«Οι κυριακάτικες εφημερίδες δεν απευθύνονται σε αναγνώστες αλλά σε καταναλωτές»!

Αυτή είναι η θέση του Γιώργου Κύρτσου, που γιορτάζει τον έναν χρόνο έκδοσης της «Free Sunday», θέτοντας στόχο το 1 εκατομμύριο αναγνωστών, στρεφόμενος παράλληλα, εναντίον των επί πώληση κυριακάτικων φύλλων. Σωστά παρατηρεί πως «οι κυριακάτικες εφημερίδες του περιπτέρου έχουν πολλαπλάσια κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα από τις ημερήσιες εφημερίδες που πωλούνται στο περίπτερο επειδή δεν απευθύνονται μόνο σε αναγνώστες, αλλά και σε καταναλωτές “πακέτων” περιοδικών, DVD, CD και κάθε είδους προσφορών. Σύμφωνα με τις έρευνες αγοράς, περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές εφημερίδων που πηγαίνουν στο περίπτερο κάθε Κυριακή είναι καταναλωτές των “πακέτων” προϊόντων και προσφορών».

Ο Γιώργος Κύρτσος θέτει επόμενο στόχο τη διανομή 250.000 φύλλων, αλλά δεν εξηγεί από ποιον πιστοποιείται η κυκλοφορία αυτών των φύλλων. Αρκεί το τιμολόγιο της εκτυπωτικής εταιρείας για τον αριθμό των φύλλων που τυπώνει; Και τι συμβαίνει στο ενδεχόμενο έκδοσης πιστωτικού τιμολογίου στο τέλος της μέρας; Ποιος είναι, δηλαδή, εκείνος ο φορέας που πιστοποιεί τουλάχιστον πόσα φύλλα τυπώθηκαν και στη συνέχεια βεβαιώνει πως τα στοιχεία για την αναγνωσιμότητα των εφημερίδων που εκδίδει μια εταιρεία είναι και έγκυρα; Εδώ υπάρχει το κενό της νομοθεσίας, που είναι και θολή και απαρχαιωμένη, χωρίς να θέτει σταθερά και αξιόπιστα κριτήρια για τον τρόπο κυκλοφορίας των δωρεάν εφημερίδων και κυρίως για τη διαδικασία με την οποία λαμβάνουν διαφήμιση, ιδιωτική ή και κρατική.

«Τελευταίο εμπόδιο στη διαφημιστική ανάπτυξή μας είναι η άποψη που εκφράζεται ότι δήθεν είναι καλύτερο να διαφημίζεσαι σε μια εφημερίδα που πωλείται στο περίπτερο απ’ ό,τι σε μια εφημερίδα που διανέμεται δωρεάν», γράφει ο Γ. Κύρτσος, προκαλώντας τους ανταγωνιστές του των επί πώληση φύλλων. «Με την ίδια διαφημιστική λογική, θα έπρεπε οι διαφημιζόμενοι να προτιμούν τα κρατικά κανάλια, που έχουν σχετικά χαμηλή τηλεθέαση, αλλά λειτουργούν εισπράττοντας ειδικό τέλος από τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, από τα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια, που έχουν πολλαπλάσια τηλεθέαση χωρίς να επιβαρύνουν οικονομικά τους τηλεθεατές», υποστηρίζει.

Ο τρόπος διάθεσης των εφημερίδων -πώληση στο περίπτερο ή δωρεάν διανομή- είναι υπόθεση των εκδοτικών επιχειρήσεων και έχει σχέση με την οικονομική λειτουργία και το μοντέλο ανάπτυξης που επιλέγουν. Ο αναγνώστης έχει συμφέρον να επιλέξει τον συνδυασμό καλύτερης ποιότητας και χαμηλότερου κόστους.


Σχολιάστε εδώ