Για τα… συμφέροντα της ΔΕΗ κόπτεται ο Μυτιληναίος!

Και βέβαια το μάρμαρο το πληρώνει μεν η ΔΕΗ, όμως ο λογαριασμός πάει στον ελληνικό λαό. Κι όποιος νομίζει ότι δεν είναι έτσι, ιδού και τα… πειστήρια.

1. Είναι γνωστόν ότι μεταξύ Μυτιληναίου και ΔΕΗ υπάρχει μια μεγάλη διαμάχη όσον αφορά την Αλουμίνιον της Ελλάδος, η οποία έχει να κάνει από τη μια μεριά με τον αποχαρακτηρισμό της μονάδας της συμπαραγωγής (πράξη από την οποία η ΔΕΗ ισχυρίζεται ότι θα χάνει περί τα 80 εκατ. ευρώ ετησίως) και από την άλλη μεριά με την τιμή στην οποία προμηθεύεται ρεύμα από τη ΔΕΗ η βιομηχανία (που ζητά ακόμη μεγαλύτερη επιδότηση σε σχέση με το βιομηχανικό τιμολόγιο που ισχύει για τους υπόλοιπους).

2. Είναι επίσης γνωστό ότι για τα πρόσφατα έργα που κατασκεύασε ή που κατασκευάζει τώρα για λογαριασμό της ΔΕΗ, η ΜΕΤΚΑ έχει υποβάλει τεράστιες απαιτήσεις πρόσθετης αποζημίωσης. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Αλιβερίου, όπου η σημερινή απαίτηση της ΜΕΤΚΑ ανέρχεται στα περίπου 61 εκατ. ευρώ (= 45 εκατ. ευρώ μέχρι 31/1/09 και 2,7 εκατ. ευρώ / μήνα εν συνεχεία), ενώ αντίστοιχη περίπτωση είναι και αυτή του σταθμού του Λαυρίου, όπου και εκεί ζητάει περί τα 60 εκατ. ευρώ επιπλέον αμοιβή σε ένα έργο που έχει ολοκληρωθεί εδώ και 3 χρόνια.

3. Ειδικά για το Αλιβέρι η ΜΕΤΚΑ είναι σαν να έχει βάλει… ταξίμετρο και να χρεώνει τη ΔΕΗ εκατομμύρια ευρώ με τον μήνα, για κάθε καθυστέρηση εξαιτίας της τελευταίας. Έρχεται λοιπόν τώρα και για τη Μεγαλόπολη, που αποτελεί ένα άλλο Αλιβέρι λόγω των δεδομένων καθυστερήσεων στον αγωγό φυσικού αερίου, και λέει ότι στην περίπτωση αυτή, εφόσον της ανατεθεί (και αυτό) το έργο, «δεσμεύεται ότι (αυτήν τη φορά) θα συνεργαστεί με τη ΔΕΗ έτσι ώστε να διασφαλιστούν με τρόπο αποδεκτό για τη ΔΕΗ τα συμφέροντά της»! Δηλαδή για τα δικά της συμφέροντα δεν ενδιαφέρεται; Τα θυσιάζει χάριν της ΔΕΗ; Κι αν είναι έτσι, γιατί δεν αναφέρει ότι δεν προτίθεται να απαιτήσει οποιαδήποτε αποζημίωση λόγω καθυστερήσεων του αγωγού ούτε ότι παραιτείται από άλλες προηγούμενες απαιτήσεις έναντι της ΔΕΗ;

Κύκλοι της ΔΕΗ, σχολιάζοντας την ανακοίνωση της ΜΕΤΚΑ για τη Μεγαλόπολη, τόνιζαν με νόημα τον με «καλή πίστη και απολύτως εντός του πλαισίου της νομιμότητας της διακήρυξης» τρόπο με τον οποίο επίσης συνεργάστηκε προ της υπογραφής της συμβάσεως και για το Αλιβέρι όπου, για όσους δεν θυμούνται, «απαίτησε με πιεστικό τρόπο» και πέτυχε την προσθήκη νέου άρθρου στους Ειδικούς Όρους (το περίφημο άρθρο 27 περί Εύρεσης Αρχαιοτήτων στον χώρο του Έργου) πριν δεχθεί να υπογράψει τη σύμβαση, νέου άρθρου βάσει του οποίου έχει «βάλει τώρα το ταξίμετρο και δουλεύει». Όπως ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι, «το συγκεκριμένο έργο το έχουν ξαναδεί»… και –τουλάχιστον οι συγκεκριμένοι– δεν θα πάρουν.


Σχολιάστε εδώ