Περνάει στην αντεπίθεση η Forthnet

Υπό καθεστώς τριπλής πίεσης από ΟΤΕ, ΣΚΑΪ, ΕΡΤ, η Nova, μέσω της Forthnet, περνάει στην αντεπίθεση. Σχεδιάζει
εντός του εξαμήνου να τοποθετήσει και πέμπτο αναμεταδότη στους δορυφόρους που χρησιμοποιεί, με στόχο να φιλοξενήσει και άλλα τηλεοπτικά προγράμματα. Ταυτόχρονα η Forthnet φαίνεται να ενεργοποιεί και το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, προσφέροντας, δειλά στην αρχή, ένα «πακέτο» συνδρομής με τηλεφωνία, internet και Nova, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη κλιμακώσει την προσπάθειά της. Το μεγάλο πρόβλημα για τη Nova είναι πως φέτος υπάρχει σημαντική διάχυση του προϊόντος, γεγονός που έχει αποτέλεσμα η συνδρομή της να παραμένει ακριβή (περίπου 60 ευρώ). Ο ΟΤΕ, αγοράζοντας δικαιώματα, όπως αυτά του γερμανικού και του ισπανικού πρωταθλήματος, σπάει την ενότητα του αποκλειστικού προϊόντος που είχε ως τώρα η Nova, η οποία δέχεται πιέσεις τόσο από τον ΣΚΑΪ, όσο και από την ΕΡΤ για το ζήτημα των στιγμιότυπων, χωρίς ωστόσο να υπάρχει συμφωνία.
Όμως όσο περισσότερο από το πολύ ακριβό προϊόν της SuperLeague απελευθερώνεται και μεταδίδεται χωρίς κλείδωμα τόσο περισσότερες απώλειες έχει μια συνδρομητική τηλεόραση, ασχέτως αν τελικά ωφελημένος είναι ο τηλεθεατής. Η συνδρομητική βάση της Nova σημείωσε μικρή κάμψη κατά 10.188 πελάτες.
Στις 30 Ιουνίου 2009 ο συνολικός αριθμός των πελατών του ομίλου NetMed NV σε Ελλάδα και Κύπρο έφτασε τους 321.499, έναντι 331.637 στις 30 Ιουνίου του 2008. Η ψηφιακή πλατφόρμα της Nova στην Ελλάδα κέρδισε συνδρομητές, φτάνοντας τους 278.153, ενώ απώλειες περίπου 10.000 συνδρομητών είχε το αναλογικό δίκτυο, που έχει πλέον 30.765 συνδρομητές. Στην Κύπρο οι πελάτες της Nova φτάνουν τους 12.581. Εκεί ο όμιλος έχει τις μεγαλύτερες απώλειες (το 2005 είχε 61.290 πελάτες) εξαιτίας της ύπαρξης ανταγωνισμού. Κάνοντας αναδρομή στα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωνε η Naspers, στις 30.9.2005 οι συνδρομητές έφταναν τους 364.280, στις 30.9.2006 έπεσαν στους 339.562 και την επόμενη χρονιά ανέβηκαν στους 343.935.
Τα οικονομικά της Forthnet
Η παρουσία των NetMed – Multichoice είναι κάτι περισσότερο από ευεργετική για τη Forthnet, καθώς ενισχύει την εταιρεία με περίπου 100 εκατ. ευρώ. Μετά την εξαγορά του Ομίλου NetMed NV ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών εκτινάχθηκε στα 179 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2009, έναντι 65 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Μεγάλη είναι και η μείωση των ζημιών, στα 15 εκατ. ευρώ το
εξάμηνο του 2009 έναντι 27
εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα έσοδα από τη δραστηριότητα της Forthnet στη συνδρομητική τηλεόραση -σε τέτοιες εποχές- ανέρχονται σε 99.489.000 ευρώ, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα 103.098.000 ευρώ του προηγούμενου εξαμήνου. Αυτός είναι και ο λόγος που η Forthnet θα προτείνει στους μετόχους της εταιρείας τη συγχώνευσή της με NetMed και Multichoice, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Η μητρική εταιρεία έχει στο πρώτο εξάμηνο του 2009 τζίρο ύψους 78 εκατ. ευρώ, έναντι 62 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, και οι ζημίες μειώθηκαν σημαντικά στα 13
εκατ. ευρώ, έναντι 27 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2008.
Μάχη για τους συνδρομητές
Αυξήσεις και για τους δημοσιογράφους από τη NetMed. Η συνδρομή των δημοσιογράφων και των μελών της ΕΣΗΕΑ αυξήθηκε κατά 11,14 ευρώ, από τα 24,80 στα 35,94 ευρώ,
αφού η έκπτωση που απολάμβαναν, της τάξης του 50%, μειώνεται πλέον στο 40%. Η συνδρομή για το πλήρες πακέτο θα τιμάται από την 1η Οκτωβρίου (όπως γράφαμε στην έντυπη έκδοση στις 23.8.2009) σχεδόν στα 60 ευρώ, προσφέροντας 14 από τις 16 ομάδες της SuperLeague, αγώνες από το Champions League και το UEFA Europa League και ταινίες από όλα τα στούντιο του Χόλιγουντ.
Οι νέες τιμές έχουν ως εξής: Πλήρες πακέτο 59,90 ευρώ (αύξηση 2,39%), Nova Cinema+ Value 50,50 ευρώ (χωρίς αύξηση), Nova Sports+ Value 50,50 ευρώ (χωρίς αύξηση), Nova Value Pack 29,90 ευρώ (αύξηση 1,36%), Nova Start Pack 19,90 ευρώ (χωρίς αύξηση), κανάλια ενηλίκων 9,90 ευρώ (χωρίς αύξηση). Τέλος, αυξάνεται ανεπαίσθητα και η τιμή του «Nova Magazine», από 1,40 ευρώ, που είναι σήμερα, σε 1,45 ευρώ από την 1η
Οκτωβρίου.


Σχολιάστε εδώ