Οι Τούρκοι διχοτομούν το Αιγαίο

Δεν θα επιχειρήσουμε να αναλύσουμε τη σημασία των όρων ΤΡΑ και TCA γιατί θα εμπλακούμε στις λεπτομέρειες των επιχειρήσεων του αυτοματοποιημένου συστήματος αεράμυνας του ΝΑΤΟ (NATO Integrated Air Defense System) που δεν είναι σκοπός του παρόντος.

Απλώς αναφέρουμε ότι η γραμμή που διέρχεται δυτικά της Λήμνου είναι το όριο δράσεως της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο και οριοθετεί μια μεγάλη περιοχή που περιλαμβάνει τα νησιά μας του Ανατολικού Αιγαίου και τη Λήμνο.

Η δική μας περιοχή, σύμφωνα με την τουρκική πρόταση, δεν περιλαμβάνει εδάφη της γείτονος ούτε και όλα τα δικά μας (π.χ. Ρόδος, Σάμος, Λέσβος).

Με τη ρύθμιση αυτή η Άγκυρα επιχειρεί να δημιουργήσει, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, μια ζώνη ευθύνης της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο, το οποίο επιχειρησιακά διχοτομεί.

Οι προτάσεις αυτές της Τουρκίας, αν τελικά υιοθετηθούν από το ΝΑΤΟ, θα έχουν ως συνέπεια ανάλογες τροποποιήσεις στον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας (FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης) και στις ευθύνες Έρευνας και Διάσωσης.

Έτσι δημιουργείται ένα νέο καθεστώς στο ανατολικό τμήμα του Αιγαίου, στο οποίο η χώρα μας δεν θα έχει πλήρη κυριαρχία.

Οι συζητήσεις που διεξάγονται αυτήν την περίοδο στο Airsouth, στη Σμύρνη, δεν έχουν απλώς τεχνικό/στρατιωτικό περιεχόμενο.

Είναι στην ουσία πολιτικές διαβουλεύσεις που αφορούν το μελλοντικό καθεστώς του Αρχιπελάγους και ενδέχεται τελικά να οδηγήσουν στην αλλαγή του status quo, όπως επιδιώκουν οι Τούρκοι.

Δεν πρέπει να διαπράξουμε τα ίδια σφάλματα που διέπραξε η πολιτική μας στη σύνοδο της DPC, τον Δεκέμβριο του 1992, όταν δεχθήκαμε την κατάργηση των ορίων στη Νότια Περιοχή, ή με τη διακήρυξη της Μαδρίτης το 1997, όπου αναγνωρίσαμε ότι η Τουρκία έχει ζωτικά συμφέροντα στο Αιγαίο «που έχουν μεγάλη σημασία για την ασφάλεια και την εθνική της κυριαρχία».

Επιβάλλεται η στενή παρακολούθηση των σχετικών συζητήσεων από τα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών και η τελική απόφαση πρέπει να ληφθεί από το ΚΥΣΕΑ.


Σχολιάστε εδώ