ΚΑΤΩ… στον ΠΕΙΡΑΙΑ

Για την καλύτερη λειτουργία του Τομέα Καθαριότητας, θα γίνει ενοποίησή του με τον Τομέα Ηλεκτρολογικού – Μηχανολογικού, με επικεφαλής του νέου φορέα τον αντιδήμαρχο Αντώνη Αρώνη, που είχε διατελέσει με επιτυχία και αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου στα πρώτα χρόνια της θητείας Φασούλα. Ο δήμαρχος, μάλιστα, θα εποπτεύει προσωπικά την καθαριότητα και όπως δήλωσε «θα δοθεί με αποφασιστικότητα αυτή η μάχη, για να απαλλαγεί ο δήμος από το θλιβερό παρελθόν που κληρονόμησε, μια και στόχος είναι να γίνει ο Πειραιάς μια καθαρή πόλη».

Στη μάχη για καθαρό Πειραιά, πέρα από το προσωπικό, θα υπάρχουν και νέα μηχανήματα που θα δίνουν τη δυνατότητα να καθαρίζονται οι δρόμοι ακόμα και σε σημεία που είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα!

// Μαζί με την έναρξη των νέων προσπαθειών για την καθαριότητα της πόλης, ξεκίνησε, όπως είχε αποκαλύψει πριν από καιρό η στήλη, και το πρόγραμμα καθαρισμού, εξωραϊσμού και ανάπλασης πλατειών και κήπων. Για να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα γίνονται συντονισμένες ενέργειες πολλών υπηρεσιών του δήμου (όπως Πρασίνου, Καθαριότητας, Ηλεκτρολογικού κ.λπ.) ώστε να μην υπάρχουν κενά μεταξύ των εργασιών που γίνονται. Ήδη οι πρώτες εργασίες άρχισαν στην Πλατεία Κοραή και επεκτάθηκαν στην πλατεία απέναντι που έχει και το άγαλμα του Ελ. Βενιζέλου, το οποίο δεν… φαίνεται από τα καυσαέρια και τα γκράφιτι! Τα συνεργεία του δήμου καθαρίζουν με ειδικά μηχανήματα και υγρά (ακόμη και με σβούρες λείανσης) τα μάρμαρα, τις κολώνες, τις λάμπες, τα φωτιστικά, τα παγκάκια κ.λπ., ενώ στα αγάλματα και στις προτομές, καθώς και στις βάσεις τους, βάζουν μετά τον καθαρισμό ειδικό υγρό πάνω στο οποίο, όταν στεγνώσει, δεν μπορεί να «καθίσει» καμιά μπογιά ή μελάνι. Μετά τον καθαρισμό γίνεται κλάδεμα- συντήρηση των δέντρων, των θάμνων και των λουλουδιών, και αντικαθίστανται όσα δεν είναι υγιή ή ευπαρουσίαστα, ενώ στη συνέχεια αλλάζουν οι πλάκες που έχουν σπασίματα ή φθορές, τόσο μέσα στην πλατεία όσο και στα γύρω πεζοδρόμια. Μετά βάφονται στύλοι και παγκάκια, αλλάζουν τα φωτιστικά και οι πλατείες παραδίδονται στους Πειραιώτες… αγνώριστες.

Μαζί με την πλατεία Κοραή και την απέναντι πλατεία άρχισαν και τα έργα ανάπλασης και ανακαίνισης στον χώρο πάνω από τη μαρίνα Ζέας και στον παράδρομο Παναγιωτάκου στην Αγία Σοφία.

// Αυξάνονται οι αρμοδιότητες της Δάφνης Μπόκοτα. Ενοποιείται ο Τομέας Πολιτισμού, Δημοτικής Βιβλιοθήκης, Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων κι έτσι υπεύθυνη για όλους θα είναι η αντιδήμαρχος, η οποία ούτως ή άλλως έχει δώσει δείγμα γραφής και θεωρείται ικανή όχι απλώς να τα βγάζει πέρα, αλλά και να πρωταγωνιστήσει με τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται, αναδεικνύοντας τομείς που μονίμως ήταν σε… ύπνωση.

// Αλλαγές όμως είχαμε και στη ΔΕΠΕΠ. Ο επιτυχημένος πρόεδρος Στέλιος Μπρατσόλης, μετά την εκλογή του στην προεδρία της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Πειραιά, δεν έχει πλέον το περιθώριο να ασχοληθεί όσο θα ήθελε ο ίδιος με τη δημοτική επιχείρηση, δεδομένων και των επαγγελματικών του υποχρεώσεων. Έτσι, παραδίδει τη σκυτάλη στην Κατερίνα Αναγνώστου, η οποία είναι από τις πιο ικανές και αποτελεσματικές παρουσίες στον συνδυασμό του δημάρχου. Βέβαια, η ΔΕΠΕΠ είναι η… γαλακτοφόρα αγελάδα για τον δήμο και η σημασία της είναι τεράστια. Εξυπακούεται λοιπόν ότι η ευθύνη της Κ. Αναγνώστου είναι μεγάλη, ωστόσο στον έβδομο όροφο την εμπιστεύονται και λένε ότι είναι για τα δύσκολα. Κάτι που δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε. Καλορίζικη λοιπόν!

// Μια και μιλάμε για τη ΔΕΠΕΠ, να σημειώσουμε ότι έχει προκαλέσει προβληματισμό η απόρριψη του αιτήματος που είχε υποβάλει η εταιρεία στην Αʼ ΔΟΥ για να αρθούν τα περιοριστικά μέτρα που της είχαν επιβληθεί για παραβάσεις που είχαν γίνει επί προεδρίας Ηλ. Χονδροκούκη, πριν από έξι-επτά χρόνια περίπου. Μεταξύ των μέτρων είναι και ο περιορισμός κατά 50% των συναλλαγών της, γεγονός που της δημιουργεί προβλήματα ρευστότητας αλλά παράλληλα της απαγορεύει να αναπτυχθεί!

Στον δήμο δεν τα έχουν με τον υφυπουργό Οικονομίας Αντώνη Μπέζα που υπογράφει την απορριπτική απόφαση, αλλά με τη λογική του υπουργείου, που καταδικάζει σε μαρασμό μια ανθούσα δημοτική επιχείρηση για ενέργειες και παρανομίες φυσικών προσώπων οι οποίες εδώ και τρία χρόνια σταμάτησαν (με την αλλαγή της δημαρχίας). Το χειρότερο όμως είναι, όπως λένε στον έβδομο όροφο, πως εκείνος που έκανε την παρανομία, ο τότε πρόεδρός της, απαλλάχθηκε από κάθε περιορισμό! Δηλαδή εκείνος που έκανε την παρανομία δεν έχει κανένα πρόβλημα και έχει πρόβλημα η επιχείρηση! Μα η επιχείρηση μόνη της δεν μπορεί να κάνει τίποτα! Γιατί όμως τιμωρείται, ενώ εκείνος που της δημιούργησε το πρόβλημα απηλλάγη από κάθε βάρος; Μήπως επειδή είναι «γαλάζιος»; Αν δεν είναι αυτό αδικία, τότε τι είναι;

// Κακές συνήθειες έχουν κάποιοι μεγαλόσχημοι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, που τυχαίνει να έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης ως εντεταλμένοι ή ως πρόεδροι επιχειρήσεων. Όταν αποχωρούν από τη μια θέση για να πάνε στην άλλη, θέλουν να διατηρούν το γραφείο τους και στους δύο τομείς ευθύνης, στον νυν και στον πρώην! Αν όμως ο καθένας έχει δύο και τρία γραφεία, οι υπάλληλοι πού θα εργάζονται; Ή μήπως ο δήμος θα πρέπει να μεταφερθεί στον… Πύργο του Άιφελ;

Μην παρασύρεστε, παιδιά. Σεμνά και ταπεινά. Ισχύει για όλους!

// Σε τρεις μήνες ο πρώην δήμαρχος Πειραιά Χρήστος Αγραπίδης κατάφερε ό,τι δεν είχε γίνει από την ίδρυση της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων μέχρι σήμερα. Χωρίς να έχει γνώσεις του αντικειμένου, στρώθηκε στη δουλειά, ενημερώθηκε και άρχισε την… παραγωγή. Μέχρι και πρόταση για Οργανισμό Προσωπικού έχει υποβάλει για να λειτουργεί η Σχολή ρολόι. Όταν τον ρωτούν δε οι διευθυντές ή οι τμηματάρχες πώς καταφέρνει και «περνάει» από υπουργεία ή από οργανισμούς του Δημοσίου θέματα της Σχολής που χρονίζουν, απαντά ότι όποιος περνάει από τον δήμο Πειραιά τα μαθαίνει όλα. Γιατί αν δεν ξέρεις τη διαδικασία του κρατικού μηχανισμού και δεν γνωρίζεις πού να απευθυνθείς δεν κάνεις τίποτα.

// Έχει κι ο Πειραιάς το μουσείο του, έχει και το αρχαίο του θέατρο. Μόνο που δεν τα γνωρίζει κανένας. Γιατί κανένας δεν τα ανέδειξε. Ευτυχώς, ο δήμος πήρε την πρωτοβουλία και με μια κίνηση ματ έφερε τον αρχαιολογικό χώρο του Πειραιά στο προσκήνιο. Την περασμένη Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη διοργάνωσε το Φεστιβάλ Ζέας, το οποίο ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε προσέλευση κόσμου και επωνύμων. Στο αρχαίο θέατρο του Πειραιά, που βρίσκεται δίπλα στο μουσείο, έγινε μια μοναδική συναυλία με την Καμεράτα – Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής και δύο βραδιές αφιερωμένες στον Δημήτρη Ροντήρη. Επίσης, παρουσιάστηκε η τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες» με τον Σταύρο Τσακίρη, την Εύα Κοταμανίδου, με μουσική του Νίκου Κυπουργού κ.ά.

Ο κύκλος του Α΄ Φεστιβάλ Ζέας θα κλείσει με μια ιδιαίτερη βραδιά κάτω από το φως της πανσελήνου στις 6 Αυγούστου, στις 21.30, με ρεσιτάλ πιάνου από τον καταξιωμένο διεθνώς καλλιτέχνη Βασίλη Τσαμπρόπουλο. Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς και το κοινό ως ένας από τους κορυφαίους ευρωπαίους πιανίστες της γενιάς του και ανήκει στο δυναμικό της παγκοσμίου κύρους δισκογραφικής εταιρείας ECM. Οι ευαίσθητες ερμηνείες και η ποιητική ευαισθησία της μουσικής του Βασίλη Τσαμπρόπουλου υπόσχονται μια μαγική βραδιά κάτω από το φως της αυγουστιάτικης πανσελήνου στον μοναδικό χώρο του Αρχαίου Θεάτρου Ζέας. Θα είμαστε όλοι εκεί!

// Αν ήξεραν κάποιοι στο λιμάνι τι γίνεται κάτω από τη μύτη τους, ποιοι τα παίρνουν και πώς τα παίρνουν, την ώρα που αυτοί… νομίζουν ότι διοικούν, θα είχαν παραιτηθεί. Ελπίζουμε να το κάνουν όταν αποκαλύψουμε τα πάντα. Γιατί θα γίνει κι αυτό και μάλιστα σύντομα…

// Συζήτηση για την απαγόρευση του καπνίσματος είχε την περασμένη Δευτέρα το μεσημέρι ο τ. αντιδήμαρχος Πειραιά και διοικητής του νοσοκομείου Σωτηρία Γιώργος Δαβάκης, με άλλους συναδέλφους του λίγο πριν αρχίσει η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Υπέρμαχος βέβαια της αντικαπνιστικής εκστρατείας δεν είχε παραλείψει να έχει μαζί του και το διάταγμα του Όθωνα που απαγόρευε το κάπνισμα από το 1896! Όπως τόνισε μάλιστα, προσπάθειες για απαγόρευση του καπνίσματος είχαν γίνει τόσο επί Δοξιάδη όσο και επί Κρεμαστινού, αλλά δεν ευωδόθηκαν. Μόνο ο Αβραμόπουλος κατάφερε τελικά εκείνο που φάνταζε ακατόρθωτο!


Σχολιάστε εδώ