Βυζάντιον

Όσο και αν δεν το πιστεύετε, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρίσκομαι σήμερα στην Τήνο, σε εξοχικό φίλου μου (μιλάμε για παράπηγμα, είναι απαραίτητη η διευκρίνιση λόγω νησιού), προκειμένου να χαζέψω από κοντά αυτά που έλαβαν χώρα χθες. Ξέρετε τώρα, τις ηλικιωμένες κυρίες που ανεβαίνουν με τα γόνατα προς την εκκλησία, το ζευγάρωμα της απελπισίας με την ελπίδα, την ανάταση που προκαλεί η πίστη, τον ανθό που πετιέται στην έρημο.

Τώρα που λέω για τον ανθό, οφείλω να σας ενημερώσω για κάτι χαριτωμένο που μαθαίνω από το περιβόλι της Μεγαλόχαρης, το Άγιον Όρος φυσικά, εκεί όπου ο Εφραίμ τα πήρε όλα πάνω του και επέτρεψε στους υπολοίπους αδελφούς να ασχοληθούν ανενόχλητοι με τις ευλογημένες μπίζνες. Στη Μονή Ζωγράφου, που λέτε, ζουν λιγότεροι από είκοσι μοναχοί. Όλοι Βούλγαροι. Αλλά οι μπίζνες και η Ορθοδοξία δεν σταματούν μπροστά σε εθνικότητες. Η καλή μονή έχει στην ιδιοκτησία της, με χρυσόβουλα φυσικά, μια ολόκληρη πλαγιά στη Σιθωνία. Η καταπράσινη πλαγιά καταλήγει σε παραλίες απίστευτης ομορφιάς. Μέχρι πρόσφατα η μονή έκανε δουλειές με Έλληνες. Επειδή, όμως, κάπου δεν τα βρήκαν, όλη η πλαγιά έχει εκχωρηθεί προς εκμετάλλευση σε βούλγαρους επιχειρηματίες, οι οποίοι ήδη άρχισαν το χτίσιμο, έχοντας βάλει, όμως, μπροστά Έλληνες. Μα κοιτάξτε πόσο όμορφα ενώνει τους λαούς ο αγιορείτικος μοναχισμός…

•••

Ασφαλώς και δεν έχω κανένα πρόβλημα απέναντι στην έντονη θρησκευτική πίστη. Μπορώ, μάλιστα, να σας πω ότι ζηλεύω τους ανθρώπους που αναζητούν ελπίδα και μακαριότητα εξορίζοντας τη λογική στις πιο μακρινές χώρες του νου. Με ενοχλεί, όμως, η σύνδεση της πίστης με το χρήμα. Δωρεές. Και τάματα. Μεγάλο αίτημα, μεγάλο τάμα. Λες και πάνω απ’ όλα, ψηλότερα και από το θείο, είναι το χρήμα.

•••

Σταματώ εδώ διότι, εκτός από τους ευσεβείς αναγνώστες, μπορεί να με περιλάβουν και τα πνευματικά τέκνα του Εφραίμ που διατηρούν τον γνωστό δικτυακό τόπο. Συνηθίζουν να γράφουν ότι αυτή η εφημερίδα είναι σαν το δικό τους τερατούργημα επειδή οι συντάκτες της είναι ανώνυμοι. Σωστό; Όχι ακριβώς. Διότι αν, ας πούμε, αρχίσω να γράφω εγώ για τον φερόμενο ως διαχειριστή τους, εκείνος μπορεί να μηνύσει την εφημερίδα και εν τέλει να βρεθούμε όλοι μαζί ενώπιον ακροατηρίου. Ενώ αυτοί; Πρωτίστως ενδιαφέρονται για την ανωνυμία τους. Λες και είναι ποινικοί, ενώ, ας το παραδεχθούμε, υπηρετούν την ελευθεροτυπία και τα new media…

•••

Τώρα που είπα για ποινικούς… Λοιπόν, μου κάνει τεράστια εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται τα Μέσα τους πάσης φύσεως κακοποιούς. Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε άλλο ένα επεισόδιο της παρωδίας Ζήμενς, αλλά και απολογίες ορισμένων εκ των κατηγορουμένων για το συνδικάτο του εγκλήματος. Προσέξατε πως τις διαχειρίστηκαν τα Μέσα; Έκαναν λόγο για τον «κύριο Χριστοφοράκο» και τους «Βλαστό και Στεφανάκο». Κοινώς, ο Βλαστός και ο Στεφανάκος δεν θεωρούνται «κύριοι», ενώ ο Χριστοφοράκος θεωρείται. Ας υποθέσουμε ότι άπαντες είναι εγκληματίες. Αν συγκρίνετε τον τζίρο που έκανε ο Χριστοφοράκος με τον τζίρο του Βλαστού και του Στεφανάκου, θα αλλάξετε γνώμη για τις προσφωνήσεις. Βέβαια, θα παρατηρήσετε ότι ο Βλαστός και ο Στεφανάκος απήγαγαν έναν άνθρωπο. Σοβαρά; Ο Χριστοφοράκος τάισε αυτούς που κρατούν σε καθεστώς ομηρίας ολόκληρη χώρα.

•••

Μας μεταχειρίζονται, περίπου, ως ζώα. Έχετε καταλάβει τι παιχνίδι παίζουν με τον εμβολιασμό για τη γρίπη; Προσέξτε, έχει πλάκα. Αρχικώς ανακοινώνουν ότι θα εμβολιαστούν όλοι οι Έλληνες. Δηλαδή, οι μετανάστες μένουν έξω ή απλώς δεν μας ενδιαφέρει αν θα ψοφήσουν αφού οι Έλληνες θα έχουν εμβολιαστεί; Επίσης, δημιουργούν την εντύπωση ότι θα μας βάλουν στη σειρά, όπως στον στρατό, ενώ κάποιοι τύποι θα καρφώνουν το εμβόλιο στο μπράτσο. Δεν αποκλείεται πολλοί από σας να είστε ενθουσιασμένοι με την ιδέα. Εγώ δεν είμαι. Πρώτον, επειδή κανένας δεν θα με βάλει στη σειρά, θέλω να πάθω γρίπη για να πάρω άδεια. Δεύτερον, επειδή λένε ψέματα όταν ισχυρίζονται ότι θα εμβολιάσουν το σύνολο του πληθυσμού. Επιχειρησιακά είναι εφικτό, ιατρικά όμως είναι ανώφελο, ηλίθιο έως και επικίνδυνο. Γιατί δεν βγαίνει κάποιος να το καταγγείλει; Σκέφτηκαν να το κάνουν στο ΠΑΣΟΚ. Αλλά μετά είπαν ότι θα τους κατηγορήσουν πως παίζουν με την υγεία του ελληνικού λαού. Οπότε, αφήνουν τους άλλους να παίζουν με τη νοημοσύνη και τα νεύρα του ελληνικού λαού…

•••

Μιλώντας για νοημοσύνη, θέλω να παραδεχθώ ότι ο μόνος λόγος που επιστρέφω, ως αναγνώστης, στη σελίδα είναι για να διαβάσω το κομμάτι του στρατηγού από δίπλα. Τα δικά μου γραπτά δεν τα αντέχω, μη σας πω ότι τα σιχαίνομαι κιόλας, πιθανότατα επειδή μου μοιάζουν, έχουν και κάτι από μένα. Τέλος πάντων, την προηγούμενη Κυριακή διάβαζα με ενδιαφέρον το άρθρο του στρατηγού για τις αποδοχές που λαμβάνει ο πρόεδρος της ΕΡΤ. Περίπου 350.000 ευρώ ετησίως και, αν του πάνε καλά οι αγωγές, θα φύγει από το ίδρυμα ζάπλουτος. Δίπλωσα την εφημερίδα και άνοιξα ραδιόφωνο. Επέλεξα την ΕΡΑ. Ήταν 11.30. Μόλις άρχιζαν οι τίτλοι ειδήσεων. Για τον αρχισυντάκτη του δελτίου το πρώτο θέμα ήταν οι δηλώσεις του Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος έλεγε ότι το ΠΑΣΟΚ φέρει σημαία ευκαιρίας. Ελπίζω να το άκουσε και ο στρατηγός, έτσι, μήπως και καταλάβει για ποιον λόγο ο πρόεδρος της ΕΡΤ κρίνεται άξιος του μισθού του. Ασφαλώς για τη συγκεκριμένη αθλιότητα και το δημοσιογραφικό κιτς δεν ευθύνεται ο πρόεδρος της ΕΡΤ προσωπικώς. Κάποιος κακομοίρης αρχισυντάκτης, πεταμένος σε βάρδια Σαββατοκύριακου, είπε να ασφαλίσει τα νώτα του παίζοντας ως πρώτη είδηση τα όσα εκστόμισε ο πολιτικός προϊστάμενος του μαγαζιού. Και υποθέτω, το κορόιδο, το κάνει αυτό με λιγότερα από 1.500 ευρώ μηνιαίως. Δεν τον αδικώ, πρέπει να ζήσει. Εγώ δεν αντέχω να ζω με όλα αυτά.

•••

Όπως έχω υποσχεθεί εδώ και μήνες, σήμερα δίνω τον λόγο στους αναγνώστες, αν και πάλι δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό της δικής μου φλυαρίας. Λογικά, και την άλλη εβδομάδα θα δημοσιεύσω μερικά ακόμα. Σας ευχαριστώ, να είστε καλά! (Δημοσιεύω αποσπάσματα, όχι πλήρη email.)

Γιάννης Γκέσιος: «Διαβάζω την γκρίνια σου για τα προβλήματα, τα στραβά και τα ανάποδα αυτού του ιερού τόπου, της Ελλάδας μας. Δεν έχεις άδικο, αλλά γίνεσαι πια κουραστικός. Προσωπικά δέχομαι να υποφέρω κάποια από τα προβλήματα του να ζεις εδώ ως το αντίτιμο που πληρώνω για να λέω ότι είμαι Έλληνας. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να σταματήσετε την γκρίνια και να πείτε στους ανθρώπους ότι αυτός ο τόπος τούς δίνει όλα τα ιδανικά για μια σπουδαία ζωή».

Μαρία Βαλαβάνη: «Δεν θα σου πω να πάρεις έναν μαύρο στο σπίτι σου. Θα σου πω να φέρεις το σπίτι σου στην Αχαρνών για να δεις πώς ζούμε και εμείς. Εύκολο από το γραφειάκι σου να γράφεις υπέρ των μεταναστών. Υπέρ των Ελλήνων ποιος θα γράψει;».

Πατέρας Βασίλειος, Β. Ελλάδα: «Εγώ νομίζω πως η σελίδα σας δείχνει την απελπισία σας και την αναζήτηση της πίστης σας προς τον Θεό. Προσπαθήστε να βρείτε έναν πνευματικό. Και αν σας ενδιαφέρουν τόσο τα εκκλησιαστικά, να ψάξετε να βρείτε πώς ο ανώτερος κλήρος καταπιέζει τον κατώτερο. Ο παπάς του χωριού είναι η Εκκλησία μας, όχι ο Μητροπολίτης».

Δημήτρης Χ.: «Πρέπει να ντρέπεσαι γι’ αυτά που γράφεις. Έλληνας είσαι εσύ, ρε, ή γύφτος;».

Στέλιος Πεχλιβάνης: «Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω πώς μετατρέπετε την άγνοιά σας σε άποψη. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι δεν είστε Έλληνας, αλλά μετανάστης που έμαθε καλά τη γλώσσα μας. Δεν μπορεί να είστε τόσο άσχετος με τα εθνικά μας θέματα!».

Menkar: «Μια ψυχασθένεια την έχεις, έτσι δεν είναι; Ρε φίλε, γουστάρω να σε διαβάζω, αλλά έχεις τρελά κολλήματα και εμμονές».

Tomaraki: «Γιατί δεν κάνεις μια συνέντευξη του στρατηγού που είναι δίπλα σου; Θα έχει τεράστια επιτυχία!».

Φάνης Μ.: «Όταν οι Τούρκοι μπουν στο σπίτι σου και γίνεις γιουσουφάκι στο χαρέμι, εμάς θα περιμένεις να σε σώσουμε».

Μελίνα Διον: «Τελικά, εκτός από άσχημος εξωτερικά, είσαι και άσχημος εσωτερικά. Από μαζοχισμό σε διαβάζουμε».

Μ. Αλεξανδρίδης: «Εκμεταλλεύεσαι την ανεκτικότητα του κυρίου Κουρή. Μέχρι πότε όμως; Μπορείς να γράψεις τόσο ωραία πράγματα, έχεις ταλέντο, γιατί το σπαταλάς με βλακείες;».

Βασίλης Μακρής: «ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΣΘΕ ΑΠΟ ΠΑΧΥΛΗΝ ΑΓΝΟΙΑΝ. Είτε εν γνώσει σας είτε εν αγνοία σας. Πάντως ουχί εξ αγνείας».


Σχολιάστε εδώ