MUSIC+ MEDIA
// Μπορεί να διανύουμε περίοδο «κρίσης», όμως πολλά είναι τα σημάδια που δείχνουν ότι αυτό που η ελληνική δισκογραφία χαρακτηρίζει ως κρίση εδώ και πολλά χρόνια είναι σ’ ένα μεγάλο βαθμό εσωτερικό πρόβλημα και δεν οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες.
// Το γεγονός ότι δίσκοι όπως αυτός της Μόνικα ή συλλογές όπως αυτή του Κωστόπουλου ή του Star Channel φτάνουν να πουλάνε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα, σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμα καταναλωτές οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να μπουν σ’ ένα δισκάδικο και να πληρώσουν για να αγοράσουν ένα γνήσιο cd album.
// Αρκεί να πιστεύουν ότι το περιεχόμενό του αξίζει τελικά τα χρήματα που δίνουν, κι αυτό δείχνει ίσως το μεγαλύτερο σφάλμα των δισκογραφικών τα τελευταία χρόνια. Επέλεξαν να μειώσουν την επένδυση που έκαναν σε καλό ρεπερτόριο και σε καλλιτέχνες που είχαν πορεία και προοπτική, και να επικεντρωθούν σε ανθρώπους με σαφώς μικρότερη καλλιτεχνική αξία.
// Η ιστορία της δισκογραφίας έχει δείξει ότι χρειάζεται κάποιος να επενδύσει σ’ ένα ή δύο άλμπουμ ενός νέου καλλιτέχνη μέχρι αυτός να μπορέσει να «χτίσει» ένα κοινό και να αρχίσει να αποδίδει οικονομικά.
// Με την έκρηξη των κυκλοφοριών από ριάλιτι, οι δισκογραφικές θεώρησαν ότι μπορούσαν να μειώσουν αυτόν τον κύκλο της απόδοσης – μπορούσαν να βγάζουν κατευθείαν χρήματα, χωρίς να «χτίσουν» έναν καλλιτέχνη, και αντί για ένα δύο χρόνια, μπορούσαν να βγάλουν χρήματα μέσα σε μια τηλεοπτική σεζόν.
// Αυτό πρόσκαιρα απέδωσε, αλλά με τρόπο που διαπιστώνουμε πλέον τώρα ότι ήταν καταστροφικός: Έδιωξε ουσιαστικά τους πιστούς λάτρεις της μουσικής και
έφερε νέους, απλούς καταναλωτές επιτυχιών, οι οποίοι πολύ γρήγορα διαπίστωσαν ότι τις επιτυχίες αυτές μπορούσαν πιο φθηνά να τις καταναλώνουν είτε από πειρατικά cd είτε από ringtones είτε από τον βομβαρδισμό των ραδιοφώνων.
// Μέσα σε λίγα χρόνια μια επικερδής βιομηχανία μεταμορφώθηκε, επειδή λανθασμένα έριξε το βάρος της σε πρόσκαιρα προϊόντα και επισκίασε επικοινωνιακά άλλα, πολύ καλύτερα, τα οποία συνέχισε σιωπηλά να υποστηρίζει.
// Το καλό από την ευρύτερη οικονομική κρίση είναι ότι τώρα πλέον οι δισκογραφικές αντιλαμβάνονται τι μπορεί να δημιουργήσει πιστούς καταναλωτές, και πιο επιλεκτικά το υποστηρίζουν.
// Την εβδομάδα που μας πέρασε τη δημοσιότητα απασχόλησε η υπόθεση hacking η οποία ήρθε στο φως και η οποία έπληξε και την ελληνική Sony Music. Η δισκογραφική με γρήγορα αντανακλαστικά προειδοποίησε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να μη δημοσιοποιήσουν τα εσωτερικά της έγγραφα, πράγμα που τα περισσότερα Μέσα έπραξαν.
// Όχι όμως και αρκετά μπλογκ, τα οποία σταδιακά μέσα στην εβδομάδα άρχισαν να βγάζουν διάφορα εμπιστευτικά στοιχεία, πρακτική κατακριτέα εφόσον δημιουργούν πρόβλημα χωρίς να προσφέρουν τίποτε άλλο πέραν του να εξυπηρετούν την περιέργεια κάποιων.
// Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να συμβεί σε οποιαδήποτε επιχείρηση (όπως έγινε και στην περίπτωση του Ολυμπιακού), αντί να υποστηρίζονται τέτοιες ενέργειες, θα έπρεπε να αποθαρρύνονται από όλα τα ΜΜΕ.