Τι περιμένει ο Πειραιάς από τη νέα κυβέρνηση

Η ΝΔ με τα μεγάλα ποσοστά τα τελευταία 15 χρόνια στη Α΄ Πειραιά, ίσως θεώρησε τους Πειραιώτες δεδομένους. Ίσως πίστεψε πως αν τους έβαζε στο… περιθώριο μερικά χρόνια
δεν θα αντιδρούσαν. Και θα συνέχιζαν να τη στηρίζουν. Γι’ αυτό ο Πειραιάς τα τελευταία 5 χρόνια έμεινε έξω από κάθε προγραμματισμό για μεγάλο έργο. Ακόμα κι εκείνα που
είχε ανακοινώσει η ίδια, τα «πάγωσε».

Μοιραία οι Πειραιώτες αισθάνθηκαν παραμελημένοι, αδικημένοι, παρακατιανοί. Και έδωσαν την ηχηρή τους απάντηση την προπερασμένη Κυριακή. Μια απάντηση που έστειλε μεν τη ΝΔ στην αντιπολίτευση, αλλά δημιούργησε στο ΠΑΣΟΚ την υποχρέωση να προσέξει τον Πειραιά και να τον αντιμετωπίσει τουλάχιστον ισότιμα με τις υπόλοιπες περιοχές του Λεκανοπεδίου.
Ας δούμε όμως στη συνέχεια τι περιμένει ο Πειραιάς από τη νέα κυβέρνηση:
1) Ολοκλήρωση της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου: Η λεωφόρος αυτή σχεδιάστηκε για να ενώνει τα νότια προάστια, την παραλιακή και την Αθηνών – Λαμίας με τη λεωφόρο Σχιστού. Τα δύο τμήματα της λεωφόρου λειτουργούν. Από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, την πλατεία Ιπποδαμείας και από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι την ιχθυόσκαλα Κερατσινίου. Το… κενό βρίσκεται στο κέντρο. Στο λιμάνι. Για λόγους που δεν έμαθε ποτέ κανένας, αντί ο υπερυψωμένος κόμβος της λεωφόρου να φθάσει μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός, «κόβεται» ξαφνικά στην πλατεία Ιπποδαμείας. Από κει και πέρα τα οχήματα «χάνονται» μεταξύ της Κόνωνος και της Ακτής Καλλιμασιώτη και όσα τα… καταφέρνουν ξαναβρίσκουν τη λεωφόρο Παπανδρέου λίγο πριν από το νέο κτίριο του τέως υπουργείου Ναυτιλίας! Αν δεν ολοκληρωθεί το έργο αυτό, το μποτιλιάρισμα γύρω από το λιμάνι των Αλών (Λεμονάδικα) και μπροστά από τον Αγ. Διονύσιο δεν θα σταματήσει ποτέ και όλη η πόλη θα επιβαρύνεται με… νεύρα και καυσαέρια. Η λεωφόρος Παπανδρέου πρέπει κάποτε να τελειώσει. Διαφορετικά ο Πειραιάς θα συνεχίσει να υποφέρει…
2) Να φθάσει το τραμ μέχρι το λιμάνι. Επί υπουργίας Λιάπη το έργο φάνηκε ότι θα γινόταν σε χρόνο μηδέν. Ο Σουφλιάς όμως το «πάγωσε» και σήμερα είναι ακόμα σε εκκρεμότητα. Η καθυστέρηση αυτή έχει φέρει πίσω πολλά έργα πνοής για την πόλη που θα γίνονταν ταυτόχρονα με το τραμ, όπως η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, ο νέος σταθμός στη Στατιστική Υπηρεσία κ.λπ. Το τραμ, τόσο προς το λιμάνι όσο και προς το παραλιακό μέτωπο της πόλης, πρέπει να προωθηθεί άμεσα. Η πόλη το χρειάζεται γιατί θα της αλλάξει την όψη και θα την ενοποιήσει.
3) Το μετρό: Αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για τον Πειραιά έχει μείνει επίσης πίσω. Ενώ ήταν το 2010 να αρχίσει να υλοποιείται, τώρα φαίνεται ότι θα πάει μετά το 2012. Δεν χρειάζεται να πούμε τι σημαίνει το μετρό για την πόλη. Ούτε τα οφέλη που θα προκαλέσει. Εκείνο που θα σημειώσουμε όμως είναι πως το έργο αυτό πρέπει να ξεκινήσει χωρίς χρονοτριβή. Ο Πειραιάς δεν μπορεί να περιμένει. Έχει απαιτήσεις από τη νέα κυβέρνηση και σε κάθε περίπτωση θα της το θυμίζει…
Αυτά όμως που αναφέραμε είναι τα λεγόμενα υπερτοπικά έργα. Εκείνα που δεν έχουν σχέση μόνο με τον Πειραιά, αλλά βοηθάνε στην ανάπτυξη της πόλης με τη διακλαδικότητά τους. Υπάρχουν και τα τοπικά έργα που περιμένουν οι Πειραιώτες να υλοποιήσει η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Αυτά είναι:
1) Το Μητροπολιτικό Πάρκο: Πρόκειται για τα γνωστά οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ στο Ν. Φάληρο, ιδιοκτησίας Χαραγκιώνη. Ο δήμος έχει σχεδιάσει να τα κάνει πάρκο αναψυχής για τους Πειραιώτες και έχει αποφασίσει να τα απαλλοτριώσει. Το κράτος θα πρέπει να βοηθήσει στη δανειοδότηση του δήμου για να γίνει η απαλλοτρίωση και η διαμόρφωση.
2) Η παραχώρηση των χώρων του εργοστασίου της ΔΕΗ: Το εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Ν. Φάληρο επί σειρά ετών ήταν το κέντρο διανομής ρεύματος στην περιφέρεια του Πειραιά και των νοτίων προαστίων. Λέγεται ότι τα κτίρια -που πραγματικά είναι κειμήλια αρχιτεκτονικής- έγιναν όταν ακόμα η εταιρεία Πάουερ ηλεκτροδοτούσε τη χώρα! Σήμερα η ΔΕΗ τα χρησιμοποιεί ως αποθήκες και μάλιστα εντοπίστηκαν πρόσφατα και στοιχεία αμιάντου, τα οποία ωστόσο σήμερα δεν υπάρχουν γιατί μετά τις κινητοποιήσεις και την έκταση που πήρε το θέμα, η ΔΕΗ τα μετέφερε. Ο δήμος, με απόφαση του Γʼ Διαμερίσματος, διεκδικεί να του παραχωρηθούν οι χώροι του παλαιού εργοστασίου για χρήση, προκειμένου να διοργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις.
3) Υπάρχουν σε κατάσταση ερείπωσης τα εργοστάσια του Ρετσίνα στη Θηβών και της ΧΡΩΠΕΙ επί της Πειραιώς. Το δεύτερο το έχει το υπουργείο Δικαιοσύνης για να κτίσει το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά. Αίτημα των Πειραιωτών είναι να ξεκαθαρίσει γρήγορα το θέμα με τα δύο αυτά ακίνητα: Να βοηθηθεί ο δήμος για να αξιοποιήσει το ακίνητο Ρετσίνα και να τελειώσει το θέμα του εργοστασίου της ΧΡΩΠΕΙ. Αν μπορεί το υπουργείο Δικαιοσύνης, το κάνει Δικαστικό Μέγαρο. Αν δεν μπορεί ας διαπραγματευτεί ανταλλαγή του με άλλο ακίνητο του δήμου προκειμένου να αξιοποιηθεί! Υπάρχει ευρωπαϊκό πρόγραμμα που χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου την ανακαίνιση του παλαιού εργοστασίου, γιατί είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής των αρχών του περασμένου αιώνα.
Αυτό το θέμα με τα κτίρια-φαντάσματα στον Πειραιά πρέπει να τελειώνει. Με ευέλικτη τακτική και ανοιχτό μυαλό πολλά μπορούν να γίνουν. Αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση…
Τι θέλει ο δήμος
Πέρα όμως από αυτά, τα οποία είναι θέματα που βάζουν οι Πειραιώτες στη νέα κυβέρνηση και συζητούνται στις πλατείες, γιατί αποτελούν ζητήματα που απασχολούν ολόκληρες περιοχές και έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους, υπάρχουν και θέματα τα οποία έχουν άμεση σχέση με τον δήμο. Το βασικότερο απ’ αυτά είναι το οικονομικό. Ο Πειραιάς εδώ και 9 μήνες δεν λαμβάνει καθόλου τη χρηματοδότηση μέσω των ΚΑΠ, διότι παρακρατείται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων έναντι των οφειλών που έχει ο δήμος σ’ αυτό. Επί Αγραπίδη και επί κυβερνήσεων ΝΔ οι κρατήσεις ήταν ελάχιστες. Τώρα η παρακράτηση φθάνει στα 2,5 εκατ. ευρώ τον μήνα! Ο δήμος έχει ζητήσει ρύθμιση των χρεών του και σοβαρή μείωση των κρατήσεων από το Ταμείο Παρακαταθηκών. Η ΝΔ δεν είχε απαντήσει ποτέ στο αίτημα αυτό του δήμου. Τώρα η δημοτική αρχή περιμένει απάντηση και μάλιστα θετική!
Ένα ακόμα θέμα που ο δήμος θα θέσει ως αίτημα μαζί με άλλους στην κυβέρνηση είναι εκείνο των δημοτικών επιχειρήσεων που λειτουργούν δημοτικούς ραδιοσταθμούς. Το αίτημα είναι να μην κλείσουν στο τέλος του χρόνου οι επιχειρήσεις που έχουν την ευθύνη λειτουργίας των δημοτικών ραδιοφώνων, όπως θα συμβεί με τις υπόλοιπες που δεν είναι κερδοφόρες, αλλά να εξαιρεθούν και να συνεχίσουν να λειτουργούν με το σημερινό καθεστώς.
Αυτά, σε γενικές γραμμές, περιμένουν στον Πειραιά (πολίτες και δημοτική αρχή) από τη νέα κυβέρνηση. Τώρα απλώς γίνεται μια πρώτη καταγραφή. Ο απολογισμός θα γίνει στο τέλος. Κι αν είναι θετικός, ο Γ. Παπανδρέου θα μπορεί να υπολογίζει και πάλι σε υψηλά ποσοστά. Διαφορετικά…


Σχολιάστε εδώ