Ποιοι πλούτισαν από το νέο πάρτι στο Χρηματιστήριο;

> Αμέσως μετά τις εκλογές κάποιοι στο χρηματιστήριο έστησαν ένα ωραίο «παίγνιο»: με αφορμή ένα δημοσίευμα του «Βήματος», που λίγες ημέρες μετά διαψεύσθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιώργο Πεταλωτή, ανέβασαν στα ύψη τις μετοχές της Αγροτικής και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

> Το δημοσίευμα έλεγε ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στη συγχώνευση της ΑΤΕ και του ΤΤ, για να δημιουργήσει μια ισχυρή κρατική τράπεζα και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αυτή η φημολογία ήταν αρκετή για να παρασυρθούν αρκετοί μικροεπενδυτές και να «ποντάρουν» στις μετοχές των δύο τραπεζών.

> Μετά τη διάψευση, το ωραίο «παίγνιο» τελείωσε, οι μετοχές υποχώρησαν αρκετά και πολλοί μικροεπενδυτές «εγκλωβίστηκαν», ή αναγκάστηκαν να πουλήσουν και να χάσουν κάποια από τα κεφάλαιά τους. Επειδή η όλη ιστορία «βρωμάει» αρκετά, επειδή όλα δείχνουν ότι κάποιοι επιτήδειοι κερδοσκόπησαν πάλι εις βάρος των αφελών, μήπως πρέπει και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να διερευνήσει τις συναλλαγές εκείνων των ημερών; Ίσως να βρει κάτι ενδιαφέρον…

> Γράφαμε στο «Π» ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν πολύ πιθανό να εγκρίνει την εξαγορά της BP από τα ΕΛΠΕ, που δίνει στον καθετοποιημένο όμιλο του διυλιστηρίου δεσπόζουσα θέση και στην εμπορία καυσίμων, με μερικές «διακοσμητικές» δεσμεύσεις για τη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού. Και αυτό ακριβώς έγινε τελικά: η συγχώνευση εγκρίθηκε, με την επιβολή στη νέα εταιρική οντότητα της υποχρέωσης να μειώσει λίγο το δίκτυό της στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και τη Λέσβο και να παράσχει πρόσβαση σε τρίτους στις αποθήκες της στην Κρήτη.

> Με τον ίδιο τρόπο αναμένεται να εγκριθεί και η εξαγορά της Shell από την Motor Oil τις επόμενες εβδομάδες. Έτσι, η ελληνική αγορά καυσίμων θα γίνει ένα ωραίο, μεγάλο «γκέτο»: δύο διυλιστήρια με 100% έλεγχο της αγοράς, χωρίς να εισάγεται ούτε λίτρο για να δημιουργείται ανταγωνισμός, θα ελέγχουν και τη μισή εμπορία καυσίμων, με μια αγορά λιανικής ερμητικά «κλειστή», με το 94% των πρατηρίων να δεσμεύονται από αποκλειστικές συμβάσεις με εταιρείες εμπορίας. Και μετά θα αναρωτιόμαστε τι φταίει και πληρώνουμε περιουσίες στα βενζινάδικα…

> Απίστευτα πράγματα μαθαίνουμε ότι συνέβησαν μετά την προκήρυξη των εκλογών στην εταιρεία λειτουργίας του Μετρό. Ξαφνικά προσλήφθηκαν 250 εργαζόμενοι με πολλές και διάφορες ειδικότητες, σχετικές και άσχετες, με διαδικασίες που μόνο αξιοκρατικές και διαφανείς δεν μπορούν να θεωρηθούν. Θα έλεγε κανείς ότι ήταν άλλη μια περίπτωση μαζικής «εφόδου» γαλάζιων παιδιών λίγο πριν από τις κάλπες, αλλά στη λίστα των προσληφθέντων βλέπουμε και το όνομα του γιου επιφανούς συνδικαλιστή του ΠΑΣΟΚ. Θα επανέλθουμε με περισσότερες, σπαρταριστές λεπτομέρειες…


Σχολιάστε εδώ