Εκβιάζουν με τα Ναυπηγεία για να πάρουν και τις φρεγάτες οι Γερμανοί!

Η γερμανική εταιρεία HDW, που διοικεί τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από καιρό, ήταν σε διαπραγματεύσεις με τον Όμιλο Ταβουλάρη για να του πουλήσει την επιχείρηση, αλλά τώρα, εντελώς ξαφνικά, κατήγγειλε το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 υποβρυχίων αναερόβιας πρόωσης, βλέποντας πως η γαλλική πλευρά έχει μπει δυνατά στο πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών. Με τον εκβιασμό που κάνουν οι Γερμανοί επιδιώκουν να πάρουν ένα μεγάλο «πακέτο» από τις φρεγάτες. Κι όλα αυτά τη στιγμή που στα 7 χρόνια που έχουν πάρει τα Ναυπηγεία δεν έφεραν ούτε μία δουλειά από το εξωτερικό! Λειτουργούσαν απομυζώντας τον ελληνικό κρατικό κορβανά, που τον βρήκαν… πρόχειρο και εύκολο, χωρίς να προσπαθήσουν να αναπτύξουν τα Ναυπηγεία φέρνοντας κι άλλες δουλειές. Αντίθετα, τα άλλα τους ναυπηγεία τα «μπούκωναν» συνέχεια με δουλειές απ’ όλο τον κόσμο!

Οι εργαζόμενοι

Ανάστατοι είναι οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά την εκβιαστική τακτική των Γερμανών. Το Σωματείο «Τρίαινα», που τους εκπροσωπεί, σε μια σκληρή ανακοίνωσή του ζητά από σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο της χώρας να απαντήσει αρνητικά στο αίτημά τους και αν θέλουν να φύγουν να τους πει και… καλό ταξίδι! Θέτει δε και μια σειρά καίριων ερωτημάτων στους Γερμανούς, όπως:

= Πήραν ή δεν πήραν προκαταβολικά το 80% της αξίας των υποβρυχίων;
=Γιατί το Ναυτικό δεν παραλαμβάνει; Τι φταίει;
=Γιατί στο ενδιάμεσο στάδιο αρκετά μεγάλο κομμάτι μεταφέρθηκε στη Γερμανία, στερώντας θέσεις εργασίας αλλά και κεφάλαια από την Ελλάδα;
=Γιατί επί 7 χρόνια δεν έκαναν κανένα σοβαρό επενδυτικό έργο στα Ναυπηγεία, αλλά αντιθέτως κουτσούρεψαν ακόμη και αυτά τα αντισταθμιστικά οφέλη των συμβάσεων;
=Γιατί, ενώ ήταν απαραίτητο, δεν αύξησαν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, αφήνοντας πάντοτε εκτεθειμένη την εταιρεία, με αποτέλεσμα να κρέμεται η δαμόκλειος σπάθη της ανάκλησης της άδειας λειτουργίας του ναυπηγείου;
=Γιατί παρέλαβαν τέσσερις δραστηριότητες (υποβρύχια, πλοία επιφανείας, επισκευές, τροχαίο υλικό) και σήμερα ουσιαστικά διεκδικείται μόνο μία, τα υποβρύχια;
=Γιατί σχεδίασαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το πρόστιμο των επισκευών, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ολόκληρη η Ελλάδα να μείνει χωρίς επισκευαστικές δραστηριότητες;
=Γιατί ξεπούλησαν τη δραστηριότητα του τομέα υποστήριξης σε έναν αχυράνθρωπο απατεωνίσκο, τον κ. Meyer, και σήμερα 170 εργαζόμενοι είναι 5 μήνες απλήρωτοι;

Και η ανακοίνωση καταλήγει:

«Κύριοι ιδιοκτήτες-κατακτητές, φανήκατε ανίκανοι να διαχειριστείτε εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς. Ήσασταν κατώτεροι των περιστάσεων. Αφήστε τα λόγια και κάντε την αυτοκριτική σας.

Σε κάθε περίπτωση όμως οι εργαζόμενοι πρέπει να ξέρουν, ο ελληνικός λαός πρέπει να μάθει την αλήθεια.

Τετελεσμένα σε μια χώρα που δίδαξε τη Δημοκρατία δεν χωρούν και στο κάτω κάτω ΔΕΝ σας επιτρέπουμε να παίζετε με το ψωμί μας, με την επιβίωση του Ναυπηγείου, με το μέλλον των εργαζομένων.

Δεν σας φέραμε με το ζόρι. Δεν σας κρατάμε με το ζόρι. ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!

Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί λύση ΤΩΡΑ. Οποιαδήποτε λύση θα πρέπει να δίνει δυνατότητα και προοπτική στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Η αυριανή εκλεγμένη κυβέρνηση πρέπει χωρίς καθυστέρηση να δώσει τέλος με βάση τα συμφέροντα της χώρας και των εργαζομένων.

Ο εκβιασμός δεν θα περάσει!».

Τα τεθωρακισμένα

Στο μεταξύ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία για την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την αγορά των 420 τεθωρακισμένων. Η καθυστέρηση στην υπογραφή της συμφωνίας οφείλεται, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στην προσπάθεια που καταβάλλει η ελληνική πλευρά να κατεβάσει την τιμή τους από 1,5 δισ. ευρώ σε 1,3 δισ. ευρώ.


Σχολιάστε εδώ