Από το Περιστύλιο…

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας μετά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων και ενώ τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης συναγωνίζονταν μεταξύ τους ποιο θα ανακηρυσσόταν πρωταθλητής στην κούρσα της κατάθεσης ερωτήσεων, μετριούνταν στα δάχτυλα οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που φαινόταν να τους απασχολεί κάποιο θέμα. Μεταξύ αυτών ο Νίκος Νικολόπουλος, από τους λίγους βουλευτές της ΝΔ που επανήλθαν σʼ αυτές τις εκλογές, εγγράφεται πρώτος και καλύτερος στον κατάλογο, έχοντας την πρωτιά της κατάθεσης των δύο πρώτων ερωτήσεων της κοινοβουλευτικής περιόδου, με θέμα την απεργία των λιμενεργατών και τα ολυμπιακά ακίνητα. Το παράδειγμά του ακολούθησαν οι Νεοδημοκράτες βουλευτές Λευτέρης Αυγενάκης (με έξι ερωτήσεις), Μανώλης Κεφαλογιάννης και Κώστας Μουσουρούλης (με τρεις) και οι Όλγα Κεφαλογιάννη, Γιάννης Κοντογιάννης και Χρήστος Σταϊκούρας.

Η απροθυμία των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας να ασκήσουν κοινοβουλευτικό έλεγχο μόνο με των βουλευτών της συμπολίτευσης μπορεί να συγκριθεί. Αν και, για να μην αδικήσει κανείς το ΠΑΣΟΚ, πρέπει να σημειωθεί ότι, έστω και για να πληροφορηθούν τα πεπραγμένα της προηγούμενης κυβέρνησης από τους νέους υπουργούς, οι κυβερνητικοί βουλευτές επιδεικνύουν μεγαλύτερο ζήλο από τους συναδέλφους τους της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που έσπευσαν να καταθέσουν ερωτήσεις συγκαταλέγονται ο Νάσος Αλευράς (με 14 ερωτήσεις προς όλους τους υπουργούς σχετικά με τις επιτροπές που συστάθηκαν από το 2005 μέχρι το 2009, τον αριθμό των μελών τους και το ύψος των αμοιβών κάθε μέλους), ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Μιχάλης Κατρίνης, ο Κώστας Καρτάλης, η Σούλα Μερεντίτη, ο Δημήτρης Κρεμαστινός και ο Βασίλης Οικονόμου.

Μεγάλη σπουδή επιδεικνύουν οι ολιγομελείς κοινοβουλευτικές ομάδες του ΣΥΡΙΖΑ, του ΛΑΟΣ και του ΚΚΕ, από τις οποίες προέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος των ερωτήσεων, που πλησιάζουν καθημερινά τις πενήντα.

Πολυσέλιδα βιογραφικά συνοδεύουν τον νέο γενικό και τον νέο ειδικό γραμματέα της Βουλής. Ο γενικός γραμματέας Θάνος Παπαϊωάννου (δικηγόρος από το 1990) είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ, όπου έλαβε master Εμπορικού Δικαίου και διδακτορικό Εργατικού Δικαίου από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια. Υπηρέτησε ως ειδικός επιστήμονας για θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης στο υπουργείο Εξωτερικών και στη συνέχεια ως ειδικός συνεργάτης στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Είναι επιστημονικός συνεργάτης της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής και το 2008 προήχθη σε επιστημονικό της σύμβουλο.

Ομοίως, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι ο νέος ειδικός γραμματέας Νίκος Παπασπύρου, γιος του πρώην βουλευτή και πρώην δημάρχου Πειραιά Γ. Παπασπύρου. Στη συνέχεια έκανε τις πρώτες του μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, στο Εμπορικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ενώ συνέχισε στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο και διδακτορικό δίπλωμα στο Δημόσιο Δίκαιο με άριστα και δίδαξε ως επιστημονικός συνεργάτης.

Υπʼ ατμόν βρίσκονται οι τετρακόσιοι περίπου αστυνομικοί που υπηρετούν στη Βουλή, καθώς είθισται με το που εκλέγεται νέα κυβέρνηση να αναλαμβάνουν τη φύλαξη της Βουλής οι ημέτεροι. Λέγεται ότι, σε περίπτωση ομαδικών μεταθέσεων, αυτοί που θα τη γλιτώσουν θα είναι οι πολύτεκνοι, ο αριθμός των οποίων δεν ξεπερνά τους είκοσι, κάτι που δεν ισχύει για τους νέους και για αρκετές από τις πολλές γυναίκες που υπηρετούν στο Κοινοβούλιο, που –όπως ακούγεται– θα περιοριστούν…

Δεν αποκλείεται μάλιστα εντός της επόμενης εβδομάδας να τοποθετηθεί νέος φρούραρχος της Βουλής στη θέση του κ. Κυριακόπουλου, που ετοιμάζει ήδη τα μπαγκάζια του. Το ποιος θα είναι τώρα ο νέος επικεφαλής θα το αποφασίσουν από κοινού ο πρόεδρος Φ. Πετσάλνικος με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδη, αν και ακούγεται ότι θα είναι κάποιο συγγενικό πρόσωπο του προέδρου.

Μπορεί πολλοί αξιωματούχοι να χάσουν το προνόμιο του ακριβού αυτοκινήτου, οι όποιες αποφάσεις όμως δεν φαίνεται να αγγίζουν τα αυτοκίνητα των βουλευτών. Δύσκολα θα τους δούμε να οδηγούν υβριδικά, καθώς ο πρόεδρος πιστεύει ότι χρειάζονται ασφαλή αυτοκίνητα για να μετακινούνται από την Αθήνα στις περιφέρειές τους, προϋπόθεση που δεν πληρούν τα υβριδικά, τα οποία είναι κατασκευασμένα για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των διαδρομών εντός της πόλης.


Σχολιάστε εδώ