«Δεύτερο γύρο» κινητοποιήσεων ετοιμάζουν στο Λιμάνι!

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, που θα βάλει… ταφόπλακα στην αγορά, υποθάλπουν και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, όπως ο νομάρχης Πειραιά Γ. Μίχας, μιλώντας για ανατροπή της σύμβασης και δημιουργώντας μεγάλο «πονοκέφαλο» στην κυβέρνηση, η οποία θα βρεθεί προ αδιεξόδου αν στις 2 Νοέμβρη η απεργία ξαναρχίσει.

Για διάλειμμα της απεργίας των λιμενεργατών θα πρέπει να μιλάμε και όχι για αναστολή της. Και αυτό είναι χειρότερο από τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, γιατί μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στο λιμάνι και ν’ αρχίσουν να βγαίνουν κάποια εμπορεύματα στην αγορά θα έλθει η νέα απεργία και το χάος θα ενταθεί.

Την επισήμανση αυτή έκαναν κύκλοι του Πειραιά, οι οποίοι τόνιζαν πως αν δεν καταφέρει η κυβέρνηση να ανασταλεί οριστικά και αμετάκλητα η απεργία, τότε τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν θα είναι απείρως μεγαλύτερα από τα μέχρι τώρα, γιατί ο ρυθμός αποκατάστασης της λειτουργίας του λιμανιού είναι μικρός και, αν γίνει νέα απεργία, τα εμπορεύματα που από την πρώτη κινητοποίηση δεν θα έχουν προλάβει να βγουν από το λιμάνι, θα συνενωθούν με τα νέα, οπότε θα δημιουργηθεί κομφούζιο και η αγορά θα μείνει «παγωμένη» για μήνες, καθώς όποτε και να λήξει η νέα απεργία, η έξοδος των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι θα αργήσει απελπιστικά!

Στο μεταξύ, τόσο η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη όσο και οι συνδικαλιστές του ΟΛΠ τονίζουν ότι μέχρι τις 2 Νοέμβρη θα έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις για τη ριζική και σε βάθος αναθεώρηση της σύμβασης με την Cosco.

Κάτι τέτοιο βέβαια θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις για τη χώρα, αφού θα χάσει διεθνώς τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία της, αλλάζοντας κάθε 3 ή 4 χρόνια συμφωνίες που υπογράφει ο πρωθυπουργός της και κυρώνονται από τη Βουλή.

Βέβαια, η κινεζική εταιρεία διά της θυγατρικής της ΣΕΠ ΑΕ εγκαταστάθηκε την 1η Οκτωβρίου στον ΟΛΠ και ήδη έχει αρχίσει να… μετράει το εξάμηνο της «συγκατοίκησης» με τη διοίκηση της εταιρείας.

Οι όποιες αλλαγές γίνουν δεκτές δεν θα αφορούν τη συμφωνία αυτή καθαυτή, αλλά κάποιες παραμέτρους επουσιώδεις που θα εμφανιστούν στο τέλος ως ουσιώδεις για να φανεί ότι δεν… ηττήθηκε κανένας!

Δεν πρόκειται να γίνει δηλαδή καμία ακύρωση συμφωνίας, όπως έλεγαν αρχικά οι εργαζόμενοι, αλλά κάποιες τροποποιήσεις.

Για να δεσμευτούν και οι δύο πλευρές ότι θα υπάρξει κάποια αλλαγή, οι Κινέζοι δέχθηκαν μέχρι τις 2/11/09 που θα συζητηθούν οι προτάσεις της κυβέρνησης για τις «διορθώσεις» της σύμβασης, να μην τιμολογούν εκείνοι τις υπηρεσίες που παρέχονται από τις προβλήτες που παρέλαβαν βάσει της συμφωνίας παραχώρησης, αλλά ο ΟΛΠ για λογαριασμό τους.

Στο μεταξύ πήγε… χαμένη και η «προίκα» που έλεγαν πέρσι τέτοιαν εποχή οι συνδικαλιστές του λιμανιού ότι θα έδινε η διοίκηση του ΟΛΠ στην Cosco μαζί με τη σύμβαση! Πρόκειται για τη συμφωνία που είχε ο ΟΛΠ με την MSC και είχε υπογράψει η κυβέρνηση Σημίτη.

Προέβλεπε ότι η MSC θα είχε προτεραιότητα στην προβλήτα 2 και γι’ αυτό θα πλήρωνε εγγυημένο αντάλλαγμα κάθε χρόνο στον ΟΛΠ. Η σύμβαση αυτή λήγει το 2012 και φυσικά μεταφέρθηκε στην Cosco, αφού στην κυριότητα εκείνων πέρασε η προβλήτα 2. Η MSC ζήτησε από την Cosco να καταγγελθεί η σύμβαση, οπότε η «προίκα» αποδείχθηκε… άνθρακας! Τζάμπα οι διαμαρτυρίες και οι χλευασμοί.

Όσον αφορά τώρα τα ζητήματα που έχουν αποδεχθεί οι Κινέζοι να συζητήσουν για «διόρθωση» της σύμβασης, αυτά είναι:

=Επέκταση δραστηριοτήτων στον ΣΕΜΠΟ.

=Εργασιακές σχέσεις.

=Φορολογική μεταχείριση.

Από τα τρία αυτά σημεία μόνο το τελευταίο έχει σημασία, γιατί αφορά το «κόψιμο» κάποιων φοροαπαλλαγών που η σημερινή κυβέρνηση θεωρεί προκλητικές, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα το δεχθούν οι Κινέζοι. Εκτός κι αν το διαπραγματευθούν με την επέκταση των δραστηριοτήτων στον ΣΕΜΠΟ, που την επιδιώκουν για να αυξήσουν τη δραστηριότητα και τον τζίρο τους. Όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, αυτό θα είναι κάτι προσωρινό, γιατί σε 6 μήνες όσοι εργαζόμενοι παραμένουν στην Cosco θα υπογράφουν ξεχωριστή σύμβαση.

Η ζημία του λιμανιού κατά το διάστημα της απεργίας ανήλθε σε 600.000 ευρώ ημερησίως. Εντύπωση πάντως προκάλεσε η δήλωση του νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, που μίλησε για ανατροπή και ακύρωση της σύμβασης, τη στιγμή που η σύμβαση τέθηκε σε εφαρμογή και η κυβέρνηση ποτέ δεν αναφέρθηκε σε ακύρωσή της, καθώς αντιλαμβάνεται ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει.

Γιατί λοιπόν ενώ η αρμόδια υπουργός Λούκα Κατσέλη τονίζει προσεκτικά ότι θα συζητηθεί αναθεώρηση όρων, ο νομάρχης μιλάει για ακύρωση; Συμβαίνει κάτι με την κυβέρνηση και θέλει να εμφανιστεί ως… υπέρμαχος των διεκδικήσεων των εργαζομένων ή έχει κάποια κόντρα με τη Λούκα και θέλει να της κάνει… γυμνάσια; Διότι αυτή η αλλαγή του νομάρχη που μέχρι προχθές ήταν ο πιο πιστός στρατιώτης του Γ. Παπανδρέου και τώρα εμφανίζεται ως διαφωνών, σίγουρα κάπου… πατάει… Πού όμως;


Σχολιάστε εδώ