Διάλογος για την κρίση στα ΜΜΕ

Ύστερα από συζητήσεις με ανθρώπους του χώρου παρουσιάζουν 10 πρώτες προτάσεις, έτσι ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κρίσης, με στόχο τη διαφύλαξη του δημόσιου χρήματος, αλλά και τη διατήρηση της τριγωνικής σχέσης μεταξύ ιδιοκτητών, εργαζομένων στα ΜΜΕ και κοινού.

Περιμένουμε τις προτάσεις σας, τις οποίες θα παρουσιάσουμε και στην έντυπη και στην ηλεκτρονική μορφή των «Τυπολογιών». Μερικές από τις σκέψεις προς συζήτηση είναι:

1. Κατάργηση της δεύτερης μισθωτής απασχόλησης σε ΜΜΕ. Η δεύτερη εργασία μόνο με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

2. Κατάργηση των απευθείας προσλήψεων δημοσιογράφων σε γραφεία Τύπου, γραφεία υπουργών, ΕΡΤ και λοιπές υπηρεσίες του Δημοσίου. Η τοποθέτησή τους να γίνεται με διαγωνισμό, με βάση επαγγελματικά (πτυχία, γλώσσες) και κοινωνικά κριτήρια (ανεργία), με διαφανείς διαδικασίες και ανάρτηση στο διαδίκτυο όλων των φάσεων της διαδικασίας. Η πρόσληψη να σημαίνει αυτόματα πως ο δημοσιογράφος δεν μπορεί να εργαστεί σε ΜΜΕ.

3. Υποχρεωτική δημοσιοποίηση της λίστας εργαζόμενων δημοσιογράφων άνευ αιτήματος ενώσεων από τη Γενική Γραμματεία Τύπου και από τα αρμόδια υπουργεία, ΔΕΚΟ κ.ά.

4. Κεντρική διαχείριση της κρατικής διαφήμισης με τη θέσπιση του κανόνα ίσος αριθμός καταχωρίσεων με διαφορετικό τιμολόγιο ανάλογα με την κυκλοφορία.

5. Πιστοποίηση κυκλοφοριών: Δημιουργία γραφείου πιστοποίησης κυκλοφορίας.

Ειδικά για τις δωρεάν εφημερίδες, θέσπιση οριζόντιου ελέγχου στον πραγματικό αριθμό των φύλλων που τυπώνονται, με την αναζήτηση όχι μόνο του αρχικού τιμολογίου, αλλά και του πιστωτικού που συνήθως εκδίδεται στη συνέχεια. Και επίσης αποδεδειγμένη κυκλοφορία σε όλη τη χώρα.

6. Πιστοποίηση μετρήσεων: Ανάθεση στο ΙΟΜ του ελέγχου όλων των μετρήσεων (αναγνωσιμότητα, ακροαματικότητα, θεαματικότητα).

Σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια έκδοση πραγματικών στοιχείων μέτρησης της διαφημιστικής δαπάνης.

7. Έκδοση αναλογικών και ψηφιακών αδειών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών.

8. Ασφάλιση στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ των εργαζομένων στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

9. Κανόνες διαφάνειας στην παροχή οικονομικής βοήθειας από την ΕΣΗΕΑ στα μέλη της, με την ανάρτηση των σχετικών προϋποθέσεων στην ιστοσελίδα της, όπως και των απολογιστικών στοιχείων, με τη δεδομένη προστασία του απορρήτου.

10. Υποχρεωτική ανάρτηση των πρακτικών του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και του ΕΣΡ στο διαδίκτυο.


Σχολιάστε εδώ