to regulation and research», «Ευρωπαϊκή Τηλεόραση και Δημόσιος Ρόλος», «Νέα Μέσα, Νέο Περιεχόμενο;».
Το ΙΟΜ διοργάνωσε επίσης εργαστήριο με τίτλο «Ακουστική Περιγραφή: Πρόσβαση στο τηλεοπτικό περιεχόμενο ατόμων με προβλήματα όρασης» και τα «Σεμινάρια για νέους επαγγελματίες των κινουμένων σχεδίων».
Μεταξύ των ερευνών του ΙΟΜ περιλαμβάνονται και οι
εξής: «Προσβασιμότητα
ΑΜΕΑ στα ΜΜΕ», «Η στάση των ΜΜΕ απέναντι στα
ΑΜΕΑ», «Εθνική Έρευνα για τα ΜΜΕ», «Ασφαλής και δημιουργική χρήση του διαδικτύου από τους νέους στην Ελλάδα», «Η εικόνα των ΑΜΕΑ στα ΜΜΕ» κ.ά. Στις εκδόσεις του καταγράφονται 73 τεύχη της 15νθήμερης επιθέωρησης «Ενδιάμεσα», 7 τεύχη των «Συχνοτήτων, 2 εκδόσεις των «Ανάλεκτων» και 3 βιβλία
(«Από τις 78 στροφές στο CD», «Τηλεοπτική πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα 1993-2007», «Ασφαλής και δημιουργική χρήση του διαδικτύου από τους νέους στην Ελλάδα»). Στις υπόλοιπες δραστηριότητές του εντάσσεται το Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων BALKANIMA.


Σχολιάστε εδώ