MUSIC+ MEDIA

// Μια καινοτόμο πλατφόρμα ανάδειξης νέων καλλιτεχνών ετοιμάζεται να παρουσιάσει σύντομα η Archangel του Πάνου Θεοφανέλη, μια δισκογραφική που παρότι θεωρούνταν outsider συνεχίζει να επενδύει σε καλή μουσική και να προσελκύει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον όλων.
// Το ενδιαφέρον στοιχείο που μπορεί κανείς να αντιληφθεί, εξετάζοντας τις πωλήσεις σε φυσικό όσο και σε ψηφιακό επίπεδο, είναι ότι το κοινό όλων των ηλικιών συνεχίζει να πληρώνει για τη μουσική όταν κρίνει ότι αξίζει. Σημαντικό είναι επίσης ότι η ελληνική αγορά δείχνει να συγχρονίζεται, σε μεγάλο βαθμό, μ’ αυτά που συμβαίνουν στο εξωτερικό. Τον Αύγουστο όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες πώλησης μουσικής στη χώρα μας είδαν μια εκρηκτική άνοδο, η οποία ήταν σχετική με τον Michael Jackson.
// Άνοδο στην ακροαματικότητά τους είδαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που παίζουν «ποιοτική μουσική». Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως όλοι οι σταθμοί που κατά τη διάρκεια του Αυγούστου μείωσαν τις εκπομπές με παραγωγούς, αντικαθιστώντας τες με μουσική, είδαν τη διάρκεια ακρόασης να εκτοξεύεται.
// Τριβή δημιουργεί στις Ηνωμένες Πολιτείες η συζήτηση που άνοιξαν οργανισμοί διαχείρισης συλλογικών δικαιωμάτων γύρω από το 30 δευτερολέπτων τμήμα των τραγουδιών που χρησιμοποιείται από όσα σάιτ πωλούν μουσική προκειμένου ο καταναλωτής να πάρει μια γεύση του άλμπουμ πριν το αγοράσει.
// Η ακραία αυτή επιθυμία των οργανισμών να λάβουν αμοιβές για κάτι το
οποίο χρησιμοποιείται μόνο για την προώθηση πωλήσεων έχει προκαλέσει αντιδράσεις όχι μόνο από τα σάιτ, αλλά κυρίως από τους καλλιτέχνες, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι οι οργανισμοί αυτοί και οι πολυεθνικές αντιλαμβάνονται πολύ καθυστερημένα τις εξελίξεις και όταν αυτό συμβεί, αντί να τις αγκαλιάσουν, τις καταπνίγουν, με αποτέλεσμα να βγαίνουν όλοι χαμένοι.
// Στον αντίποδα όλων αυτών των επιχειρημάτων όμως βρίσκονται τα τρομακτικά μεγέθη τα οποία ανακοίνωσε πρόσφατα η Apple για την πορεία της στον χώρο της ψυχαγωγίας.
// To iTunes είναι ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής στον πλανήτη πλέον, έχοντας πουλήσει συνολικά 8,5 δισεκατομμύρια τραγούδια και διαθέτοντας 100
εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς πελατών! Στο κομμάτι των συσκευών η επικράτηση της εταιρείας είναι ακόμα πιο «ανησυχητική»: Έχοντας πουλήσει 220 εκατομμύρια iPod, έχει το 74% της αγοράς!
// Τα τεράστια αυτά μεγέθη δίνουν τη δυνατότητα στην Apple να πειραματιστεί με νέους τρόπους παραγωγής εσόδων από περιεχόμενο, γεγονός που δεν θα αφήσει κανέναν δυσαρεστημένο. Επιδεικνύοντας για μια ακόμη φορά πιο γρήγορα αντανακλαστικά από τις παραδοσιακές «δισκογραφικές», παρουσίασε το δικό της ψηφιακό «album» format, που επί της ουσίας είναι ένα συμπιεσμένο πακέτο περιεχομένου, μέρη του οποίου ο καταναλωτής δεν θα βρίσκει, θεωρητικά, πουθενά αλλού. Πέρα από τα τραγούδια, θα συμπεριλαμβάνει φωτογραφίες, στίχους, βίντεο, συνεντεύξεις και οτιδήποτε άλλο θα πείσει τους καταναλωτές να πληρώσουν 20 δολάρια αντί για 9,99 που κοστίζει το
απλούστερο πακέτο.


Σχολιάστε εδώ